Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Luxury Palace volledig over op B2B-model en opent vestiging Dubai

Sharana Wazir verovert duizenden harten

Wat tien jaar geleden begon als een hobby is vandaag de dag uitgegroeid tot een miljoenen business. Sharana Wazir wilde een eigen kaptafel hebben, maar kon er in heel Europa geen een vinden die aan haar eisen voldeed. Zo besloot ze zelf een brocante kaptafel te ontwerpen. Een decennium later werkt Luxury Palace samen met verschillende celebrities, is er een vestiging in Dubai geopend én gaat de onderneming volledig over op een B2B-model.

"Het heeft tijd en moeite gekost om tot dit punt te komen. Zo hebben we gaandeweg verschillende concurrenten erbij gekregen, maar onze sterke merkpositionering, unieke designs en patentrechten hebben de doorslag gegeven", vertelt een trotse Sharana.


Sharana Wazir, die in 2011 samen met haar partner Luxury Palace oprichtte.

B2B
Momenteel verkoopt Luxury Palace aan consumenten en retailers, maar eind december zal het roer om gegooid worden. "Nu is het ongeveer 50/50. Straks gaan we alleen nog maar met verkooppunten werken", vertelt Sharana. "Voornamelijk woonwinkels uit het hogere segment, met een luxe assortiment, passen bij ons."

Er is gekozen voor deze strategiewijziging omdat er veel animo vanuit de markt is. Sharana licht dit toe: "Interieurstilisten en lokale woonwinkels doen steeds vaker aanvragen. Retailers door heel Europa moeten we duidelijk gaan maken wie wij zijn en wat we doen."



Werk aan de winkel
Nu Luxury Palace zich wil profileren als groothandel, zullen er acties ondernomen worden. "Naast de website die op de schop genomen gaat worden, gaan we de productie en het magazijn uitbreiden. Ook de showroom gaan we anders inrichten. Er is dus nog genoeg werk aan de winkel", vertelt de gedreven ondernemer.

Ondanks het feit dat de aandacht verschuift van consument naar winkeleigenaren, blijft de 'experience' vooropstaan. "Denk aan uitgebreide fotoshoots die we houden, om de producten nog aantrekkelijker te maken. Deze content kan overigens ook gebruikt worden door de retailers."



Van Nederland tot Dubai
Niet alleen in Nederland wil Luxury Palace stappen zetten. Ook in andere Europese landen, Amerika en zelfs de Verenigde Arabische Emiraten wil het bedrijf voet aan de grond krijgen. "Recentelijk hebben we onze vestiging in Dubai geopend. Al was dat niet gemakkelijk. Er kwam veel papierwerk bij kijken. Het is niet zo dat je even naar de Kamer van Koophandel loopt en een bedrijf opricht", lacht Sharana.

De keuze voor de 'city of gold' spreekt voor zich. Er zijn weinig plekken op de wereld waar glitter and glamour een grotere rol spelen. "Onze producten zijn zeer gewild in Dubai, vandaar dat we hebben besloten om het avontuur aan te gaan. Als Covid het toelaat gaan we daar volgend jaar ook videoshoots houden."

BN'ers
Ook bij celebrities en Bekende Nederlanders (BN'ers) blijven de producten van Luxury Palace niet onopgemerkt. "Ik ben ontzettend trots dat onze producten bij verschillende BN'ers thuis staan. Zo zijn we ook leuke samenwerkingen aangegaan met mensen als Kim Feenstra en meer." Sharana geeft aan respect te hebben voor de privacy van iedereen. Om dit te waarborgen vertelt ze liever niet wie nog meer kaptafels van Luxury Palace besteld hebben.



Warme broodje
Eind 2015 startte Luxury Palace met de Hollywood serie, dat achteraf een megasucces bleek te zijn. "De Hollywood Backstage Kaptafel, die ik zelf heb ontworpen, is ons 'warme broodje'. In totaal hebben we hier ruim 4000 exemplaren van verkocht. Omdat het een compact design heeft, past het in ieder interieur en dient hij als pronkstuk. Vandaar is dit model ook geschikt voor veel interieurwinkels", legt Sharana uit.

De van MDF hout geproduceerde Hollywood Backstage Kaptafel heeft dimbare LED lampen met wit licht, een touchscreen knop, ingebouwde USB-poorten, een ingebouwde stopcontact en houders voor een föhn, styltang of haarborstel. Tevens heeft Luxury Palace patenten op de Hollywood Backstage.

Vastgoedjurist
Maar wie is de vrouw achter dit verhaal dan precies? Aangezien ze de eerste kaptafels als hobby ontwierp is het logisch om aan te nemen dat ze hier al ervaring mee had. Echter blijkt niets minder waar te zijn. "Ik deed iets heel anders", licht Sharana toe. "Wel had ik altijd al affiniteit met beauty en make-up. Ook ben ik een vrouw die dingen georganiseerd wil hebben. Mijn achtergrond sluit dus niet aan bij wat ik doe, maar mijn persoonlijkheid daarentegen wel."

IMM Cologne
Van 17 t/m 23 januari 2022 zal Luxury Palace voor het eerst deelnemen aan een beurs, om de kaptafels, spiegels en accessoires te presenteren aan de duizenden bezoekers. "De IMM Cologne wordt ons debuut. Het is ontzettend spannend, maar we hebben een sterk merk neergezet, dus ik heb er alle vertrouwen in."



Meer informatie:
Luxury Palace
Raasdorperweg 181D
1175KV Lijnden
+31(0)88 22 297 77
sales@luxurypalace.nl
www.luxurypalace.nl