Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Eelco Gerlag: ''Wij zijn extreem ver in deze online wereld!''

Simone Albani heeft exclusieve partij gevonden in Nederland

In het afgelopen decennium is Simone Albani Living Excellence getransformeerd van een ruwe schets naar een goed geleid internationaal bedrijf. De oprichters van het bedrijf komen uit een Italiaanse en een Nederlandse familie met een lange traditie in de meubelbusiness.

''Onze missie is simpel en duidelijk: wij ontwikkelen en produceren lederen meubelen van hoge kwaliteit voor groothandelsbedrijven en winkeliers, met een expertise in het creëren van een handgepoetste vintage lederen uitstraling'', vertelt Eelco Gerlag. ''Het kwaliteitscontrolesysteem dat in ons productieproces is ingebed, zorgt voor de hoogste kwaliteit van onze producten. Het leer dat voor onze collectie wordt gebruikt, is geselecteerd bij Italiaanse leerlooierijen en is verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen.''

Naast de expertise in het ontwikkelen van een prachtige woon- en eetkamerervaring, streeft het interieurmerk naar een superieure service naar de klanten toe. ''Dit serviceniveau realiseren wij door vakkundige, betrokken en gemotiveerde mensen in dienst te hebben met een passie voor meubeldesign en fabricage.''

Exclusieve partners gevonden
Momenteel zit Simone Albani in de afwerkingsfase om de markt te betreden in de Benelux. ''In Duitsland zijn we al volop actief met 150 winkeliers en in Nederland hebben we inmiddels vaste partner gevonden, waarmee we als doel hebben gesteld om in ieder geval de presentatie in de shop sfeer aan te gaan pakken. We hopen dit in februari/maart te realiseren.''

De Nederlandse partij heeft exclusieve verkooprechten van alle producten van S.A. in de Benelux. ''We zijn bezig middels goede marketing en configuratoren de interactie tussen offline en online sterk op te zetten. Met deze configurator kunnen we per model 3000 mogelijkheden laten zien, waardoor de consument uiteindelijk sneller ziet hoe het eindproduct eruit komt te zien en hierdoor sneller de beslissing neemt deze te kopen. Deze configuraties zijn ondertussen klaar en kunnen in de webshop van de winkeliers worden geïntegreerd. Daarnaast kan de consument via ER het geconfigureerde artikel in zijn woonkamer plaatsen.''

Ook wordt een roomplanner gecreëerd, waarmee de retailer de klant kan helpen zijn of haar woonkamer volledig in VR te zien. ''We hopen deze eind dit jaar af te hebben. De winkelier kan zo kiezen uit fysieke modellen of de digitale configurator of beide. Wanneer zij besluiten dealer te worden, krijgen ze een volledig pakket aangeboden, inclusief marketingtools. Hierdoor worden ze dus volledig ontzorgd.''

Sterk online
Simone Albani blinkt volgens Eelco uit in het online ondernemerschap. ''De online wereld barst los. Als je nu als fysieke winkel geen digitale kanalen hebt om klanten te trekken, verlies je veel omzet. Wij, als Simone Albani, zijn echte 'onliners', al tien jaar lang, dus gaan het digitaliseren helemaal ondersteunen bij de winkeliers. Wij zijn extreem ver in deze online wereld! De consument koopt wel, ook nu nog in deze coronaperiode.''

''De online- en offline communicatie moet het verschil gaan maken voor de dealers waarbij wij als fabrikant een stuk marketing gaan voeren door trafic te gaan genereren richting de winkeliers. Daar ligt onze toegevoegde waarde voor de winkelier!''

De verwachting is dat het interieurmerk een 25 tot 30 tal dealers vindt in de Benelux die samen met de exclusieve partner en verdeler de producten in deze markt neer wil zetten. Uiteindelijk bepaald de exclusief partner de verkoopstrategie richting zijn winkelier. Binnenkort wordt deze partner bekend gemaakt.

Meer informatie:
Simone Albani Living Excellence
eelco@simonealbani.com 
www.simonealbani.com