Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Interview met Angeliek Pleune, verkoopmanager Benelux van HOUE:

'Met de eerste zonnestralen zie je gelijk de eerste orders instromen'

HOUE, het Deense merk opgericht in 2007 door Lars Houe, heeft zich gevestigd als een toonaangevende speler in zowel binnen- als buitenmeubelen. Angeliek Pleune, verkoopmanager voor de Benelux, vertelt over de recente deelname van HOUE aan beurzen zoals imm cologne en Maison&Objet, de nieuwe collecties van het bedrijf en de toekomstplannen.

Wisselende verhalen
"De beurzen waren voor ons heel goed. Al hoewel ik wisselende verhalen hoor," vertelt Angeliek. "HOUE was al een tijdje niet meer in Keulen geweest, zo'n vier jaar is dat geleden. Maar zeker voor de Benelux en de Duitse markt was het erg gunstig om terug te zijn. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het niet meer de charme van weleer had, van voor 2019. Toen was het veel groter, met meer hallen en meer internationaal publiek. Dat is nu echt wel anders. Ook Maison&Objet leek wat minder bezoekers te hebben. Maar voor ons was Parijs een hele goed beurs. Iedereen is gekomen en we hebben ook veel nieuwe connecties gemaakt."

Nieuwe collecties en oude favorieten
Op de recente beurzen werden alle nieuwe collecties tentoongesteld, waaronder de Avanti-tafel, die zich onderscheidt door zijn 'oneindige verlengbaarheid', zoals Angeliek het noemt en afneembare blad van Thermo Ash. Deze tafel is populair vanwege zijn modulaire ontwerp.


De Avanti tafel.

Daarnaast is er ook een nieuwe kleur 'Muted White' toegevoegd aan bestaande populaire series, Click, Edge, Level en Avon. Een opvallende nieuwe introductie zijn de lampen 'Light nr. 1', die met hun veelzijdigheid voor zowel indoor als outdoor gebruik een enorme hit zijn. "De lampjes stonden bij de beurs met stip op één. Die zijn echt een bestseller." De lampen zijn verkrijgbaar in zes verschillende kleuren en zijn met zonne-energie op te laden. Maar zegt Angeliek: "ze komen ook met een aparte oplader voor de minder zonnige dagen hier in Nederland. En je kunt er je telefoon ook mee opladen!"

Verder heeft HOUE ook nieuwe aluminium stoelen Alua en bistrotafels Pico gepresenteerd. De Alua-stoelen zijn ontworpen voor veelzijdigheid gebruik en zijn onderhoudsvrij en duurzaam, terwijl de Pico-collectie een tijdloos ontwerp biedt dat perfect is voor diverse buitenomgevingen. "Vooral voor de contract-markt waren deze interessant. Dit zijn ook items die echt voor de contract-markt zijn toegevoegd aan de collectie. Er was veel vraag naar, om deze type producten op de markt te brengen," zegt Angeliek.

MyTrash by HOUE
Een opvallend initiatief van HOUE is 'MyTrash by HOUE', dat plastic afval omzet in designmeubelen. Angeliek legt uit dat dit initiatief voortkwam uit een diepgeworteld verlangen om bij te dragen aan een duurzamere wereld. Door het recyclen van huishoudelijk plasticafval slaagt HOUE erin hoogwaardige meubelstukken te produceren.

"We zien dat we echt iets moeten doen voor de wereld. Als producent heb je de verantwoordelijkheid om daar over na te denken en er iets voor te doen. Lars, onze oprichter, die wilde iets anders doen dan anderen. Er zijn veel bedrijven die post-industrial plastic gebruiken, en dat is al goed, want dat is een restproduct van een bestaande productie. Maar dan produceer je nog steeds nieuw plastic. HOUE wilde alleen iets doen om het echt te recyclen en het uit de maatschappij te halen. Toen is het initiatief ontstaan om huishoudplastic te gebruiken als grondstof."

De 'MyTrash by HOUE' collectie staat als vast onderdeel van HOUE op de beurs. "De eerste collectie is in 2018 geïntroduceerd en dit gaat erg goed. Het heeft lang geduurd om dit te ontwikkelen, om de juiste partners in te vinden en te zorgen dat het kwalitatief gezien volstaat. En de grootste uitdaging ligt in het feit dat je basis iedere dag anders is. Er zijn echt stapels met afval gebundeld op het terrein. We hebben daarom 4 kleuren voor de collecties, want met gerecycled plastic is je basis iedere dag anders."


Links: de NAMI stoel in Olive Green. Rechts: de AVON stoel in White Ash.

Toekomstplannen
Na twee succesvolle beurzen achter de rug is Angeliek enthousiast over de toekomstplannen van HOUE. "Ik heb het idee dat de marktomstandigheden positiever zijn dan vorig jaar. De Corona-hype is een beetje gesetteld en ik merk dat de retailer wat meer vertrouwen heeft dan vorig jaar. Het outdoor seizoen staat voor de deur, dus nu is het afwachten wat de consument gaat doen. Maar met de eerste zonnestralen zie je gelijk de eerste orders instromen."

Verder staat een heropening van de showroom in Kopenhagen op het programma: "Die wordt nu gepimpt en gestyled voor 3daysofdesign. Die wordt groter dan ooit zeggen ze, dus ik ben heel benieuwd. Voor Nederland staat ook Design District op de planning. We staan gelijk bij de ingang, dus ze kunnen me niet missen!"

Meer informatie:
HOUE
Rodelundvej 4a
DK-8680 Ry Denmark
info@houe.com
www.houe.com

Angeliek Pleune
angeliek@houe.com