Meest gelezen artikelen in het afgelopen jaar

Dit is de Wonen360 top 3 van maart en april!

In de dagen voor kerst blikt de redactie terug op 2019. In de afgelopen twaalf maanden verschenen meer dan 3500 artikelen via ons nieuwsplatform. Welke verhalen werden het meest gelezen? In de periode tot en met dinsdag 24 december zetten we ze op een rijtje.

Vandaag (dinsdag 17 december) deel 2: de Wonen360 top 3 van maart en april 2019.

Verrij Wonen zat aan de Vulcanusweg 1 in Brummen waar het de beschikking had over een 7000 m² grote showroom.

Onheilspellende berichten trekken altijd de aandacht, ook die van onze lezers. Het artikel 'Familiebedrijf sluit na 147 jaar de deuren' eindigde in maart op de derde plaats. Het betrof Verrij Wonen in Brummen. Het familiebedrijf zag geen toekomst meer in de woon- en interieurbranche. Daarom werd besloten het pand te verkopen. Volgens de familie Verrij zijn de negatieve gevolgen van het veranderende winkel- en aankoopgedrag van klanten de boosdoener. "Zij shoppen steeds vaker via internet en daardoor wordt de fysieke winkel minder vaak bezocht", liet men optekenen.

Met veel enthousiasme ontwerpen de dames interieurs met de juiste indeling, materialen, kleuren, verlichting en accessoires in de (woon)stijl die bij de opdrachtgever past.

'19 interieurontwerpers verenigen zich onder de naam TIO' trok ook de nodige aandacht. Het artikel werd in maart het op een na best gelezen verhaal. In die maand verenigden negentien professionele, ervaren en deskundige interieurontwerpers zich onder de naam TopInterieurOntwerpers (TIO). Jarenlange ervaring en passie voor het interieur-vak bracht hen samen. De dames werken verspreid over het hele land, van Friesland tot Limburg, van Twente tot aan de Noordzeekust en kunnen zodoende een landelijk dekking bieden, zo werd vermeld.

Directeur/eigenaar Peter de Kock (links) met zijn rechterhand Michiel van den Eeden.

Op 21 maart verscheen een interview met directeur Peter de Kock van Boxspring Design. "De groei zit er nog steeds in", stond als kop boven het artikel.
Van een nagenoeg lege hal van 2000 m2 en vier werknemers in 2009 naar twee goedgevulde, bedrijvige productieruimtes van 9000 m2 en 45 personeelsleden in 2019. Dat is in een notendop de geschiedenis van Boxspring Design, dat dit jaar het tienjarig bestaan viert. Directeur en eigenaar Peter de Kock is zijn klanten en medewerkers dankbaar dat hij met zijn Roosendaalse bedrijf tot hier gekomen is. "Het heeft wel eventjes tijd gekost voordat het begon te draaien, want niet iedereen zat op ons te wachten", blikt hij terug. "Maar na verloop van tijd kreeg ik toch het vertrouwen van een aantal klanten. Daarmee konden we bewijzen wat we beloofden. Nu kan ik zeggen dat de groei er nog steeds inzit", aldus De Kock, daarbij bijgestaan door bedrijfsleider Michiel van den Eeden, eveneens man van het eerste uur. Zijn verhaal werd duizenden keren gelezen en was veruit het meest gelezen artikel van maart 2019.


Algemeen directeur Christian Borsboom van STEEL Benelux BV in de showroom van Dekker Trend Centre.

Half april verscheen een interview met algemeen directeur Christian Borsboom van STEEL Benelux. Hij liet optekenen dat de fornuizenmarkt in nog geen anderhalf jaar tijd compleet is veranderd. "Voordat de regering besloot dat we van het gas af moesten, waren 90% van alle fornuizen die we verkochten op gas en slechts 10% had een inductiekookplaat. Binnen anderhalf jaar is dat compleet veranderd. Nu is 90% inductie en 10% gas", vertelde Christian.
In het openhartige interview ging de algemeen directeur in op het Italiaanse familiebedrijf waarvoor hij nu vier jaar werkt. In die periode heeft hij maar liefst 140 dealers in Nederland weten te overtuigen om (ook) keukenapparatuur van STEEL te gaan verkopen. "Nederland telt meer dan 800 keukenzaken, dus er is zeker nog genoeg markt voor groei", gaf Christian de ambities in het interview met Wonen360 weer. Het verhaal eindigde op de derde plaats van meest gelezen artikelen in april.

Mandemakers Keukens werd Mandemakers. Een naamaanpassing lijkt nietszeggend, maar heeft vaak ingrijpende gevolgen, aldus Retail Merkenonderzoek.

De tweede plaats in april was voor de Mandemakers Groep, die een naamswijziging had doorgevoerd met ingrijpende gevolgen, aldus een Retail Merkenonderzoek. 
In de Top-5 van dalers in merkkracht 2015-2019 staat Mandemakers, na Perry, Expert en Conrad, op de vierde plaats. Een afgenomen naamsbekendheid is wat de hardste dalers in merkkracht met elkaar gemeen hebben. Deze afname heeft bij drie van vijf dalers ongetwijfeld te maken met naamswijzigingen. Perry Sport en Mandemakers Keukens kortten hun naam in tot Perry en Mandemakers. Naamaanpassingen lijken nietszeggend, maar hebben ingrijpende gevolgen voor de herkenbaarheid van een merk zo is te lezen in het gepubliceerde artikel.



'Geheimen die IKEA-werknemers niet vertellen'. Dat artikel werd in april het vaakst aangeklikt. IKEA is de grootste meubelretailer ter wereld. Het bedrijf verkoopt jaarlijks voor miljarden euro’s aan producten, uiteenlopend van BILLY-boekenkasten tot GLIMMA-theelichtjes. Over de hele wereld zorgen 150.000 werknemers ervoor dat een bezoek aan deze meubelzaak vlot verloopt. Het Amerikaanse magazine Mental Floss sprak met een aantal van die werknemers en onthulde enkele verborgen geheimen van IKEA.

Woensdag 18 december verschijnt deel 3 in de serie 'Meest gelezen artikelen in het afgelopen jaar'. Dan is het de beurt aan mei en juni. Gisteren, maandag 16 december, verscheen de top 3 van januari en februari.


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven