Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Lijntje tussen winstgevend of verlieslatend bedrijfsmodel is dun"

Staat Nederlandse retail een golf van faillissementen te wachten?

Na de recente faillissementen van een reeks retailformules eerder dit jaar, krijgt de sectie Retail van Rabobank regelmatig de vraag: is er binnen retail een nog hogere golf van faillissementen te verwachten? Olaf Zwijnenburg, sectormanager Retail & Groothandel bij Rabobank, reageert op het platform Twinkle op deze vraag.



"Het lijntje tussen een winstgevend of structureel verlieslatend bedrijfsmodel, zeker voor bedrijven die het vóór de coronacrisis al moeilijk hadden, is heel dun. De winstmarges in de detailhandel zijn onder aan de streep heel klein. Vaak zitten die in de laatste vijf procent. Met een omzetdaling of kostenstijging van 'slechts' 10 procent is vaak de hele winst weg, en meer. En bezuinigen? Alles wat niet per se nodig is of goedkoper kan, is al tijdens corona geschrapt."

Lees hier het complete artikel.

Publicatiedatum: