Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

148 donateurs goed voor ruim € 16.000

Geslaagde crowdfundingactie voor TweeDoek

Vorige maand startten Arjan van Raadshooven en Anieke Branderhorst van ontwerplabel Vij5 een crowdfunding (publieksfinanciering) voor een nieuwe serie van de TweeDoek, waarbij twee functies, die normaal naast elkaar gebruikt worden, in één product samen komen. De campagne kreeg als naam 'Kies de nieuwe kleur van de TweeDoek' mee en mag met een opbrengst van 107% die € 16.180 opleverde geslaagd worden genoemd. Liefst 148 donateurs deden mee.

Kleurencombinatie E stond het langst aan kop en won uiteindelijk ook.

TweeDoek is zowel een hand- als theedoek. Met de crowdfundingcampagne wilden de twee anderen betrekken bij één van de belangrijkste keuzes van een ontwerpproces; het kiezen van kleur. “Als donateur heb je direct invloed op de kleur van het eindresultaat. Kies je favoriet als tegenprestatie en breng daarmee je stem uit: de meest gekozen combinatie wordt ook daadwerkelijk gemaakt”, beloofden ze. "We zitten ondertussen al op 29% van ons streefbedrag”, meldden ze half oktober.
Nog geen maand later kan de vlag uit. “De kleurencombinatie die het langst aan kop heeft gestaan, heeft ook daadwerkelijk gewonnen: kleurencombinatie E. Zoals beloofd is dit dus ook de combinatie die we in productie gaan nemen.”

 

De crowdfundingcampagne werd mede een succes dankzij (financiële) bijdragen en advies van Voordekunst, Provincie Noord-Brabant, Kunstloc Brabant, Dutch Design Week, BankGiro Loterij Fonds en Blickfänger.

Meer informatie:
ontwerplabel Vij5
Hallenweg 1E,
5615 PP Eindhoven
Tel. +31(0)40 82 00 585
info@Vij5.nl
www.Vij5.nl


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven