Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Interview met Harry Elshof, Jacob Mink en Bart Terpstra

Groothandel INTR. gaat zich verder specialiseren in verschillende hoofdgroepen

Het is nog maar drie jaar geleden dat na een fusie groothandel INTR. het levenslicht zag. Daarmee kwamen alle producten en private labels van twee bedrijven onder één vlag. De groothandel in professionele raamdecoratie, vloeren en vloertechnische materialen maakte in de afgelopen periode een forse groei door. Inmiddels is de tijd aangebroken om op het gebied van deskundigheid en specialistische kennis bakens te verzetten. Of zoals directeur Harry Elshof het zegt:  "Het is tijd voor de next step."


Commercieel manager Jacob Mink (links) met salesmanager Bart Terpstra, poserend bij een roede- en railschap van Wepro.

INTR. wil graag de groothandel zijn 'die met je meedenkt'. Om deze belofte waar te maken wordt onder andere het verkoopteam fors uitgebreid. Op deze manier krijgen de afnemers van INTR. altijd het beste advies. De groothandel opereert sinds 2019 onder de naam INTR. en heeft sindsdien een forse groei doorgemaakt. Om de afnemers van INTR. niet alleen nu maar ook in de toekomst, optimaal te kunnen bedienen wordt er geïnvesteerd in de INTR. Points, verdere professionalisatie, digitalisatie en vernieuwende collecties. 

"Als jong fusiebedrijf staan we al goed in de markt", zegt Harry, "maar er zijn nog vele groeimogelijkheden. In de afgelopen periode zijn we op alle fronten bezig geweest met de organisatie. Op het gebied  van de sales in de buitendienst is er door allerlei factoren, waarbij corona de belangrijkste is, niet veel veranderd. Inmiddels is de tijd rijp om ook op dat gebied stappen te zetten."

Alle expertise in huis
Het assortiment van INTR. bestaat uit vier belangrijke hoofdgroepen: vloeren, vloertechniek, raamtechniek-decoratie en parket. Binnen élk specialisme wordt intensief samengewerkt, zodat de afnemer van INTR. niet alleen kan rekenen op het beste advies, maar ook op de meest actuele collectie en de beste verkoopondersteuning.  

De 11 centraal gelegen INTR. Points spelen een belangrijke rol bij de toekomstplannen van INTR. De markt verandert en er zijn steeds meer zelfstandige stoffeerders, parketteurs en projectinrichters. Om deze groep de kans te bieden om op eigen gelegenheid en samen met hun klanten naar een inspirerende showroom te komen, is een aantal INTR. Points (Delft, Leek, Den Bosch, Hoogeveen, Nieuwegein en Heerenveen)  inmiddels ingericht volgens het vernieuwde winkelconcept. De showroom speelt bij de nieuwe INTR. Points een belangrijke rol. Hier worden alle productgroepen uitgebreid gepresenteerd. In de nabije toekomst zullen alle overige INTR. Points een 'make over' krijgen. Voor een betere bereikbaarheid en meer magazijnruimte in de regio Hengelo en Nuth staat ook een verhuizing van het INTR. Point op het programma.

In de INTR. Points is veel technische kennis aanwezig, want de filiaalmanagers van de INTR. Points zijn uitvoerig getraind. Hierdoor weten zij exact hoe de verschillende producten verwerkt moeten worden, wat hun verbruik is en welke voor- en nadelen ieder product heeft. Bij specifieke vragen kunnen klanten bovendien altijd bij een van de productspecialisten terecht.

Uitbreiding verkoopteam
Om de ambitieuze plannen voor INTR. vorm te geven zal de groothandel binnenkort op zoek gaan naar uitbreiding van het verkoopteam. "In de vier hoofdgroepen vloeren, vloertechniek, raamtechniek-decoratie en parket willen we nog sterker worden. Dat willen we bewerkstelligen door accountmanagers in te zetten die zich verder gaan specialiseren. Nu weet iedereen heel veel van alles, maar eigenlijk niet genoeg als het om specifieke productkennis gaat", legt Harry uit.

"Wat wil je ook als je 12 a 13 duizend artikelen in huis hebt", vervolgt salesmanager Bart Terpstra. "De markt vraagt om specialistische kennis, bijvoorbeeld op het gebied van raamdecoratie. Om je kennis up tot date te hebben, moet je daar eigenlijk elke dag mee bezig zijn. Daar gaan we nu ook op inzetten, dat zo gauw deze kennis nodig is deze ook direct ingezet kan worden. Je kunt dan inderdaad denken aan een winkelier die met een klant zaken wil doen waarbij de deskundige hulp van ons bedrijf wordt ingezet." 

Vacatures
Commercieel manager Jacob Mink laat weten dat het verkoopteam Raamtechniek met drie nieuwe accountmanagers wordt versterkt. "De ene voor Noordoost-Nederland en de andere voor Zuid-Nederland. Verder willen we ons vloerenteam uitbreiden met een accountmanager voor de regio Midden- en Oost-Nederland", legt hij uit. De vacatures staan inmiddels online. "We willen korter op de bal spelen", vervolgt Jacob. "Accountmanagers die een winkelier bezoeken die meer kennis over een bepaald product nodig heeft, brengen we in contact met onze specialist waardoor alle vragen beantwoord kunnen worden. Het gaat om een stukje ontzorgen, waarvan ook wij als INTR. uiteindelijk de vruchten plukken. De winkelier krijgt namelijk steeds meer kennis waardoor hij onze producten gemakkelijker gaat verkopen", vult Bart aan.

Extra omzet
Jacob: "We groeien op dit moment in de volle breedte, maar op het gebied raamdecoratie - inclusief rails en roeden en een compleet horrenassortiment - maken we een flinke groeispurt door. Vandaar dat we deze stap, het op de baan sturen van meer specialisten, wel moeten nemen. Gemak is de trend, de markt vraagt om elektrische oplossingen, zeker op het gebied van het bedienen van raamdecoratie. Daar zijn we als INTR. dan ook goed in."
Bart: "Er zijn klanten die alles van domotica (het toepassen van elektronica ten behoeve van de automatisering van processen) weten, maar dat is nog maar een enkeling. Als winkelier moet je daar wel interesse voor hebben, alleen dan kun je het ook goed verkopen. Doordat we nu specialisten in gaan zetten, willen we ook op dat gebied een slag slaan. Dit stukje meerwaarde moet voor extra omzet gaan zorgen."

Harry: "Op de komende InCoDa zullen we er als INTR. met een grotere stand staan, waarbij we een aparte ruimte creëren voor het presenteren van raamdecoratie en parket. Op die manier besteden we extra aandacht aan onze specialismen."

Meer informatie:
INTR.
info@intr.nl 
www.intr.nl