Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Directeur Harry Elshof van INTR. (voorheen Forinn en Bosgoed):

“Op alle denkbare fronten zijn we onze toekomstige strategieën aan het bedenken”

Sinds 1 april zijn Forinn en Bosgoed gefuseerd tot het nieuwe huismerk INTR. De producten en private labels van beide bedrijven zijn daardoor onder één vlag gekomen. Harry Elshof geeft leiding aan het bedrijf, een gespecialiseerde groothandel in professionele raamdecoratie, vloeren en vloer technische materialen. “Het is een intensieve periode geweest waarin we ontzettend veel voorbereidingen hebben moeten treffen voor alle aanpassingen die doorgevoerd moesten worden. Nu zijn we in een fase beland waarin we op alle denkbare fronten onze toekomstige strategieën aan het bedenken zijn. Daarbij zijn snelheid, verbinden en logistieke en online dienstverlening belangrijke speerpunten.”

Directeur Harry Elshof geeft leiding aan INTR.

INTR. is eigendom van Uzin Utz Nederland bv (voorheen Unipro bv) in Haaksbergen. Uzin Utz maakt deel uit van de internationaal opererende, beursgenoteerde Uzin Utz Group uit Duitsland. INTR., met directeur Harry Elshof aan het hoofd, opereert onafhankelijk van Uzin Utz Nederland.



“Een van onze strategieën is hoe we ons beter kunnen profileren in de markt”, vertelt Harry verder. “De bundeling van beide bedrijven zorgt voor meer kracht en power in de organisatie op het gebied van collecties, logistiek, ICT en websites. Speerpunten voor 2020 zijn dat we ons nog meer gaan focussen op collecties en assortimenten; ons aanbod van merken nog beter positioneren, ook ons private label. Daarin zijn we sterk vertegenwoordigd.
De fusie heeft een betere spreiding dus goede bereikbaarheid in het hele land opgeleverd; we zitten nu op 11 locaties in Nederland.  Ook ons distributienetwerk is sterk verbeterd”, somt Harry de voordelen op.

Geen doosjes schuiven
Door alle fusieperikelen zijn verschillende zaken op een wat lager pitje komen te staan. Vanaf volgend jaar worden accenten gelegd op een nog betere kennisoverdracht. “Dus geen doosjes meer schuiven”, geeft Joost Heijnen (manager supply chain en marketing) aan. “Maar klanten goed adviseren over onze producten. Het overdragen van kennis wordt steeds belangrijker.”
“Als INTR. staan we voor laagdrempelig, open en toegankelijk. Dat willen we allemaal zijn. Vertrouwen uitstralen én vertrouwen winnen”, vat Harry het samen. Hij is sinds 1988 bij het bedrijf betrokken, tussen de laminaatvloeren groot geworden.

Raamdecoraties
Productmanager raamtechniek Linda Halsema kijkt (ook) uit naar volgend jaar. “In februari presenteren we onze nieuwe catalogus ‘Roede en rail a la carte’. We hebben zo’n 1500 dealers die ermee werken. Alles is tegenwoordig maatwerk, kant-en-klaar wordt er niets meer geleverd. Alles maken we op onze eigen assemblageafdeling”, legt ze uit.
De huidige catalogus stamt uit 2015. Een upgrade was dus hard nodig. “Trends veranderen constant. Vroeger had je roedes voor een raam, nu zijn dat railroedes die je kunt buigen. En lengtes tot zeven meter zijn ook geen uitzondering meer. Verder moet het allemaal strak zijn. En heel veel zwart. Dat zie je ook in meubels, dus ook in rails en roedes.”

Hofleveranciers
COREtec en mFLOR zijn dé twee vloerenleveranciers van INTR. “Met COREtec bijvoorbeeld zullen we ons gaan inspannen om de Pro plus collectie actief onder de aandacht te brengen. Dit is de rigid collectie van Coretec. Daarnaast zullen wij de WPC variant blijven uitbouwen. COREtec heeft een mooie lijn. In de afgelopen jaren zijn er prachtige dessins geïntroduceerd die aanslaan bij de consument. Het modulaire kliksysteem doet het ook gewoon goed. Het is een klachtenvrij product met veel comfort”, legt Joost uit.
“Daarnaast kun je het vrij gemakkelijk over bestaande vloeren heen leggen”, voegt Harry er nog aan toe.
Om nog meer marge te kunnen bieden, richt INTR. zich de komende periode meer op het private label. Dit jaar op de collectie PVC die een upgrade behoeft, eind 2020/begin 2021 is het laminaat aan de beurt.

Vakmanschap
“Waar INTR. over vijf jaar moet staan, daarover wordt intern druk gediscussieerd. Wat wordt onze strategie? Feit is dat er binnen de klantengroep best veel veranderd. We staan nu heel breed in de markt, niet alleen fysiek, ook online. Die combinatie moet goed toegankelijk zijn. Op dat vlak moeten stappen gezet worden. Als branche lopen we daarin niet voorop”, weet ook Harry. “Een ander punt is vakmanschap. Welke handen hebben we nog over vijf jaar? Er is een tekort aan professionele vloerenleggers. Nee, we gaan geen eigen opleiding starten, maar wel iedereen goed scholen en begeleiden op de werkvloer. Onze adviesrol wordt steeds belangrijker.”

Meer informatie:
INTR.
info@intr.nl
www.intr.nl