Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Patrick Zwerts van private label Bedding Concepts:

"In 2022 hebben we onze prijzen niet verhoogd, waardoor we een wat zwaarder jaar hebben gehad"

Zien, voelen en beleven. Daar draait het om bij Droomboulevard Oisterwijk. Als directeur Patrick Zwerts zijn gezelschap een rondleiding geeft door het 5000 m2 grote, twee verdiepingen tellende gebouw, kan hij het niet laten om onderweg een kussen recht te leggen, een dekbed glad te strijken of een openstaande kastdeur te sluiten. "Ik geef het toe: ik ben een perfectionist", vertelt de 52-jarige Brabander, die aan het roer staat van zowel Bedding Concepts als Droomboulevard Oisterwijk. Bedding Concepts produceert B2B en onder private label boxsprings en matrassen, terwijl de droomboulevard (die drie jaar geleden in gebruik werd genomen) als het consumentenmekka van bedden geldt.


Topondernemer Patrick Zwerts (rechts) met zoon Jordy, die in juli de gelederen kwam versterken. FOTO WONEN360.NL

Patrick Zwerts is een bezige bij. De 52-jarige ondernemer in vastgoed, herenmode en slaapcomfort is wekelijks zes tot zeven dagen in de weer. Ooit reisde hij heel Europa door om naaigarens voor beddenfabrieken aan de man te brengen. Later was hij werkzaam bij Van Landschoot Bedding.
In 2006 begon hij voor zichzelf en richtte Bedding Concepts op. In een fabriek in Oisterwijk produceert hij boxsprings en matrassen. Die worden bij zo'n 70 dealers verkocht. Ook in zijn Droomboulevard, waarvan de deuren op Tweede Kerstdag 2019 voor het eerst opengingen, staan concepten uit eigen fabriek "tegen verkoopprijzen die ook andere dealers hanteren. Want je kunt geen tent runnen tegen weggeefprijzen", vertelt hij. Hier ook producten van onder andere Auping, Avek, Carpe Diem Beds, Eastborn, Equilli, Hasena, Hästens, Hülsta, Kuperus, Nolte, Pullman, Recor Bedding, RUF Betten, Serta, Swiss Flex, Tempur, Van Landschoot, Vroomshoop en Wiemann.

Niet verhoogd
"in 2022 hebben we de prijzen van de producten van Bedding Concepts niet verhoogd. Daardoor hadden we met de fabriek een wat zwaarder jaar", blikt Patrick terug. "Omdat ik meerdere bronnen van inkomsten heb, was een tariefsverhoging niet direct noodzakelijk. Had ik alleen de fabriek gehad, dan was het wat moeilijker geweest", vertelt hij, gezeten in de koffiecorner van Droomboulevard Oisterwijk. Daar was het op Tweede Kerstdag niet druk. "Zeg maar gerust slecht", is hij eerlijk. "We zijn twee jaar achter elkaar dicht geweest, daardoor hadden we er veel van verwacht. Maar het was heel rustig. Op derde kerstdag daarentegen was het bere-druk.
Al met al zijn we heel tevreden over 2022, want met de droomboulevard hebben we 26% in omzet geplust. Het was ons beste jaar ooit! Daarmee zitten we ruim boven de prognoses die we vooraf hadden gesteld en hebben we onze doelen naar boven toe bijgesteld", vertelt Patrick.

Een blik op de Carpe Diem Experience Store van 150m2, de eerste van Nederland.
 
Positief gestemd
Droomboulevard Oisterwijk zit op een AA-locatie, aan een uitvalsweg naar het centrum. In de nabije omgeving is ook het grootste Porschecentrum van Nederland in aanbouw. Verder zijn ook Borek en Novalis er gehuisvest. Oisterwijk vervult steeds meer een regiofunctie, trekt ook inwoners van Den Bosch en Tilburg. Daar plukt het slaapbedrijf de vruchten van. Ook al omdat het in een koopkrachtige regio actief is.
Voor het komende jaar is Patrick positief gestemd, want de crisis pakt vooral bedrijven die in het lagere segment actief zijn. De gedreven ondernemer heeft zijn zaakjes goed voor elkaar. Alle gebouwen zijn eigen. Verder heeft hij 572 zonnepanelen op het dak liggen. "Anders was de energierekening 106.000 euro hoger geweest", heeft hij becijferd. "Omdat ik eigen panden heb en energieneutraal kan werken, heb je elke maand net wat meer daadkracht."


In de koffiecorner kunnen bezoekers genieten van koffie met appeltaart.

Zoon Jordy
Een opvolger staat al in de coulissen: zoon Jordy (25) kwam in juli de gelederen versterken. Niet dat Patrick al aan stoppen denkt. Integendeel! "Mijn kinderen moeten vooral doen wat ze leuk vinden. Ik ga ze he-le-maal niets verplichten, want dat werkt niet, zou een verkeerd uitgangspunt zijn. Daarvan zijn genoeg voorbeelden. Nee, ik laat mijn kinderen vrij, maar vind het prachtig dat Jordy in de droomboulevard werkt."

Waar ben je eigenlijk het meest trots op, Patrick?
"Dat alles betaald is en ik vrij kan ondernemen samen met mijn team zonder andere mensen verantwoording af te moeten leggen."

Wat voor ondernemer ben je?
"Een hard werkend persoon dat een scherp oog heeft voor de markt. Altijd met twee voeten op de grond. Iemand die goed is voor zijn 26 medewerkers. Je doet het altijd samen, alleen ben je niks."


De 350 m2 grote Auping Store is een van de trekpleisters.

200.000 euro
Voor Droomboulevard Oisterwijk wordt 2023 het eerste 'normale jaar', na alle coronaperikelen. "Dat wil niet zeggen dat het een beter of slechter jaar wordt. We verkopen bedden van 1000 tot 200.000 euro, kunnen iedereen helpen. De ordergrootte varieert dan ook sterk." 
De showroom van de Brabantse slaapspecialist is overweldigend, staat vol bedden, ledikanten, matrassen, kasten, bedlinnen en andere woonaccessoires. Alles is op elkaar afgestemd. Het is een en al beleving dat de klok slaat, ook al vanwege de vele kijklijnen die in het gehele pand zijn 'doorgetrokken'. Ronduit prachtig en doeltreffend zijn de enorme led-banners die bij alle merken staan en voor de nodige sfeer zorgen en ook luxe uitstralen. Via narrowcasting worden boodschappen gecommuniceerd. "We investeren continu, alles moet kloppen. Oude bedden tref je bij ons niet aan. Ook niet in een hoekje."

Nieuw label
"We lanceren een nieuw label: Signature", gaat Patrick verder. "Dat komt uit onze fabriek. Het is een luxe boxspringmerk dat het beste van het beste vertegenwoordigt en waarbij het om maatwerk gaat. Daarmee spelen we in op de vraag van klanten. We gaan het heel exclusief houden. Naast Droomboulevard Oisterwijk willen we maximaal 15 dealers die dit merk gaan vertegenwoordigen", kondigt hij aan, terwijl hij tussen neus en lippen ook nog vertelt dat hij een naastgelegen pand, de vierde op rij, heeft gekocht. "Dat gaat dienen als opslag en voor de expeditie van de winkel. Elke euro die we verdienen gaat terug de zaak in."

Meer informatie:
Bedding Concepts
www.bedding-concepts.nl 

Droomboulevard Oisterwijk
www.droomboulevard-oisterwijk.nl