Met een gloednieuwe merkidentiteit, het Montis magazine, een verrassende beursstand, nieuwe ontwerpen (én de comeback van een oude bekende) is meubelmerk Montis klaar voor het
komende decennium.
Sinds de lancering van het merk, in 1974, staat Montis voor kwaliteit, vakmanschap, functionaliteit en de ideale balans tussen comfort en esthetische zeggingskracht. Ook in 2020 zijn het nog altijd de kernwaarden van het streven naar industriële elegantie. Montis bouwt voort op wat goed is en zich bewezen heeft. Tegelijkertijd houdt het designlabel een vinger aan de pols van de tijd. Het vertrouwde, originele stippenlogo inspireerde ontwerpstudio BOOT tot een sprankelende update van de merkidentiteit.
Tijdens de IMM Keulen lanceert Montis een gloednieuw magazine en catalogus. De beursstand vormt een eigentijds decor voor de succesvolle klassiekers. Kleur- en bekledingsopties zijn zorgvuldig afgestemd op de smaak van nu. Naast bekende ontwerpen als Axel XL en Domino.18 zijn er spraakmakende nieuwkomers. Maak kennis met stoel Vico, de kleinere broer van fauteuil Enzo. Of met de Domino.18 tafels. Ze zijn voorzien van een stopcontact, usb-charger en draadloos oplaadpunt voor mobiele telefoons. Het blad van de grote variant heeft een staande Luceplan lamp. Bovendien is er een comeback van Gerard van den Bergs Aztec. Zijn robuuste bank is in aangepaste en verbeterde vorm gereed voor het nieuwe decennium. Elke schets begint zoekend en aarzelend, met een punt in de ruimte. In Keulen staan de eindresultaten van het Montis ontwerpavontuur klaar om u te omarmen.
CREDITS fotografe: Jeroen van der Spek · styling: Cleo Scheulderman · art direction: Studio Boot
Montis IMM Keulen 2020 | Hal 2.2 / Stand A 030 C039
Meer informatie:
Montis
www.montis.nl