Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
LogicTrade zet stip aan de horizon:

"Software nog toegankelijker maken voor interieurbranche"

Bij LogicTrade timmeren ze aardig aan de weg. Twee keer ontving het softwarebedrijf in 2023 een onderscheiding. De aanbieder van software voor de interieurbranche werd uitgeroepen tot FD Gazelle en stond in de top 100 best presterende bedrijven die software as a service (SaaS) aanbieden van MT/Sprout. Dit is iets waar de onderneming uit Staphorst, maar tegelijkertijd kijkt LogicTrade stoïcijns naar de toekomst. Want "er is nog genoeg winst te behalen", vertelt sales director Sven Andriessen. "Zowel in Nederland als in het buitenland."


Sven Andriessen en Michiel van Tongeren van LogicTrade.

Onnodige vakjargon
Een softwarebedrijf. Dat klinkt voor veel mensen ingewikkeld. Termen als SaaS, API, ERP en PIM komen regelmatig langs. Maar zo moeilijk hoeft het helemaal niet te zijn, volgens Sven. "Het is eigenlijk heel simpel. Wij kunnen een winkelier helpen om tijd te besparen in administratieve handelingen, minder fouten te maken bij het invoeren van bestellingen en onderaan de streep een beter resultaat te hebben." Met de systemen van LogicTrade wordt bijvoorbeeld productdata centraal beheerd en kan dit gemakkelijk gebruikt worden door de verkoper in de winkel.

Simpel, simpeler, simpelst
De oplossingen die LogicTrade aanbiedt zijn eindeloos, maar daar zit nu ook juist de uitdaging. Dit jaar wil LogicTrade nog duidelijker uitleggen aan winkeliers wat ze te bieden hebben en wat dat concreet betekent voor de retailer. "Het moet zo simpel zijn dat iedereen het direct begrijpt", legt Michiel van Tongeren uit (marketing manager). Een van zijn taken is om het verhaal van LogicTrade overzichtelijk te presenteren aan de markt.

"Niet alleen het verhaal moet kraakhelder zijn, ook de gebruiksvriendelijkheid van het systeem moet optimaal zijn, zodat zelfs de zaterdagmedewerker in de winkel ermee uit de voeten kan." Hierop aansluitend is de website compleet op de schop genomen, waar de verschillende pakketten van LogicTrade gestructureerd vermeld worden.

Proefversie
Om nog meer mensen kennis te laten maken met de software van LogicTrade, lanceert het een nieuwe 'land and expand-strategie'. Oftewel: een manier waarop bedrijven klein kunnen beginnen met optimale begeleiding. Bevalt het, dan kan er opgeschaald worden naar een versie met nog meer tijdbesparende functionaliteiten. "Zo willen we de drempel verlagen en LogicTrade nog toegankelijker maken", vult Michiel aan. Momenteel wordt er hard gewerkt aan deze proefversie. In de loop van het jaar zal deze gelanceerd worden.

Meer informatie:
LogicTrade
(088) 240 01 80
[email protected]
www.logictrade.nl