Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Hortensia Armchair van Andrés Reisinger & Júlia Esqué voor Moooi

Ooit plaatsgenomen op 30.000 bloemblaadjes?

De Hortensia Armchair is vanaf het eerste stadium als 3D-rendering tot het huidige ontwerp gebaseerd op een droom. Een droom die u thuis de sensatie  van het zitten op een bloeiende bloem laat ervaren. De ontwerpers Andrés Reisinger en Júlia Esqué stelden zich de Hortensia Armchair  voor in woonkamers, hotels en restaurants overal ter wereld.

Het ontwerp begon als 3D-rendering en werd eerst in beperkte oplage vervaardigd. De ontwerpers dachten dat de Hortensia Armchair, die is bestrooid met 30.000 bloemblaadjes, onmogelijk op grote schaal te produceren zou zijn. Samen met Moooi vonden Júlia Esqué en Andrés Reisinger toch een manier om dit te doen. Samen maakten zij dit ‘onmogelijke’ design toegankelijk voor iedereen.

“Ik wilde dit project samen met Moooi uitvoeren. Ik weet dat hun collecties zich op de grens tussen kunst en design bevinden, er was dus geen betere partner te bedenken voor de Hortensia Armchair.”

De evolutie van een bloeiend pronkstuk
De Hortensia Armchair kreeg eerst vorm als 3D-rendering die al snel ‘viral’ ging op Instagram. Dit plotselinge succes wekte de interesse van de markt en leidde tot verschillende orders, ondanks dat de stoel nog niet bestond. In reactie hierop besloten Reisinger en Esqué op zoek te gaan naar een manier om de stoel in een echt product om te zetten en werd er met succes een ‘limited edition’ gecreëerd. Toen ze hun Hortensia Armchair op een aantal plaatsen zagen staan, kwam  hun designdroom al gedeeltelijk uit. De volgende logische stap was echter het nog breder beschikbaar maken van de stoel. De ontwerpers dachten onmiddellijk aan het lifestylemerk Moooi, dat volgens hen perfect was om deze uitdaging mee aan te gaan. Hun collecties bevinden zich op de grens van kunst en productontwerp. Samen werkten ze aan de laatste fase van de evolutie van deze stoel en maakten de Hortensia Armchair wereldwijd beschikbaar.

“Bij Moooi proberen we de dromen van ontwerpers uit te laten komen. Ik ben blij dat ik dit met de wereldwijde beschikbaarheid van de Hortensia Armchair mogelijk hebben kunnen maken”

Bloemblaadjes die je omhelzen
De Hortensia Armchair bootst de schoonheid van de natuur op innovatieve wijze na. De inspiratie voor deze iconische en volumineuze stoel kwam voort uit de wens om een gevoel van zachtheid te creëren. Het gevoel dat men krijgt bij een omhelzing, troostend en geruststellend. Andrés Reisinger & Júlia Esqué wilden weten hoe het zou voelen om in een bloem te zitten, omhuld door zachte, tedere bloemblaadjes.

Na de Hortensia Armchair digitaal te hebben ontwikkeld, riep Andrés Reisinger de hulp in van textielontwerpster Júlia Esqué in om het zachte, geruststellende gevoel van het zitten op een bloem perfect na te kunnen bootsen. De kenmerkende bloemblaadjesbekleding, bestaande uit 30.000 lasercut- bloemblaadjes, is in twee kleuren leverbaar: Petal Pink en Petal Grey.

“Vanaf het begin waren we vastbesloten om dit sensationele ontwerp in alle woonkamers ter wereld te introduceren. Met 30.000 bloemblaadjes kan men dat gerust ambitieus noemen, maar het was een geweldige uitdaging om aan te gaan.”

Iconisch en configureerbaar
De Petal-stof, ontworpen door Júlia Esqué, is kenmerkend voor de Hortensia Armchair, maar de volumineuze stoel is ook configureerbaar met de uitgebreide stoffencollectie van Moooi. Op haar website biedt Moooi de mogelijkheid van een online configurator, waar iedereen de Hortensia Armchair naar wens kan samenstellen, met keuze uit een waaier aan stoffen, onder meer uit de Extinct Animal Fabric-collectie.

Wereldwijd online en in Milaan gelanceerd
De Hortensia Armchair is vanaf 20 april wereldwijd beschikbaar. Te ere van de lancering is er een nieuwe Digital Brand Experience op Moooi.com en gesprekken met Marcel Wanders, oprichter en creatief directeur van Moooi, en de ontwerpers Andrés Reisinger en Jülia Esqué. De Digital Brand Experience op Moooi.com is een visueel spektakel, genaamd Beauty Blooms, en draait geheel om de Hortensia Armchair. Beauty Blooms is het eerst hoofdstuk van Digital Life Extraordinairy, drie hoofdstukken die gewijd zijn aan de fantasierijke en sprankelende wereld van Moooi.

Om haar liefde voor Milaan en de Salone del Mobile te delen, brengt Moooi een ode aan de grootste designvakbeurs ter wereld. De introductie van de Hortensia Armchair wordt in Milaan gevierd door micro-evenementen. De stoel wordt op iconische plaatsen in de stad gefotografeerd, er worden Sweet Hortensia-boeketten uitgedeeld aan voorbijgangers, een bloemkraam zal worden gehuld in Hortensiabloemen en toonaangevende ontwerpers en influencers vertellen over hun passie voor Milaan en de Salon del Mobile terwijl ze in de Hortensia Armchair zitten.

Meer informatie:
Moooi
www.moooi.com 

Publicatiedatum: