Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Terugblik op Jubileum Event van Luxury Bedding Company

"Het is tijd voor de volgende stap, het volgende niveau"

Een 10-jarig bestaan, ook wel het tinnen jubileum, is een bijzonder moment om bij stil te staan. Dat is precies wat ze deze week bij Luxury Bedding Company (LBC) gehad hebben tijdens het Jubileum Event. Het feestelijke moment werd aangegrepen om allerlei nieuws te lanceren. Niet alleen werden er modellen van Serta en Mérens gelanceerd, ook komt de beddenspecialist met een compleet marketingplan.


Dennis Poffers, Brain Jansen, Arno Appelhof, Wendy Mak en Adriaan Jonker.

Van bescheiden kantoor naar luxe showroom
Eigenaren Arno Appelhof en Adriaan Jonker blikken tijdens het evenement terug op de mijlpaal. Een decennium geleden startte het avontuur in Zwolle. Voor de twee ondernemers begon het avontuur daadwerkelijk in 2014 aan de Ceintuurbaan. De geboorte van Luxury Bedding Company staat nog helder in hun geheugen gegrift: een bescheiden kantoor met enkele bedden, waar ze met volle energie van start gingen.



"Voor het merk Serta hadden we al jaren voorbereidend werk verricht, waardoor we een stevige basis hadden om op voort te bouwen. Na enkele aanpassingen in de collectie, waar we nog steeds op voortborduren, volgde een periode van succes. Na de overname van het merk Mérens was de tijd gekomen om te verhuizen naar de Rietveldstraat. Een prachtige periode, waarin ons team snel groeide naar tien personen, inclusief uitbreidingen van ons marketingteam, team Duitsland en ons salesteam. Inmiddels hebben we ons ontwikkeld tot een gerespecteerd merk met een luxe uitstraling en een solide positie in de markt. Het is tijd voor de volgende stap, het volgende niveau", vertellen Arno en Adriaan.

Vorig jaar was extra bijzonder jaar voor hen. Een jaar om nooit meer te vergeten. "Een nieuw pand met magazijn, kantoor en showroom, waar ons team gegroeid is naar 25 personen en nieuwe collecties met talloze aanpassingen. We hebben alle uitdagingen overwonnen en gaan verder met onze frisse uitstraling en modellen."



Paradepaartje
Op zondag 7, maandag 8 en dinsdag 9 april werden tevens allerlei noviteiten onder de aandacht gebracht van dealers en partners. Naast een reeks uitbreidingen binnen het Servo-assortiment, was het Jubileum Model Hollywood in de nieuwe kleur Pearl Bronze het paradepaartje. "Zo'n 80% van al onze Nederlandse dealers is tijdens het event langs geweest. Van deze groep heeft iedereen de Hollywood opgenomen", vertelt Brain Jansen enthousiast. Voor hem was het een vuurdoop. Nog geen twee weken geleden kwam hij binnen bij LBC om het salesteam te versterken."



Verder werd bekendgemaakt dat er een Bed & Bath collectie opgezet gaat worden door Serta. Met deze opzet gaan ze deze collectie langzaam uitbreiden tot een volwaardige hotelcollectie. Ook gaat er een speciale presentatie voor ontwikkeld worden. Tijdens de afgelopen show werd de eerste aanzet gepresenteerd, met onder andere een bedtextielcollectie, badjassen en handdoeken.

Ook de kersverse ontwerpen van Mérens mogen niet vergeten worden. Twee nieuwe hoofdborden zijn toegevoegd aan de collectie, één met verticale elementen (Van Gogh) en één met vierkante blokken (Van Strij). Tevens zijn er drie nieuwe type witte matrassen ontwikkeld. Deze zijn gebaseerd op de gestoffeerde matrassen en zijn verder verbeterd om het comfort te optimaliseren.



Collectief marketingplan
Ondanks al deze nieuwe ontwikkelingen, was de lancering van het collectieve marketingplan misschien nog wel de grootste verrassing. Marketing is namelijk nog meer de rode draad voor Serta en haar dealers. Samen met het bestaande marketingteam en nieuw marketingbureau streven ze ernaar om de marketing naar een hoger niveau te tillen. Er staan grote en nieuwe ontwikkelingen op de agenda.

Dit is iets waar ze al geruime tijd mee bezig zijn. "We hebben veel tijd gestoken in het vinden van de juiste partner. Inmiddels zijn we in zee gegaan met een onlinemarketingsspecialist die met ons meedenkt. Ook op dit gebied willen we onszelf naar een volgend niveau tillen", vertelt marketingmanager Karin Hijmans. "Dealers zijn onderverdeeld in drie verschillende categorieën: brons, zilver en goud. Per niveau hebben we een pakket samengesteld."

Haar collega Mathilde Harms vult aan: "We hebben als doel om samen meer traffic te genereren naar de winkels. Een van de belangrijkste punten is dat wij samen met onze dealers een collectief plan gaan realiseren. We realiseren ons heel goed dat dit een uitdaging kan zijn. Maar wanneer de plannen goed zijn ontstaan er een win-winsituatie. Samen kunnen we meer bereiken dan individuele dealers."



Op naar de volgende 10 jaar
Er kan geconcludeerd worden dat het Jubileum Event een succes is geweest voor Luxury Bedding Company. Arno en Adriaan sluiten af met de woorden: "Het is mooi dat we het 10-jarige jubileum samen met onze dealers hebben kunnen vieren. We zijn dankbaar dat ze aanwezig zijn geweest en streven ernaar om de partnerschappen te versterken."

Meer informatie:
Luxury Bedding Company
Duurzaamheidstraat 23
8094 SC Hattemerbroek
088 – 784 8383
info@lbc.nl
www.luxurybeddingcompany.nl