Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Meest gelezen artikelen in het afgelopen jaar

Dit is de Wonen360 top 3 van mei en juni!

In de dagen voor kerst blikt de redactie terug op 2019. In de afgelopen twaalf maanden verschenen meer dan 3500 artikelen via ons nieuwsplatform. Welke verhalen werden het meest gelezen? In de periode tot en met dinsdag 24 december zetten we ze op een rijtje.

Vandaag (woensdag 18 december) deel 3: de Wonen360 top 3 van mei en juni 2019.



Het merendeel van onze lezers vindt het interessant hoe het de woon- en interieurbranche vergaat. Traditiegetrouw verschijnt maandelijks een artikel over de economische barometer. In mei leverde het verhaal 'Woonbranche barometer zakt opnieuw, terwijl producentenvertrouwen toeneemt' de derde plaats op. In de maand ervoor bleken de zogeheten weekomzetmutaties van de woondetaillisten met drie punten te zijn gedaald. Het was de achtste maand op rij dat er een daling werd genoteerd. Toch noteerde 12% van de woondetaillisten een toename van de weekomzet, tegenover 42% een daling. Ruim de helft van de ondernemers voorspelde in de volgende maand een omzetdaling, zo is te lezen.

De tweede plaats in mei was voor 'Interieurketen opent eigen hotel'. Dit artikel ging over interieurketen Maisons du Monde, dat een eigen hotel opende in de Franse stad Nantes. Het meest opmerkelijke feit was dat elke kamer in een stijl uit het aanbod van de winkelketen is ingericht.

Ook het Eurovisiesongfestival haalde de nieuwskolommen van Wonen360. Het artikel 'Winnaar Eurovisiesongfestival vraagt IKEA om Duncån-lamp op de markt te brengen' werd in mei het meest gelezen verhaal. Duncan, de winnaar van het Eurovisiesongfestival, had tijdens de repetities technische problemen met een lamp. Die moest vanaf het plafond neerdalen op zijn piano, maar dat mislukte. De marketeers van Ikea zagen dat ook en speelden daar gelijk op in door de lamp 'Duncan' aan te bieden. Daar kon de zanger wel om lachen en vroeg Ikea om de Duncån-lamp op de markt te brengen. "Ik zou 'm kopen" grapte hij op Twitter.

Whahahaaa @IKEANederland please make this lamp! I’d buy it!😂 pic.twitter.com/tl3jULSB4f

— dunclaurence (@dunclaurence) May 16, 2019
 

Nadat Duncan de finale had gewonnen, stuurde Ikea de volgende 'aanbieding' Europa in, zo meldde het Wonen360-artikel

Juni

De redactie van Wonen360 bezoekt jaarlijks tientallen beurzen en bedrijven in binnen- en buitenland. Dat levert voor onze lezers altijd interessante fotoreportages op getuige de vele duizenden keren dat deze bekeken worden. Het bezorgde het artikel 'Vakbeurs Design District trekt 7532 bezoekers' met een kleine honderd foto's de derde plaats op in juni

De tweede plaats was voor 'FonQ zet aanval in op de Home & Living branche'. Het bedrijf nam een nieuw distributiecentrum en kantoor in gebruik. Tevens onderging het merk een rebranding. "Deze rebranding is onderdeel van de herpositionering van het merk, waarbij we de aanval inzetten op de Home & Living branche. We willen top of mind zijn als dé specialist binnen het domein ‘alles voor in en om het huis’. De huisstijl met blauwe kleur paste daar minder goed bij.
De rebranding valt tegelijk met de verhuizing naar het nieuwe pand, waar we de nieuwe huisstijl uiteraard hebben doorgevoerd. We zijn ontzettend trots op het eindresultaat!", liet CEO Antoine Brouwer weten.

Ook de politiek haalde in 2019 het Wonen360-nieuws. Het artikel 'Wat hebben Thierry Baudet en een Ikea-kast met elkaar gemeen?' belandde in juni op de eerste plaats van meest gelezen artikelen. "Wat hebben Thierry Baudet en een Ikea-kast met elkaar gemeen?". Die vraag stelde Quote. Volgens analist en columnist Teun Teeuwisse van genoemd maandblad is de voorman van Forum voor Democratie (FvD) het beste te vergelijken met een Ikea-kast. Iedereen koopt hem, maar hij rammelt aan alle kanten..."

Donderdag 19 december verschijnt deel 4 in de serie 'Meest gelezen artikelen in het afgelopen jaar'. Dan is het de beurt aan juli en augustus. Eerder deze week verschenen deel 2 (maart en april) en deel 1 (januari en februari).