Het interieurmerk Eichholtz, gevestigd in Noordwijkerhout, heeft de afgelopen jaren een wereldwijde expansie doorgemaakt. In slechts drie jaar tijd opende Eichholtz maar liefst dertig nieuwe vestigingen en breidde het stilletjes uit naar honderd landen wereldwijd. Volgend jaar moet het aantal winkels groeien naar vijftig merkwinkels en meer dan honderd verkooplocaties. De Verenigde Staten staan daarbij centraal in de plannen voor groei.
Eichholtz brengt ook een collectie uit in samenwerking met The Metropolitan Museum of Art. De Met x Eichholtz-collectie haalt inspiratie uit meer dan 5000 jaar geschiedenis en kunst die tentoongesteld worden in de wereldberoemde instelling. De collectie omvat bijna 100 unieke producten. Edwin van der Gun, de CCO van Eichholtz, en zijn ontwerpteam kregen toegang om de galerijen te verkennen en kunstwerken te selecteren die nu de inspirerende basis vormen voor de collectie.
In 2018 werd Eichholtz overgenomen door Gilde Buy Out Partners, nu bekend als Rivean Capital. Michiel Herkemij werd benoemd tot directeur van het bedrijf. Onder de nieuwe eigenaar versnelde het groothandel- en ontwerphuis in het begin van 2022 hun inspanningen voor internationale expansie.
Meer informatie:
Eichholtz
www.eichholtz.com