Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Slaapprofessionals uiten eveneens kritiek op Beter Bed en Radar

'Ook Tempur moet een draai om de oren krijgen'

Het artikel 'Kritiek professionals niet mals op actie Beter Bed 'tweede matras van Tempur gratis' heeft voor de nodige reacties gezorgd. Volgens Olivier Cornelis van Cornelis Bedding denkt iedere Tempur dealer er hetzelfde over. "Het is schandalig dat een bedrijf als Beter Bed, dat virtueel failliet is en niets meer waard is qua beurswaarde, de markt zo kapot wil maken."
Ook het verhaal Radar duikt in wereld van de matrassen lokte kritiek uit. De deskundige die aan het woord kwam is volgens een aantal lezers helemaal niet zo deskundig. Verre van zelfs.

Uit de collectie van Tempur: het North Slaapsysteem. Door de ronde vormen en de manier waarop de poten zijn geplaatst is er een zwevende uitstraling gecreƫerd.

Volgens Olivier Cornelis heeft de CEO van Beter Bed een forse bonus gekregen, met als enige reden: niet failliet gaan in 2019. "In juli moeten ze 7 miljoen euro terug betalen, geld dat ze niet hebben. Als ze nu Tempur matrassen verkopen, krijgen ze het geld vandaag binnen. Er staat duidelijk dat ze leveren op 10 weken! 10 weken terwijl Tempur binnen de week kan leveren. De enige reden is om zo het geld 10 weken + 4 weken betalingstermijn= 14 weken vast te houden en zo cash te hebben tegen de terugbetaling.

Een put graven om een andere put te delven, en dit terwijl ze de markt kapot maken. Want laat ons eerlijk zijn: er is geen businessmodel om aan inkoopprijs te verkopen.
Hopelijk gaan deze cowboys er snel uit!", steekt Olivier Cornelis zijn kritiek niet onder stoelen of banken.

John Kruijssen
Alex Schonewille richt zich direct tot John Kruijssen. Hij schrijft zelfs een open brief aan hem:

'Beste CEO van Beter Bed,
Het kan toch niet zo zijn dat een winkelketen zoals die van u een merk als Tempur, waar veel ondernemers zich jarenlang voor hebben ingezet, artikelen aanprijst voor de helft van de prijs. Een consument begrijpt toch niet waarom de hardwerkende zelfstandige dit niet kan en een organisatie als die van u wel? Welke inkoopprijs heeft u afgedongen bij Tempur of neemt u genoegen met een paar euro winst? De helft meneer Kruyssen, dat is de inkoop voor vele dealers als ik het even afrond. Ik begrijp heel goed dat u goed slapen voor iedereen bereikbaar wilt maken, maar dat kan op vele andere manieren. U moet zich goed realiseren dat dit soort acties u niet in dank wordt afgenomen door vele trouwe dealers van Tempur, die ik trouwens ook totaal niet begrijp, want u bent niet de enige waar kritiek op is. Ook Tempur zou een draai om de oren moeten krijgen mijn inziens. Ik hoop dat u de consument goed kan laten slapen. Ik ben er wellicht van overtuigd, maar gebruik daar uw eigen privatlabel voor of heb vertrouwen hoe de consument naar uw organisatie kijkt: goedkoop en toch redelijk goed, retteketet naar Beter bed. Laat alstublieft iedereen geld verdienen in deze moeilijke tijd en blijf af van de grote absurde kortingen, zeker van de bekende namen en merken als een Tempur.
Ik wens u veel succes!', besluit Schonewille, in het dagelijks leven sales manager van Benelux Equilli.

Radar duikt in wereld van de matrassen
Het populaire televisieprogramma Radar was onlangs in de de wereld van de matrassen ingedoken. Volgens de tv-makers bestaan er zoveel soorten matrassen, dat het begrijpelijk is dat je al snel door de bomen het bos niet meer ziet. Radar zette de materialen in matrassen op een rijtje en gaf tips over hoe je een weloverwogen keuze voor een matras kunt maken. Daarvoor had men Chris Nederhorst ingeschakeld. Hij houdt zich al dertig jaar bezig met matrassen en heeft het onafhankelijke platform matras.info opgestart. Nederhorst benadrukte vooral dat er niet zoiets bestaat als het beste matras. "Een matras moet bij jou passen", was zijn belangrijkste advies.

Jacob Bakker, die het merk The Nightstore Slaaparchitecten vertegenwoordigt, heeft Nederhorst niet zo hoog zitten, zo blijkt. "Sorry met 30 jaar ervaring... en dan deze uitspraken. Een matras kiezen terwijl je wakker bent. Je hebt een matras nodig voor de nacht met ruimte voor je heup en schouders. Kies daarom niet met je gevoel maar met je verstand na een goed advies van een echte slaapspecialist! En niet bij de actiewinkels die verleiden met acties met grote kortingen en aanbiedingen van 2 halen 1 betalen", aldus Bakker.

Slaapdeskundige Bart van de Rijt (bekend van waterslaper.nl, houseofbedding.nl en ergonomisch-slapen.nl) heeft het artikel ook gelezen. "Als gedacht kom ik er bij het lezen van het verhaal achter dat Chris Nederhorst veel heil ziet in traagschuimmatrassen.
Niet verwonderlijk, want zo onafhankelijk is zijn site niet, Chris is namelijk producent van traagschuimmatrassen (Royal Memory Foam meen ik dat zijn merk heet). Als je op kijkt mijn site, weliswaar gekoppeld aan een site over waterbedden (Waterslaper) en conventionele matrassen (House of Bedding), vind je wel een onafhankelijk koopadvies, ook over producten die ik niet voer trouwens. Wellicht kun je Radar daar eens op wijzen. Ik ben het in grote lijnen eens met Chris, maar zijn voorkeur voor traagschuim deel ik niet helemaal", aldus Bart van de Rijt.

Reageren? leo@wonen360.nl