Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

CEO Henk Teunissen van Rivièra Maison: "Veel meer ons best doen om de klant te verleiden"

Rivièra Maison is ambitieus. Dat blijkt wel uit het aantrekken van de 48-jarige Deen Steen Elgaard, die vorige maand als Director of Sales aan de slag is gegaan. Door hem toe te voegen aan het verkoopteam, wil Rivièra Maison in de nabije toekomst een ​​nog betere partner voor haar klanten zijn. "De ambitie is om samen met de klanten te groeien, de leveringsprestaties te verbeteren en een nóg betere kwaliteits- en klantgerichtheid te ontwikkelen", aldus de nieuwe verkoopdirecteur. 


CEO Henk Teunissen van Rivièra Maison.

Inmiddels is het 2022 al ver over de helft. We vragen CEO Henk Teunissen hoe de vlag erbij staat. Om te beginnen hoe hij terugkijkt op het afgelopen half jaar.
Henk: "Met gemengde gevoelens. Het eerste kwartaal was goed, maar door de huidige situatie is de vraag naar interieurartikelen afgenomen. We hebben gelukkig een goed lopende orderportefeuille en veel trouwe fans in West-Europa."

Hoe breng je de komende zomerweken door? Nog op vakantie?
"Ik ben al op vakantie geweest naar Ibiza waar wij een huis hebben. Daar breng ik altijd een aantal weken door met mijn gezin. Voorlopig blijf ik nu nog in Nederland, want de zin om te vliegen is door de toestanden op Schiphol wel behoorlijk afgenomen."

Wat ga je anders doen in de tweede helft van 2022? 
"We gaan ons veel meer richten op marketing. Via onze social media kanalen maar ook adverteren in bladen en op tv. De nadruk ligt op inspiratie. Inspireren doet begeren.
Ik verwacht dat het consumentenvertrouwen in het najaar wel weer zal stijgen, maar het zal niet zo goed worden als het najaar van 2021. We zullen veel meer ons best moeten doen om de klant te verleiden. We hebben een zeer goede najaarscollectie. Dit heeft al geresulteerd in een 30%-plus bij de verkoop van de kerstcollectie aan onze dealers.
En als straks de dagen weer korter worden krijgt men weer zin om het interieur aan te passen, en daar gaan wij van profiteren."

Als je de baas van Nederland was, wat veranderde je dan als eerste?
"Als eerste zou ik het vertrouwen in de politiek proberen te herstellen. Dat is extreem laag momenteel. Fouten maken mag, maar wees er open en eerlijk over. En mocht er weer een coronagolf komen, dan zou ik deze niet alleen aansturen vanuit een medisch aspect, maar ook vanuit een economisch en sociaal aspect."

Meer informatie:
Rivièra Maison
www.rivieramaison.nl