Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Rivièra Maison, House of Sakk, Nijwie Outdoor, Dylan de Ruiter, Best For Interiors, Brouwers Bedding, Loods 5, Sander Cosmopolitan Chic, PMP Furniture en NIX Design

Dit zijn de meest gelezen artikelen op Wonen360 in het eerste kwartaal van 2021

In de dagen voor kerst blikt de redactie terug op 2021. In de afgelopen twaalf maanden verschenen via ons nieuwsplatform meer dan 6500 artikelen. Welke verhalen werden het meest gelezen? In de periode tot en met vrijdag 24 december zetten we ze voor u op een rijtje.

Vandaag (maandag 20 december) is deel 1/5 aan de beurt: de top 3 van januari, februari en maart 2021.

Richard Morée toont een afbeelding van de nieuwbouw, die pal naast het huidige bedrijfspand moet komen.

Op de derde plaats in januari staat een exclusief interview met mede-eigenaar Richard Morée van PMP Furniture en NIX Design. Onder de kop "We gaan stap voor stap een bekende speler worden in de projectmarkt" vertelt hij over de afgelopen 27 jaar en de toekomst. 

"Als je begint, start je een klein avontuur. Daarna word je groter en groter. Op een gegeven moment sta je daar bij stil en denk je: wauw! Eigenlijk besef je het niet dat je als bedrijf zo hard groeit. Het vizier staat altijd op de toekomst gericht. In het komende jaar presenteren we tal van nieuwe modellen. Hopelijk is de lockdown spoedig voorbij. Kunnen we weer vol gas verder. Waar we over vijf jaar willen staan? Eigenlijk groeien we altijd door, maar op de projectmarkt gaan we stap voor stap een bekende speler worden", kondigt Richard aan. "We hebben het er al druk zat mee, maar kunnen op dat gebied nog een mooie groei realiseren", vertelt hij.  


Een interview met nieuwkomer Sander van Beuningen. Onder de kop  "Dit jaar wordt vooral oogsten" is het artikel op de tweede plaats geëindigd. Aan ons platform liet hij het volgende weten: "Dit jaar belooft een mooi jaar te worden. De eerste realisaties van mijn projecten staan op de planning. Dit alles onder de naam van Sander Cosmopolitan Chic. Op deze manier kan ik verder gaan bouwen aan mijn naam binnen de interieurwereld.
Ik zal mij de komende tijd vooral gaan focussen op het turn-key opleveren in samenwerking met mijn partners."


Op de eerste plaats in januari is het artikel "Successen uit het verleden hebben dus wel degelijk invloed op het heden" geëindigd. Hierin vertelt Commercieel directeur Diederick Schnitger van Loods 5 over de gevolgen van covid bij het bedrijf. "In de winkels van Loods 5 is het stil. Ze zijn slechts toegankelijk voor deelnemer en winkelpersoneel. De stilte in de ruim opgezette locaties in Nederland is oorverdovend en het ongewisse tastbaar. Loods 5 vertegenwoordigt inmiddels 20 jaar vele ondernemers uit de woon en lifestyle industrie onder één dak, via één voordeur.

Na het bouwjaar 2019, waarin de winkels in Maastricht en Duiven de deuren openden, zou 2020 een jaar worden van consolideren, hergroeperen en investeren in de operatie en online. Zaken liepen anders", meldde Wonen360.


Een interview met Thieu Brouwers en Bram Groos van Brouwers Bedding haalde in februari de derde plaats. Met als kop "Het huidige prijsniveau van bedden keldert" is er in het artikel te lezen over de beddenmarkt die in rap tempo verandert. "Het prijsniveau van bedden keldert. Een paar jaar geleden waren boxsprings van 4, 5 duizend euro normaal. Nu denkt de consument dat ze voor 900 euro een geweldig bed kopen. De kranten staan vol met zulke advertenties. Mensen snappen het niet meer. Denken dat ze voor pak 'm beet 2000 euro het beste van het beste aanschaffen. Nee, de tijd dat er bedden van 10.000 euro of nog meer werden verkocht is voorbij. Dat niveau komt niet meer terug", zijn de twee van mening tijdens het interview


Manon Teunissen van Best For Interiors is op de tweede plaats beland met het artikel "Sta je niet op dit platform dan hoor je er niet bij". Tijdens het interview geeft ze aan dat dit het platform wordt voor interieurstylisten. 

"Wij bestellen de gewenste items bij de betreffende leverancier(s) en verzamelen deze voor onze afnemers. Zodra de bestelling compleet is neemt onze transporteur contact met de klant op om een leverafspraak in te plannen. Normaliter wordt de order (bestaande uit voorradige items) binnen 15 werkdagen op het gewenste adres bezorgd: afhankelijk wanneer de leverafspraak is ingepland."
Naast leveringen bieden wij onze klanten ook de mogelijkheid de order op afspraak af te halen in ons magazijn te Zeewolde. “Binnenkort ontvang ik de sleutel van ons nieuwe logistieke centrum. Sommige bestellingen bevatten items van meer dan vijf verschillende merken, en op deze manier zijn wij in staat de orders te verzamelen en kan het in één keer worden afgehaald of verzonden." 


Het artikel van de 20-jarige Dylan de Ruiter die in een korte periode de tweede woonwinkel opende werd in februari door veel B2B-interieurprofessionals gelezen en eindigde daardoor op de eerste plaats. De jonge ondernemer liet zich niet kleineren door het rondgaande virus. Noodgedwongen moest hij zijn winkel sluiten in het Zeeuwse Goes. Naast dat hij de ene winkel sloot heeft hij een nieuwe geopend in de havenstad Vlissingen. "Deze mogelijkheid kwam op mijn pad en deze kans heb ik met beide handen aangegrepen", vertelt de jonge ondernemer. "De tweede staat binnenkort op de planning."


In de maand maart startte de jonge telg van familie Nijdam (Nijwie Furniture) een eigen bedrijf in outdoormeubilair. Het artikel eindigde op de derde plaats. Woensdag 17 maart schreef Qinn Nijdam (19) zich met Nijwie Outdoor in bij de Kamer van Koophandel. Dit samen met zijn broers Chay (17) en Daye (12), onder toeziend oog van vader Daniel Nijdam. 

Qinn is blij met deze volgende stap. ''Ik ben opgegroeid in het bedrijf van mijn vader en gestart in het magazijn. Hier heb ik geleerd om met de klant in contact te zijn, producten uit de containers te laden, nieuwe orders gereed maken voor levering etc.", liet hij weten.


In diezelfde maand gooide Nikki Hulstein (29) het roer om van haar bedrijven REY’7 en House of Sakk en behaalde daarmee de tweede plaats. "REY’7 en House of Sakk (HOS) gaan terug naar de basis. HOS als groothandel voor woon- en modeaccessoires voor retailers in Europa. REY’7 als producent van meubelen die wereldwijd verkocht worden. Bij laatstgenoemde merk gaat het dan om containerverkoop aan retailers die enige volume kunnen afnemen in het midden- en hoge segment. Direct van productie in Indonesië naar de klant." Dat vertelde ze tegen Wonen360


"Onze orderportefeuille puilt uit en nog steeds plussen we elke maand in aantal bestellingen", dat is de kop die boven alle andere uitsteekt in maart. Het is een interview met CEO Henk Teunissen van Rivièra Maison. 

In het openhartige interview bespreken we coronajaar 2020 en blikken we vooruit. Ook de Haagse politiek komt aan de orde. Hij vindt het beleid (lees: de ingestelde beperkingen) rond covid-19 niet kunnen. "Door premier Rutte wordt het werken onmogelijk gemaakt. Ik heb zelf aan de zuurstof gelegen en dacht dat ik de volgende ochtend niet zou halen. Dus ik weet waar ik over praat. Maar als de regering nog een half jaar de zaak dicht houdt, hebben wij als Nederland straks geen geld meer. KLM heeft 35 miljard euro gekregen, de helft van de totaal verleende steun aan bedrijven. Dat gaan ze nooit meer terug betalen. Ik heb mijn hele leven op de VVD gestemd, dat ga ik dit keer niet doen", zegt hij resoluut.
 
Dinsdag 21 december verschijnt deel 2 in de serie 'Meest gelezen artikelen in het afgelopen jaar'. Dan is het de beurt aan de maanden april, mei en juni.