Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
CEO John Kruijssen: "Dit past volledig binnen onze strategie"

Kritiek professionals niet mals op actie Beter Bed 'tweede matras van Tempur gratis'

Vorig weekend lanceerde Beter Bed de campagne 'Ook nog een nieuw matras nodig? Ontdek dan onze scherpe 1+1 actie op TEMPURĀ® matrassen. Wees er snel bij, want deze actie is alleen tot en met maandag geldig.' Die actie zette kwaad bloed bij veel ondernemers, actief in de beddenbranche.

"Even dacht ik dat mijn oren niet juist hebben gehoord maar toch maar eens online gekeken naar de site van deze winkelketen", meldt Alex Schonewille op LinkedIn. In het dagelijks leven is hij Sales Manager bij Equilli. "Het tweede matras van Tempur gratis? Zijn de mensen dan jaren opgelicht met een veel te hoge prijs? Het kan toch niet als we naar de marges kijken van onze branche? Het is toch een mes in de rug van alle zelfstandige beddenboeren, die hard hebben gewerkt dit merk groot te krijgen? Ik ben blij te werken voor een bedrijf met een totaal andere visie, een bedrijf die snapt dat exclusiviteit in distributie belangrijk is in de komende jaren, een merk wat een klant heeft en geen nummer, een merk wat groei ziet in het uitbreiden van gebieden in plaats van  zoveel mogelijk dealers maken, een merk dat samenwerken en mening van dealer belangrijk vindt, een merk met daadwerkelijke wetenschap! Blij dat ik voor Equilli werk", geeft Alex aan.

Bedrieglijke verkooptechniek
Hij krijgt bijval van verschillende ondernemers en andere betrokkenen. Paul Caris schrijft: "Beter Bed is volgens ons marktleider in het verdubbelen van de bruto verkoopprijzen om vervolgens de producten aan te bieden 'voor de helft'  of 'tweede gratis'. Het kortingsgeile publiek trapt al vele jaren met grote voeten in deze bedrieglijke verkooptechniek."

Volgens Johan Cramer is er sprake van valse reclame: "Eerste matras is bijna dubbele prijs."

"Klopt helemaal Alex", is Jacob Bakker van mening. "Als ze het op kwaliteit verliezen, dan maar verleiden op de prijs!"

Misja Steinen: "Uiteindelijk gaat het er om of de consument bereid is extra te betalen voor goed advies en goede klantenservice."

Jan Roosenburg: "Het goede advies halen ze bij de gerenommeerde slaapadviseur en bestellen vervolgens bij dit soort cowboys. Ik zou er toch serieus over nadenken of je als beddenspeciaalzaak met dit soort merken wilt blijven werken."

Misja Steinen is het daarmee eens. "Maar dan moet de consument dus bereid zijn om ervoor te betalen en moeten je omzetten als producent niet decimeren."
 
Jan Roosenburg: "De consument is best bereid voor een goed advies te betalen. Maar is niet achterlijk. Als hij hetzelfde product kan krijgen voor zoveel minder, zal hij dat doen. En geef hem ongelijk... Het is aan de beddenspeciaalzaak om te kiezen of hij met kwaliteitsmerken wil blijven werken. Er zijn echt nog merken die hun dealers op een voetstuk zetten, die een mooi product leveren zonder hun dealers in hun hemd te zetten met dit soort idiote acties... Misschien zijn dit soort acties wel de reden waarom de omzet van deze producenten decimeren!" 

John Kruijssen, CEO van Beter Bed NV, laat desgevraagd weten: "We werken inmiddels een jaar samen met Tempur en hun producten, en met deze actie maken we een kwalitatief goed matras bereikbaar voor een groot publiek. Dit past volledig binnen onze strategie om goed slapen bereikbaar te maken voor een groot publiek. Uit de vele positieve reacties van onze klanten kunnen we concluderen dat deze actie zeer enthousiast is ontvangen, juist in deze tijd."

Reageren? leo@wonen360.nl

Eerder deze week bracht het FD het bericht dat Beter Bed door de onzekerheid van de coronacrisis zijn aandeelhouderslening later terug wilt betalen. De liquiditeit is nu niet toereikend om een deel van die lening af te lossen. John Kruijssen wil het geld liever binnenboord houden, omdat de toekomst nog onzeker is. De leningverstrekkers hebben daar begrip voor getoond.