Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Trend komt overwaaien vanuit Amerika

Hotels zetten met luxe bedden in op slaaptoerisme

Slaaptoerisme, met voorzieningen zoals temperatuurgeregelde bedden en spiermassage-apparaten, groeit in populariteit in Amerika en begint ook in Nederland op te komen. Ongeveer één op de vijf Nederlanders heeft slaapproblemen, wat gezondheidsrisico's met zich meebrengt. De markt voor slaaptoerisme wordt verwacht te groeien met bijna 8% tot 2028, met een waarde van meer dan 400 miljard dollar.


Een luxe hotelkamer van The Dylan in Amsterdams.

Nederlandse hotels spelen hierop in door slaapbevorderende faciliteiten aan te bieden. Bijvoorbeeld het luxehotel The Dylan in Amsterdam, dat FreshBeds aanbiedt met temperatuurregeling en luchtzuivering. Het hotel richt zich op Amerikaanse gasten en biedt kamers aan met high-tech bedden voor een startprijs van 1250 euro.

Marketingmanager Max Dijkema vertelt aan De Telegraaf dat het hotel nog meer slaapbevorderende faciliteiten ontwikkelt, gericht op het bevorderen van een gezonde levensstijl en het verbeteren van het hotelimago. Volgens hospitality trendwatcher Vincent van Dijk is dit een slimme marketingstrategie die inspeelt op een veelvoorkomend probleem en hotels de kans geeft om extra diensten aan te bieden en samen te werken met beddenfabrikanten.

Bron: De Telegraaf

Publicatiedatum: