Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Meest gelezen artikelen in het afgelopen jaar

Dit is de Wonen360 top 3 van januari en februari!

In de dagen voor kerst blikt de redactie terug op 2019. In de afgelopen twaalf maanden verschenen via ons nieuwsplatform meer dan 3500 artikelen. Welke verhalen werden het meest gelezen? In de periode tot en met dinsdag 24 december zetten we ze op een rijtje.

Vandaag (maandag 16 december) de top 3 van januari en februari 2019.

Stef Kuipers is heel creatief. Rechts een kijkje in Restaurant Goud van Herman den Blijker die hij uiteraard in allerlei goudkleuren afwerkte.

In januari eindigde op de derde plaats een interview met de 'eigenwijze' ondernemer Stef Kuipers van We Create Walls: "Herman den Blijker had nooit iemand zo enthousiast over een plafond horen praten".
Stef had 25 jaar een schildersbedrijf, maar op een dag was hij het helemaal zat. Stef maakte de meest mooie dingen die vaak achter gesloten deuren bleven. Niemand zag zijn 'kunstwerken', niemand praatte erover. Dat zat hem dwars. Ook het gezeur van mensen die over allerlei pietluttigheden vielen. Dus gooide hij het acht jaar geleden over een andere boeg, startte het bedrijf We Create Walls en specialiseerde zich in het ontwerpen en uitvoeren van speciale muur- en plafondafwerkingen. Sindsdien richt Kuipers zich alleen nog op horecagelegenheden. Niet zonder succes, want hij heeft nog geen dag zonder werk gezeten. "Ze blijven me bellen. Alle ontwerpers van hotels en restaurants weten me te vinden", vertelde hij snotterend. Niet van emoties, maar omdat hij geveld is door een griepje. Lees hier hier het complete artikel.

Het artikel 'Multimiljonairs staan in de rij voor idee Nederlandse ondernemer' was in januari het op een na meest gelezen verhaal. Begin 2017 stuurde Robert Milder een mailtje naar de BBC met het verzoek of hij mee mocht doen met het Britse televisieprogramma Dragons' Den. Pas een jaar later werd de ondernemer uit Emmen gebeld of hij auditie wilde komen doen. "Ik had er helemaal niet meer aan gedacht", laat hij in een radio-uitzending van BNR weten. Intussen zijn we bijna een jaar verder en is het programma uitgezonden en bekend geworden dat Milder een bedrijfsinvestering van 70.000 pond tegemoet kan zien. Precies het bedrag dat hij wilde.  Het artikel was goed voor de tweede plaats.

Een 3D tekening van de nieuwbouwplannen van Nijwie Furniture.

Op de eerste plaats eindigde een interview met Daniël Nijdam, eigenaar van Nijwie Furniture en Le Chair. Hij blikte terug op 2018 en maakte bekend dat het huidige pand in Almelo met 1750 m2 uitgebreid wordt. "We hebben een mooie groei doorgemaakt vorig jaar. De voorraadbeschikbaarheid wordt steeds belangrijker voor onze klanten. De winkelier kan geen grote hoeveelheden producten op voorraad houden en de klant wil niet te lang wachten. Daarom houden wij steeds meer voorraad. Als voorraadhoudend importeur kunnen we dan snel de gewenste hoeveelheden leveren aan de retailer", vertelde hij aan onze redactie.

Nikki de Jong-Hulstein (6e meubelgeneratie) is eigenaar van HOS.

In februari verscheen een artikel over Nikki de Jong-Hulstein. Binnen haar familie is zij de zesde generatie die zich met meubels bezig houdt. Nikki heeft zich met haar bedrijf House of Sakk (HOS) gespecialiseerd in fairmade meubels. HOS is ontwikkeld tot een huismodemerk waar meubels en mode samenkomen. Natuurlijke materialen, met de hand gemaakt op een eerlijke manier, het ondersteunen van lokale gemeenschappen om ervoor te zorgen dat kinderen kunnen spelen en hun ouders kunnen werken in lokale fabriekjes, zijn doelen die HOS naleeft. Aan de andere kant staat het merk voor comfort en stijl in het leven van de gebruikers. De natuurlijke, duurzame charme die de producten biedt, is volgens Nikki uniek te noemen en een van de basisprincipes voor de toekomst. Het verhaal eindige op de derde plaats van meest gelezen artikelen in februari.


De directie van Habufa Meubelen BV, met v.l.n.r. Frans Herman, Bernd Niessen en de eigenaren Paul en Danny van den Bosch.

Het artikel 'Flinke uitbreiding logistiek centrum Habufa in Tholen' nam in februari de tweede plaats in. Het logistiek centrum in Tholen wordt met 10.000 m2 vergroot. Volgens operationeel directeur Bernd Niessen is de uitbreiding nodig omdat de huur van een Duits distributiecentrum, waar vooral bankstellen werden opgeslagen en verhandeld, is opgezegd en de directie in Tholen alle magazijnactiviteiten wilt centreren. "Omdat we hier al alle faciliteiten hebben, kunnen we straks veel efficiënter onze goederen uitleveren. In de tweede helft van april hopen we de uitbreiding gereed te hebben", liet Niessen desgevraagd weten.

De directeuren Michael en Patrick Janssens van Janssens Oriënt Carpets.

In diezelfde maand verscheen ook een interview met Michael Janssens van Janssens Oriënt Carpets. Zijn verhaal "De handel in tapijten van 8 a 9000 euro per stuk is nog wekelijkse kost" werd het vaakst gelezen. Janssens Oriënt Carpets zit in Tilburg en heeft onder andere in De Woonindustrie in Nieuwegein een showroom. Dit jaar bestaat Perez Vloerkleden 100 jaar, terwijl Janssens Oriënt Carpets zijn 50e verjaardag viert. "Met Perez Vloerkleden, dat op de detailhandel is gericht, willen we de komende periode het aantal vestigingen flink uitbreiden. We streven naar een landelijke dekking. Vanuit groothandel Janssens Oriënt Carpets willen we de collecties nog actueler krijgen, dus nog sneller wisselende collecties. En het aantal klanten van ons jonge merk Carpets Rebel, dat we ruim drie jaar geleden hebben opgezet, moet de komende periode sterk gaan groeien, zowel in binnen- als buitenland", gaf mededirecteur Michael Janssens een inkijkje in de ambitieuze plannen van zijn bedrijf. 

Dinsdag 17 december verschijnt deel 2 in de serie 'Meest gelezen artikelen in het afgelopen jaar'. Dan is het de beurt aan maart en april.