Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Hoofdrollen Mazzy, Unilux, Zuiver, Orderchamp, Botania, Tempur

Dit is de Wonen360 top 3 van mei en juni!

In de dagen voor kerst blikt de redactie terug op 2020. In de afgelopen twaalf maanden verschenen via ons nieuwsplatform meer dan 5000 artikelen. Welke verhalen werden het meest gelezen? In de periode tot en met donderdag 24 december zetten we ze voor u op een rijtje.

Vandaag (vrijdag 18 december) deel 3/7: de top 3 van mei en juni 2020.

Op de derde plaats in mei eindigde het artikel 'Claire Declemy zet met vriendin Sacha en hulp van stoffenfabrikant nieuwe bedrijfsactiviteit op'.
Claire Declemy, die in ETC Design Center Europe een showroom heeft, zit in de exclusieve interieurstoffen/meubelen en haar oud-studiegenote (tevens vriendin) Sacha Goossens in de innovatieve Health Care. Samen hadden ze een nieuwe bedrijfsactiviteit opgezet met hulp van een stoffenfabrikant uit Florence, waar Claire haar exclusieve stoffen al jaren van importeert. Met de knowhow van Sacha en de hoogwaardige stoffen van Claire ontwikkelden zij de Mazzy mondmaskers. "Deze mondmaskers moeten wel voldoen aan de hoge kwaliteitseisen (gesteld vanuit de Italiaanse overheid) en om die reden gebruikt de fabrikant de Clinic Protection stof die voor 98,1% beschermend is tegen bacteriën en virussen", meldden de dames. Tot op de dag van vandaag gaan de mondmaskers als warme broodjes de toonbank over. Beter gezegd: de webshop uit.

Het interview met directeur Patrick van Loosbroek van Unilux eindigde in mei op de tweede plaats.
Al sinds 1990 ontwikkelt en produceert Unilux horren in eigen fabriek. Het bedrijf telt honderd werknemers en beheerst alle facetten: van productontwikkeling en fabricage tot levering. Zelfs repareren behoort tot het takenpakket. Terwijl veel bedrijven in deze coronacrisis moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen, heeft Unilux de wind vol in de zeilen. "Op dit moment ligt de omzet zelfs 25% hoger dan gemiddeld", geeft Patrick aan. De oprichter van Unilux realiseert zich tegelijkertijd dat verschillende, ook niet voorziene zaken hieraan ten grondslag liggen. De perikelen rondom het coronavirus stuwen de resultaten van het bedrijf uit Boxtel de hoogte in. Hoe dat precies zit, legt hij uit.

Pieter Hogenhout ging in mei met de hoogste eer strijken. Het artikel "Als Zuiver hebben we het roer stevig in handen, maar niet de omzet" eindigde op de eerste plaats in de lijst van best gelezen artikelen.
Zuiver BV, de onderneming achter de interieurmerken Zuiver, Dutchbone en Bold Monkey, zag half februari de coronacrisis in Azië toeslaan en verzocht fabrikanten aldaar om hun bestelde producten met spoed naar Nederland te verschepen. Daardoor zat het interieurbedrijf uit Westzaan in de afgelopen maanden geen moment zonder voorraad. Door kordaat optreden van de directie staat Zuiver er relatief gezien goed voor. "We waren het eerste bedrijf in Nederland dat een overbruggingskrediet uitgekeerd kreeg. Dat gaf gelijk een stuk rust. Het geeft wel aan dat we in de kern een gezond bedrijf zijn", aldus Managing Director Pieter Hogenhout.

In een reactie laat Pieter vandaag (vrijdag 18 december) nog weten: "Het klopte precies wat ik heb gezegd: de omzet is namelijk veel hoger dan ik had verwacht!"

In juni snelde het interview met Joost Brugmans van Orderchamp: "De laatste weken is ons inkoopplatform ontploft" naar de derde plaats. Orderchamp is amper ​een​ jaar onderweg en mocht in het Pinksterweekeinde de 10.000e retailer welkom heten. ​De online groothandel​, dat zich als hét doorgeefluik van nieuwe producten voor het MKB ziet, maakt dan ook een stormachtige groei door. "Vlak nadat het coronavirus ons land plat had gelegd, kwamen we een week of twee in een negatief spiraaltje terecht, om vervolgens een explosieve groei door te maken. De laatste weken is ons inkoopplatform ontploft", geeft CEO Joost Brugmans ​de laatste ontwikkelingen aan.


Niets wijst erop dat het bloed, zweet en tranen heeft gekost. "Maar het laatste jaar zaten we in een heuse rollercoaster. En toen kwam het coronavirus ook nog om de hoek kijken", verzucht Pieter Van Puyvelde op 12 juni in een interview met Wonen360. Het artikel was goed voor de tweede plaats.
Te lezen is dat de marketingmanager van Royal Botania een van de drukste perioden uit zijn arbeidzame leven achter de rug heeft. De 28-jarige zoon van medeoprichter Kris Van Puyvelde was naast zijn dagelijkse werk verantwoordelijk voor de nieuwe showroom ("die er voorheen niet was: we stuurden geïnteresseerden liever naar een van onze klanten") en de nieuw opgezette website met 3D-showroom die binnenkort online gaat. Van een 'old school bedrijf' zal Royal Botania binnenkort een van de Belgische koplopers zijn in het digitale wereldje van de outdoormeubel- en -verlichtingsbranche, maakte Pieter duidelijk in zijn verhaal.

Met stip op 1 eindigde in juni 2020 het artikel 'Ook Tempur moet een draai om de oren krijgen'. Het eerder gepubliceerde verhaal 'Kritiek professionals niet mals op actie Beter Bed tweede matras van Tempur gratis' zorgde voor de nodige reacties. Volgens Olivier Cornelis van Cornelis Bedding denkt iedere Tempur dealer er hetzelfde over. "Het is schandalig dat een bedrijf als Beter Bed, dat virtueel failliet is en niets meer waard is qua beurswaarde, de markt zo kapot wil maken."
Ook het verhaal 'Radar duikt in wereld van de matrassen' lokte kritiek uit. De deskundige die aan het woord kwam is volgens een aantal lezers helemaal niet zo deskundig. Verre van zelfs. Lees hier het complete artikel nog maar eens terug.

Maandag 21 december verschijnt deel 4 in de serie 'Meest gelezen artikelen in het afgelopen jaar'. Dan is het de beurt aan juli en augustus 2020.