Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Gepassioneerde ondernemer Mark Zijlstra bruist van ideeën in Venlo

The House of Concepts wil door samenwerking met partners flink gaan doorgroeien

Dit jaar nog moet het gaan gebeuren: de opening van de Daily Trade Fair (DTF) in Venlo. Een permanent beursconcept op een unieke locatie die 350 dagen per jaar geopend is. Een van de aandeelhouders van dit nieuwe beursconcept is Mark Zijlstra (45), eigenaar van groothandel Collectione. De gepassioneerde ondernemer timmert flink aan de weg in Venlo, was zelfs nog even een BN'er door zijn deelname aan een tv-programma. Hij bruist van de ideeën voor zijn succesvolle onderneming.


Mark Zijlstra in de showroom aan de Floralaan 15 te Venlo.

Meer dan 5000 producten
Het pand aan de Floralaan 15 in Venlo is niet te missen. Wanneer je het gebouw binnenstapt, is de diversiteit aan meer dan 5000 producten direct te zien: van verlichting en artificial flowers tot kransen en leren banken. De showroom van ruim 4000 m2 biedt het Cash & Carry principe exclusief aan de B2B klant: betaal (Cash) voor de geselecteerde artikelen en vervoer (Carry) de goederen zelf. Collectione is een dynamisch merk in de verlichtings- en woonaccessoiresbranche en levert exclusief aan de B2B klant. ''Wij streven ernaar om onze klanten een mooie, eigentijdse collectie aan te bieden tegen een uitstekende prijskwaliteitverhouding.''

Mark runt samen met zijn zus Linda het familiebedrijf, dat deel uitmaakt van de Medra Group en al meer dan 50 jaar actief is in deze sector. Mark is een (h)echt familiemens en dit komt ook duidelijk naar voren in het gesprek. ''Ons bedrijf en de familie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Familie is heel belangrijk voor mij. Mijn ouders van in de 80 zijn actief betrokken bij de onderneming en dit ervaar ik als iets heel bijzonders'', vertelt hij met gepaste trots.

BN'er
Een tijd terug stond de telefoon van Mark roodgloeiend en was hij even een BN'er. ''Op het laatste moment, wegens annulering van een andere deelnemer, werd ik onverwachts gevraagd voor deelname aan het televisieprogramma Steenrijk, Straatarm.'' Hierin ruilen twee families met een volledig tegengesteld welstandniveau een week lang van huis, budget en dagelijks leven. ''Samen met een goede vriendin deed ik mee aan het programma en het heeft mijn ogen geopend hoe goed ik het zelf heb. Ik wil altijd mensen helpen, automatisch; dit gaat vanzelf.''
Na de uitzending kwam ook het bericht dat Mark alle schulden had afbetaald van het 'arme' gezin. ''Mooi om alle hartverwarmende reacties te krijgen. Maar als je niet kunt delen, kun je ook niet vermenigvuldigen!''


De nieuwbouwtekening voor The House of Concepts dat over anderhalf jaar gerealiseerd moet zijn.

The House of Concepts
De ondernemer bruist altijd van de ideeën en wil volgend jaar een nieuw concept lanceren in de geplande nieuwbouw naast het huidige pand, dat over anderhalf jaar gerealiseerd moet zijn. 
''We groeien uit ons jasje en krijgen er 4500 m2 bij. Het nieuwe pand krijgt als overkoepelende naam The House of Concepts en zal tevens een flinke metamorfose ondergaan. Collectione zal net als alle andere partners in het gebouw een merk worden van het nieuwe totaalconcept.''

Dit zal worden gevuld met partners die hun producten presenteren in Cash & Carry units. ''Ik ben van mening dat we door middel van The House of Concepts elkaar kunnen aanvullen, waardoor het Cash & Carry gedeelte nog aantrekkelijker wordt voor de bezoekers.''
Mark is wel selectief in de partners die hij zoekt. ''Ze moeten een aanvulling zijn op de bestaande producten. Het moet uiteindelijk een totaalplaatje worden. Ik ben op zoek naar maximaal 20 tot 25 partners die deze ruimte gaan invullen. Daarnaast is het ook een vereiste dat de exposant een stand heeft bij DTF.''

Naast de uitbreiding aan de Floralaan 15 zal Mark ook een grote showroom krijgen in het DTF project. ''Beide showrooms vullen elkaar aan.'' De ondernemer doelt ook op kleinere bedrijven die mee kunnen liften op het succes van de grotere partijen. ''Denk bijvoorbeeld aan een Nederlands Paviljoen tijdens de Salone del Mobile. Groot of klein, de bedrijven versterken elkaar en zijn een eenheid samen.''

Op de vraag of The House of Concepts geen belemmering vormt voor het nieuwe beursconcept DTF antwoordt Mark heel stellig: ''Er ontstaat juist een samenwerking en versterking tussen de exposanten op beide locaties. We willen door deze twee concepten meer bezoekers trekken, zowel op de Floralaan als op de DTF. Bezoekers van DTF worden geattendeerd op het Cash & Carry principe aan de Floralaan en andersom.''
Naast Collectione zijn er nog tal van meubel- en interieurbedrijven te vinden in dezelfde straat. Denk hierbij aan Colmore by Diga, Brosi, Trends & Trade en Clayre & Eef.

Beursconcept
Daily Trade Fair Venlo wil hét inkoopcentrum van Europa worden. Het is de bedoeling dat dit aan het einde van het jaar geopend wordt. ''Dit concept wordt het reuzenrad op een druk bezochte kermis. ''Want... waar veel attracties zijn, is veel volk te vinden.'' 

''Er zit zoveel potentie in deze locatie. Venlo ligt super centraal: 1,5 uur rijden van 35 miljoen mensen. De mogelijkheden zijn gigantisch en de vaste beurs biedt volop inspiratie.''
Na de onlangs gehouden Preview Days wordt niet meer getwijfeld over de 15.000 m2 aan beursruimte; tweederde is namelijk al ingetekend. Met veel enthousiasme, een fijne sfeer en goede gesprekken in de toekomstige beurshal hadden exposanten uit binnen- en buitenland direct een stand gereserveerd op de beursplattegrond. Het gebouw krijgt ook steeds meer uitstraling. De schilders zijn druk bezig en buiten wordt de belettering aangebracht. Zo komt het eindresultaat steeds meer in zicht.


Daily Trade Fair in Venlo dat eind dit jaar haar deuren gaat openen.

Meer informatie:
Collectione - Mark Zijlstra
mark@collectione.nl 
www.collectione.nl 
Floralaan 15
5928 RD Venlo
Tel: +31 (0) 77 396 77 73 

De showroom / Cash & Carry centrum is 7 dagen per week geopend
Van 08.00 tot 17.00 uur.