Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Dit zijn de meest gelezen interviews op Wonen360 in het vierde kwartaal van 2021

In de dagen voor kerst blikt de redactie terug op 2021. In de afgelopen twaalf maanden verschenen via ons nieuwsplatform meer dan 6500 artikelen. Welke verhalen werden het meest gelezen? In de periode tot en met vrijdag 24 december zetten we ze voor u op een rijtje.

Vandaag (donderdag 23 december) is deel 4/5 aan de beurt: de top 3 van best gelezen interviews van oktober, november en december 2021 (gepeild op 23-12-21).

Oktober


Designmeubelmerk Jess scoorde in de eerste week van oktober al direct goed. In het maandoverzicht behaalt hij de derde plaats.
Jess draait op volle toeren. In de afgelopen periode zijn de showroom en het kantoor, die op de eerste verdieping zijn te vinden, flink onder handen genomen. In december is de begane grond aan de beurt. Daar zit onder andere het productiebedrijf, dat in de afgelopen maanden bepaald niet heeft stilgezeten. Steeds meer retailers, interieurarchitecten en ook consumenten weten de weg naar Oss te vinden. Dat het designmeubelbedrijf ook nog kans maakt op een prestigieuze onderscheiding, zal zeker voor een extra boost zorgen. Directeur Maarten van de Goor in het interview: "Het zet ons bedrijf op een bepaald niveau neer".


Steeds meer bedrijven overwegen hun productie naar Europa te halen. Zo niet ondernemer Jan-Wout Hulstein van Asiades. Het artikel over zijn zienswijze werd goed gelezen en scoort een tweede plaats in de top. Tijdens het interview vertelt hij over hoe hij omgaat met de obstakels wanneer je tijdens de huidige omstandigheden produceert in Azië. 

Met vijf fabrieken in Azië levert Asiades full container load aan retailers en e-tailers in meer dan 60 landen. Klanten zijn voornamelijk winkelketens in het midden tot hoog segment. Het creatief en commercieel centrum van het bedrijf is gevestigd in Apeldoorn.


De meubelgroothandel Profurn uit Zwijndrecht maakte medio 2018 haar entree in de meubelbranche. Drie jaar later blikt mede-eigenaar Harry Korthals positief terug. Het artikel  ''We zijn klaar voor de volgende stappen onderweg naar de top!'' eindigt op de eerste plaats in de herfstmaand. Het bedrijf ondergaat een enorme groei, vertelt hij. ''Fullservice meubelgroothandel zijn is topsport.''

November


Recor heeft een agent gevonden voor de Nederlandse markt. Het artikel komt terecht op de derde plaats. Het bedrijf, dat deel uitmaakt van Recor Group, een Belgische meubelfabrikant die al langer actief is in Nederland met Recor Bedding en Sofabed, was op zoek naar een gedreven en ervaren agent met een uitgebreid netwerk in Nederland. Deze is gevonden in de persoon van René Thuijs. Het doel van de samenwerking is om op lange termijn partnerships uit te bouwen voor banken en relaxfauteuils.


In de een na laatste maand van het jaar was het landelijk nieuws dat NMG een significant belang nam in Riverdale. Het artikel werd goed gelezen door de B2B-interieurprofessionals. 
"Als Riverdale hebben we twee slechte jaren doorgemaakt. Door te snelle groei in de collectie en te snelle uitbreiding van de export in diverse landen is in 2019 en 2020 de focus verloren gegaan en liepen we tegelijkertijd tegen forse financiële uitdagingen aan", vertelt algemeen directeur Marcel Bregman van Riverdale tijdens het interview dat op de tweede plaats staat. "In tijden van corona en hoge containerprijzen nam de druk alleen maar toe. Als reeds lang gevestigd familiebedrijf is het extra vervelend als de prestaties onvoldoende zijn, dit gaat je enorm aan je hart. Maar we hebben het gelukkig vooral zakelijk bekeken en hebben ons opengesteld voor advies en hulp van buitenaf."


Net als in de maand september, is in november de eerste plaats ingenomen door een artikel over een beurs. Dit keer Design District die door duizenden bezoekers werd bezocht. 

Design District is het vakevenement voor interieurdesign in Nederland. Gedurende drie dagen was de beursvloer van ruim 7500 m² gevuld met presentaties van 150 interieurmerken. Maar Design District is meer dan een beurs; er waren namelijk ook exposities van designacademies en jonge ontwerpers te zien en er konden één of meerdere lezingen gevolgd worden. 

December


Het interview met Harry Elshof, Joost Heijnen en Jacob Mink van INTR. belandde op de derde plaats in de decembermaand.
"Als je met dubbele cijfers plust, dan vergt dat veel van een organisatie", lieten de mannen weten.

'Vandaag besteld, morgen in huis' is het credo van INTR.. Dat is in het afgelopen jaar niet altijd gelukt. "Er zat wel eens een extra dag tussen, dus dat was wel even wennen voor onze klanten. Voorheen was het: de klant vraagt, wij presteren. Nu was het soms wachten of anders een alternatief aanreiken. 
Gemiddeld genomen is 95 tot 97% van de bestellingen op tijd geleverd. Daar zijn we niet ontevreden mee, zeker als je nagaat dat we ook nog eens in een groeiende branche zitten; we maakten in het afgelopen coronajaar dubbele groeicijfers mee.


Acht jaar geleden zijn Arno Appelhof en Adriaan Jonker het avontuur aangegaan met Luxury Bedding Company in Zwolle. De onderneming begon als verdeler van het grote Amerikaanse merk Serta, dat bekend staat om haar matrassen en boxsprings. Gaandeweg is ook het slaapcomfortmerk Mérens toegevoegd aan de portfolio. Het artikel over de groei van het bedrijf veroverde een tweede plaats in de top 3.

"In de oksel van de A28 en A50 zal er een nieuw pand gebouwd worden voor ons. Met ruim 2500m2 opslag hebben we de mogelijkheid om verdere groei te ontwikkelen. Daarnaast biedt het pand ruimte voor kantoren en een eigen showroom. In totaal heeft het kantoor en showroom bijna een oppervlak van 800 m2."


Op de eerste plaats van de laatste maand van het jaar staat het interview met ondernemer Dick van Boxtel van BD Line. In het stuk  wordt er gesproken met de mede-eigenaar van het raambekledingsbedrijf over de groei die in rap tempo wordt doorgemaakt. 

Het bedrijf uit Kaatsheuvel heeft het managementteam versterkt in de persoon van Edwin van Bon (47). Drie dagen per week gaat hij op klantenbezoek in Midden-Nederland, de overige twee dagen ondersteunt hij de directie. Die bestaat uit het ondernemersechtpaar Dick en Chantal van Boxtel. Zo zet het bedrijf, dat binnenzonwering op maat levert aan circa 400 woninginrichters door heel Nederland en in de grensstreek van België, een volgende stap in de verdere professionalisering van de onderneming. BD Line timmert dan ook flink aan de weg. In het komende jaar wordt het assortiment behoorlijk uitgebreid.

Vrijdag 24 december verschijnt het laatste deel in de serie 'Meest gelezen interviews in het afgelopen jaar'. Dan is het de beurt aan de 'Top 25 best gelezen artikelen van 2021'.