Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nikki de Jong-Hulstein leerde in Bali buiten kaders te denken

Zesde meubelgeneratie mikt op fairmade meubels

Het gaat goed met House of Sakk (HOS) van Nikki de Jong-Hulstein. Op Maison et Objet trok haar stand veel bekijks. Het zijn sowieso toch al mooie weken voor Nikki, want vorige week vrijdag is ze bevallen van een (tweede) zoon. Haar vader Jan-Wout Hulstein(*) is zo trots als een pauw. Niet alleen op zijn dochter, maar ook op haar bedrijf House of Sakk, dat het op de beurs in Parijs erg goed heeft gedaan.
HOS is een lifestyle merk met onder meer meubelen en deco-producten die in Indonesiƫ worden gemaakt en in een showroom in Apeldoorn te zien zijn.

Nikki de Jong-Hulstein (6e meubelgeneratie) is eigenaar van HOS.

Nikki is in Nederland geboren en opgegroeid met en tussen het meubilair. Haar familie had achter de ouderlijke woning een meubelmakerij. De liefde voor natuurlijke materialen zoals rotan - die ze deelt met haar vader Jan Wout - zat er al vroeg in. Inmiddels is Nikki de zesde generatie Hulstein die actief is in de meubelbranche.

De stand trok veel belangstelling op de Maison et Objet.

De passie voor mode kwam later toen ze ontdekte dat dit een goed middel is om jezelf te onderscheiden van de massa. Toen ze net 18 was, liep ze stage bij modeontwerper Patricia Bos in Bali die kleding en tassen ontwerpt en maakt in de hogere prijsklasse. Hier leerde ze hoe ze met materialen kan spelen en buiten de kaders moet denken. Toen ze in de mode begon, waren het eerst tassen, later thuismode zoals kussens en manden. Het meubel-DNA zit in haar roots, dus begon ze met een aantal fairmade meubels met alleen natuurlijke materialen.

House of Sakk is intussen ontwikkeld tot een huismodemerk waar meubels en mode samenkomen. Natuurlijke materialen, met de hand gemaakt op een eerlijke manier, het ondersteunen van lokale gemeenschappen om ervoor te zorgen dat kinderen kunnen spelen en hun ouders kunnen werken in lokale fabriekjes, zijn doelen die House of Sakk naleeft.
Aan de andere kant staat het merk voor comfort en stijl in het leven van de gebruikers. De natuurlijke, duurzame charme die de producten biedt, is uniek te noemen en een van de basisprincipes voor de toekomst.

Een blik op de stand op de beurs in Parijs.

Meer informatie:
House of Sakk
Laan van de Ram 10 
7324 BV Apeldoorn 
T +31 (0) 88 88 168 88
info@houseofsakk.com
www.houseofsakk.com 

(*) Jan-Wout Hulstein haalde op 22 januari jl. de nieuwskolommen van Wonen360 met het artikel Directeur Jan-Wout Hulstein van Asiades: "Veel orders naar Amerika staan on hold"