Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Groei groothandelsbedrijf Holland Haag zorgt voor uitbreiding managementteam

Holland Haag piept en kraakt. In positieve zin. Het groothandelsbedrijf uit Waddinxveen maakt een onstuimige groei door. Daardoor ziet de directie zich genoodzaakt om op managementgebied wijzigingen door te voeren. Inmiddels zijn die achter de rug. De totaalleverancier van gordijnen heeft Lara Mensink (43) doorgeschoven naar de functie van adjunct-directeur en Justin Linkerhof (41) aangetrokken als teamleider op de binnendienst. Hij heeft de stoel van Lara overgenomen. Volgens mededirecteur Agaath den Heijer, die samen met Rob Appel de directie vormt, is het bedrijf nog steeds op zoek naar nieuwe collega's.


Lara Mensink (43) is doorgeschoven naar de functie van adjunct-directeur, Justin Linkerhof (41) is aangetrokken als teamleider op de binnendienst. 

Justin Linkerhof is afkomstig van Nationale Nederlanden. "Daar heb ik 19 jaar allerlei managementfuncties uitgevoerd, waaronder die van projectmanager. Met ingang van 6 mei heb ik de rol van Lara overgenomen. Als teamleider binnendienst ben ik de verantwoordelijke op de in- en verkoopafdeling", geeft hij aan. 
Lara Mensink is sinds 2007 werkzaam bij Holland Haag. Zij kent het klappen van de zweep van het Zuid-Hollandse bedrijf. "Veertien jaar geleden ben ik op de binnendienst gestart. Na een klein jaar zochten ze een teamleider. Die functie heb ik tot heden vervuld. Nu doe ik dat  tijdelijk samen met Justin, tot de definitieve overdracht. Daarna ga ik als adjunct-directeur Agaath en Rob ondersteunen."
"We gaan met elkaar de piketpaaltjes uitzetten, daar spelen Lara en Justin ook een belangrijke rol in", verduidelijkt Agaath.



Versnelde groei
De groei van Holland Haag is in de coronaperiode behoorlijk versneld. Het familiebedrijf met de bekende korte lijntjes begon hierdoor op verschillende afdelingen te piepen en te kraken, zoals Agaath het verwoordt. "Dit zien wij als een uitdaging en daarom hebben we besloten het management uit te breiden en er een laag tussen te voegen."

Maar dan zijn we er nog niet, want er zijn recent nog drie medewerkers gestart op de binnendienst. Verder hebben we een teamleider voor het magazijn aangenomen en zijn we op zoek naar nieuwe collega's voor de binnendienst, de marketing, het magazijn en de IT. Nu telt ons bedrijf 35 werknemers, eind dit jaar zitten we zeker boven de 40. We groeien heel erg hard. In het afgelopen jaar is er veel werk verzet en is ons team heel flexibel gebleken. Maar dat kon niet blijven duren, vandaar dat we versterking van buitenaf halen."

Een terugblik leert dat Agaath in 2006 de functie van adjunct-directeur kreeg. Daarna vervulde Rob deze baan, nadat Agaath in 2012 was aangesteld als algemeen directeur. In 2019 namen de twee Holland Haag over. "Afgelopen zaterdag twee jaar geleden alweer." 

Verkooppunten
"Hoe het komt dat Holland Haag zo hard groeit?", herhaalt Agaath de haar gestelde vraag. "Vooral door het merkenbeleid dat we vanaf 2016 stapsgewijs zijn gaan doorvoeren. Daardoor is het aantal verkooppunten flink toegenomen. Daarvoor hadden we alleen gordijnen van het merk Holland Haag. Doordat we zijn gaan segmenteren, kunnen we nu precies die artikelen daar plaatsen waar ze goed verkocht worden. Daardoor hebben we een breder afzetkanaal gecreĆ«erd.  
Tevens heeft ons marketingbeleid een positieve rol gespeeld. Het heeft een extra dimensie gegeven aan onze merken. Niet voor niets hebben we die afdeling verdrievoudigd. Door de inzet van social media zijn zowel nationaal als internationaal nieuwe deuren opengegaan. Daarnaast werken we met influencers, zoals De Huismuts. Als die een bepaald artikel aanprijst in haar blog, dan merken we dat gelijk in onze verkopen", legt Agaath uit.
Opvallend is dat de grootste toename plaatsvindt in het segment van de duurdere stoffen. "Cachet groeit nog harder dan de rest. Mensen houden van deze luxe gordijnen."



In het afgelopen najaar betrok Holland Haag een showroom in het ETC Design Center Europe, waarover Wonen360 in september jl. berichtte. "Dat we daar onze collectie zijn gaan presenteren, was een goede zet. Op projectengebied hebben we daardoor een flinke stap gezet. Het heeft een enorme vlucht genomen. Ook op het gebied van confectie zijn we enorm gegroeid", verklaart Agaath.



Noviteiten
Een noviteit die Holland Haag in de Cachet 2021-collectie op de markt brengt, is Sun Block. Dit zijn gordijnen die zijn voorzien van een metallic coating. "Deze innovatieve toepassing zorgt ervoor dat lichtinval in een huis wordt beperkt tot wel 60%. De soepele, metallic coating die is aangebracht op de achterzijde van de gordijnstof zorgt ervoor dat zonlicht wordt gereflecteerd en niet ongewenst een huis binnenkomt. Daarnaast zorgt het gordijn voor een thermische isolatie, heeft het een trendy high-tech uitstraling en is het ook nog eens energiebesparend en geluidsabsorberend. Door steeds nieuwe dingen te bedenken houd je een voorsprong op andere bedrijven. Mooie collecties brengen kunnen we allemaal, maar de kunst is om het steeds iets anders te doen dan anderen. Daarbij moet je wel de samenwerking blijven zoeken met je klanten."



De laatste noviteit van de gordijnenleverancier is Slide. Een systeem waarmee je gordijnen overal kunt bedienen via een app, zelfs als je niet thuis bent. "Slide kan worden toegepast op bestaande gordijnrails en is eenvoudig te monteren en demonteren zonder gereedschap. Met Slide kies je voor innovatie, luxe en gemak. Overigens een leuk Vaderdagcadeau", grapt Agaath.

Toekomst
"Bij Holland Haag zien we de toekomst met vertrouwen tegemoet", gaat ze verder. "We hebben alles ingezet op groei, vandaar ook dat we enorm investeren in IT, en in het optimaliseren van het bestelproces. Het moet allemaal nog sneller en vloeiender gaan verlopen.
We doen nu zaken in 37 landen. In Oost-Europa en ScandinaviĆ« bijvoorbeeld doen we het heel goed. Daar vinden ze Dutch Design belangrijk. Daarom is het woordje Holland in onze bedrijfsnaam zo belangrijk.  
Onze organisatie staat als een huis en is goed op orde. We kunnen door onze grote voorraad ook binnen 24 of 48 uur leveren. Holland Haag is voor veel bedrijven een betrouwbare leverancier gebleken."



Met ingang van het nieuwe jaar heeft Holland Haag haar kernwaarden aangepast. Voorheen waren die eigentijds, betrouwbaar, partnership en sympathie. Anno 2021 staan persoonlijk, inspirerend, ambitieus en enthousiast centraal. Het menselijke aspect staat op 1. "We bouwen met elkaar aan een bedrijf dat nog iedere dag mooier wordt", besluit Agaath.

Meer informatie:
Holland Haag
Coenecoop 801
2741 PW Waddinxveen
info@hollandhaag.nl 
www.hollandhaag.nl