Dit zijn de best gelezen interviews van juli, augustus en september 2021

In de dagen voor kerst blikt de redactie terug op 2021. In de afgelopen twaalf maanden verschenen via ons nieuwsplatform meer dan 6500 artikelen. Welke verhalen werden het meest gelezen? In de periode tot en met vrijdag 24 december zetten we ze voor u op een rijtje.

Vandaag (woensdag 22 december) is deel 3/5 aan de beurt: de top 3 van juli, augustus en september 2021.

Juli


Ondanks de zomervakantie scoorden de maanden juli en augustus hoog qua leescijfers. Op nummer drie staat Dimitri Galanidis van Diga Colmore met het artikel "Je zal er uiteindelijk voor moeten zorgen dat de rode loper langer wordt" Galanidis, tevens een van de oprichters van inkoopcentrum TICA, begon 29 jaar geleden met het bedrijf Diga Colmore B.V. in Aalsmeer. "Ik liep met een aantal producten onder mijn arm spontaan bij bedrijven binnen. In deze tijd zou dat niet zomaar meer kunnen." 

Het bedrijf ontgroeide het pand in Aalsmeer en verhuisde naar Venlo. Een stad die centraler ligt in Europa en gemakkelijker toegankelijk is vanuit buurlanden. Momenteel bedient de groothandel 44 landen, heeft de ondernemer meer dan 80 personeelsleden in dienst en blijft het bedrijf zich in een rap tempo ontwikkelen. "We zien dat bijvoorbeeld Polen sterk aan het ontwikkelen is waardoor er veel groei mogelijk wordt voor Colmore."


De huizenprijzen en woningbouw waren twee actuele onderwerpen het afgelopen jaar. Lens Nekeman van Interfloor had hier zo zijn eigen mening over. "Verkoop minder woningen is juist goed nieuws!" Dit artikel is terug te vinden op plek twee van de maand juli.

"Ik verbaas me over de interpretatie dat de dalende huizenverkoop slecht nieuws zou zijn voor de woninginrichter. Mij lijkt het juist goed nieuws, want dan blijven mensen in hun bestaande woning en gaan ze die opknappen." 


Een veelbesproken inkoopcentrum in 2021 is het Daily Trade Fair Venlo. Het artikel hierover siert de eerste plaats van de zomermaand waarin aandeelhouder Mark Zijlstra vertelt over het concept. Dit jaar nog moet het gaan gebeuren: de opening van de Daily Trade Fair (DTF) in Venlo. Een permanent beursconcept op een unieke locatie die 350 dagen per jaar geopend is. De gepassioneerde ondernemer timmert flink aan de weg in Venlo, was zelfs nog even een BN'er door zijn deelname aan een tv-programma. Hij bruist van de ideeën voor zijn succesvolle onderneming. 'Ik ben van mening dat we door middel van The House of Concepts elkaar kunnen aanvullen, waardoor het Cash & Carry gedeelte nog aantrekkelijker wordt voor de bezoekers.'' 

Augustus


Meindert Bos en Floris Ensink van het jubilerende B&C Raamdecoratie vertelden in een exclusief interview over de geschiedenis en de toekomst van het bedrijf. Het artikel is beland op de derde plaats

In 1971 werd B&C door Leendert Bijl opgericht. In dat jaar startte, vanuit een kleine doe-het-zelf winkel in Amsterdam, een groothandel in houten rolgordijnstokken. Dat zou de basis worden van een toonaangevend concern in raamdecoratie. Vanuit Amsterdam, via Elspeet naar Nunspeet om ruimte te kunnen bieden aan een sterke groei. "De toenmalige eigenaar en oprichter had daar een zomerwoning. Hij vond Nunspeet qua grootte een geschikte plek om te kunnen groeien", vertelt Meindert in het interview.


Op de tweede plaats staat een artikel met een kop over het misschien wel meest besproken onderwerp afgelopen jaar, de containertekorten. Het is een interview met de zussen van groothandel Netty de Groot. De interieurgroothandel maakt zich ondanks de grote voorraden toch zorgen, vandaar ook de kop: "14.000 euro voor een container dat is voor ons geen haalbare kaart meer".


Van vloerengroothandel naar merkenhuis, dat is de transformatie die Cotap uit Genemuiden doormaakt. Met de kop "De beste raad is voorraad en dat hebben we", staat het artikel aan de top in augustus. Het interview met algemeen directeur Klaas Bakker gaat onder andere over de verschillende merken die het bedrijf voert.

Cotap lijkt zijn zaakjes goed voor elkaar te hebben. De vloerengroothandel uit Genemuiden wordt opgestuwd in de positieve schwung in het Nederlandse vloerenlandschap. In 2019 nam het familiebedrijf de regie van de laatste schakel in het logistieke processen, transport, in eigen hand. "Het was één van de beste besluiten die we in dat jaar hebben genomen", blikt Klaas met een aanstekelijk enthousiasme terug.

September


Voor de tweede keer in het jaar haalt Dylan de Ruiter de top drie van best gelezen artikelen. De opening van de tweede woonwinkel voor de 21-jarige haalt de derde plaats.

"Na het succes van de winkel in Vlissingen zijn we gaan zoeken naar een volgende locatie, ons oog viel op een pand in Goes", laat hij weten. De huisvesting biedt alles wat Dylan zocht in een nieuw gebouw. "We willen voor onze personeel een trainingslokaal realiseren. Het is belangrijk dat een ieder kennis heeft van onze producten." Aan productfotografie is ook gedacht. "Voor onze nieuwe website willen we de foto's niet meer uitbesteden. In Goes hebben we de ruimte om een eigen fotostudio te creëren." 


Op de tweede plek staan de vrolijke zussen Christel en Hellen, ze zijn nieuwkomers in het ETC als distributeur van een Zweeds merk. 
Sizland Dezign is in 2020 opgericht door de zussen Nijland. Het bedrijf is distributeur van het Zweedse merk Zelected by Houze. Het assortiment bestaat uit een breed scala aan woonaccessoires en daarnaast verzorgingsartikelen, textiel en meubelen. De zussen hebben onlangs een showroom geopend in het ETC Design Centrum in Culemborg waar de najaarsbeurs heeft plaatsgevonden. " Een deel van de collectie wordt elk seizoen nieuw ontworpen en de terugkerende, niet seizoensgebonden items, vormen de basis van het assortiment", gaven de dames aan.


Een van de eerste beurzen van het seizoen was de Interieur Collectie Dagen. Het artikel dat de redactie van Wonen360 hierover schreef met bijbehorende fotoreportage staat op de eerste plek deze maand. 
In totaal 4360 interieurprofessionals bezochten InCoDa 2021. Mascha de Bruin van de organisatie vertelt aan onze redactie: "Dat zijn minder bezoekers dan we bij InCoDa gewend zijn, maar dat is ook wel te verklaren. Iedereen moet weer stapsgewijs wennen aan het feit dat vakevenementen zoals InCoDa weer plaatsvinden. Desondanks zijn we heel tevreden met dit aantal bezoekers. Wat we zien, en dat hoorden we ook terug van onze exposanten, is dat de bezoekers dit jaar heel doelgericht de beurs bezochten. Hierdoor was de kwaliteit van de bezoeker erg hoog en hebben onze exposanten een goede beurs beleefd. Ook was het mooi om te zien dat exposanten elkaar ook onderling opzochten, ze hadden elkaar gemist. In totaal waren er ruim 100 deelnemers op de beurs met een diversiteit aan segmenten."

Donderdag 23 december verschijnt deel 4 in de serie 'Meest gelezen interviews in het afgelopen jaar'. Dan is het de beurt aan de maanden oktober, november en december.


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven