Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Roel Berlaen van Renson:

''Onze eerste deelname aan Salone del Mobile smaakt naar meer''

Renson was dit jaar voor het eerst aanwezig als exposant op de Salone del Mobile. Hoe hebben ze deze deelname ervaren? Hoe was de reactie van het grote professionele publiek en met welke merken werkten ze samen om deze stap te realiseren? Wonen360 sprak hierover met de communication officer, Roel Berlaen.


Teamfoto van alle partners samen (Renson, Coco Wolf, Cosapots, Cubic Outdoor Living) samen op de Salone del Mobile stand.

Wat was de motivatie achter de beslissing om voor het eerst deel te nemen aan Salone del Mobile in Milaan?
''De motivatie voor onze eerste deelname aan Salone del Mobile was om onze nieuwste buitenleefruimte 'Amani' internationaal te lanceren. Deze high end, eindeloos personaliseerbare buitenruimte past perfect op Salone del Mobile, zeker omdat we die lancering ook extra luister bijgezet hebben door de krachten te bundelen met drie andere partners van NOA outdoor living: dankzij Coco Wolf (UK), Cosapots (BE) en Cubic Outdoor Living (DE) slaagden we erin om een duurzaam en innovatief outdoor living totaalconcept te presenteren op onze stand, met een in het oog springende buitenleefruimte, aangekleed met buitenmeubilair een buitenkeuken en planten in allerlei formaten potten.''

Hoe was de reactie van het publiek en de industrie op jullie aanwezigheid en producten tijdens het evenement?
''De reacties waren unaniem lovend. Bezoekers kwamen vol verwondering onze stand binnengewandeld, en werden altijd wel door één van de producten van de vier partners aangetrokken. Al snel bleek dat ook het groter verhaal velen van hen aansprak. De samenwerking tussen de vier merken kon dus op veel bijval rekenen en zorgde voor heel wat interesse in het concept van onze stand.''


Drukte in de stand van Renson tijdens de Salone del Mobile.

Kun je ons vertellen over een specifiek moment tijdens Salone del Mobile dat voor jullie bijzonder memorabel was?
''Memorabel was voor ons vooral de start op dag 1 van de beurs. Als nieuwbakken exposant wisten we niet wat we konden verwachten. Maar al heel snel vulde onze stand zich met geïnteresseerde bezoekers op zoek naar ons verhaal.''

Jullie hadden de krachten gebundeld met meerdere bedrijven/merken. Van waar deze keuze?
''Renson was initiatiefnemer om aanwezig te zijn op Salone del Mobile, maar we vroegen ook na wie van de 30 NOA outdoor living partners interesse had om mee op de kar te springen. Coco Wolf, Cosapots en Cubic Outdoor living hapten toe en net die merken zorgden voor een perfecte aanvulling op onze Amani om er een fascinerend en intrigerend totaalconcept van te maken, tot in de puntjes aangekleed als een buitenruimte met alle comfort en grandeur van binnen.''

Hoe zien jullie de rol van Renson binnen de design- en architectuurwereld na jullie deelname aan dit toonaangevende evenement?
Renson focust met de komst van de nieuwe Amani vooral op (high end) design en architectuur. Het zijn de slanke belijningen en de visuele rust waarmee deze buitenleefruimte zich onderscheidt van de vele andere op de markt, samen met de eindeloze personaliseerbaarheid. Bij het ontwerp en de ontwikkeling ervan zijn we bewust vertrokken van een architecturale visie met oog voor detail en de juiste balans op het vlak van materialen, vormen en texturen. En dat is volgens ons de juiste ingeslagen weg voor 'outdoor living'. Mensen willen buiten vooral in alle rust kunnen ontspannen, met het comfort van binnen en beschut tegen alle weerselementen.''

Heb je verder nog dingen die je wilt delen?
'What's next for us after Salone' is nu de vraag waarop we in de volgende maanden een antwoord op willen geven. Onze eerste deelname smaakt naar meer, zoveel is duidelijk. Zowel bij ons als bij de drie andere deelnemende NOA partners…''

Meer informatie:
Renson
[email protected]
www.renson.net
België