Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Vincent van den Berg en Jerry Severins van Wave Afzuigkappen:

''We willen de schoonheid van ons designproduct breder in de markt gaan zetten!''

Wave is een kwaliteitsmerk van luxe design afzuigkappen, dat voorop loopt als het gaat om de huidige trends. De hedendaagse ontwerpen in het Wave programma bieden een breed scala aan mogelijkheden, passend in ieder keukenontwerp, waarbij de techniek niets te wensen overlaat. Hoogwaardige, fluister zacht werkende ventilatoren die op een geruisarme wijze de keuken vrij houden van geur en damp. Dat zijn de afzuigkappen die Wave de veeleisende consument aanbiedt.

Ook voor Wave zijn het roerige tijden geweest. Als eerste de corona uitbraak die twee jaar lang de fysieke retail grotendeels platlegde, waaronder ook de keukenspeciaalzaken die de afzuigkappen verkopen. Daarnaast kwam de inflatie om de hoek kijken.

We blikken met de eigenaren van dit mooie merk, Vincent van den Berg en Jerry Severins, terug op de afgelopen tijd en blikken vooruit naar het nieuwe jaar 2023. 


Links Vincent van den Berg met Jerry Severins.

1. Wat zien jullie als grootste uitdaging voor 2023?
''Voor Wave als bedrijf blijft het een continu proces om die specifieke keukenspecialist zover te krijgen een Wave afzuigkap in het ontwerp mee te verkopen. De schoonheid van ons product willen we nog breder in de markt gaan zetten!''

Vincent: ''Voor mij persoonlijk wordt het doel voor volgend jaar de omzet in het noorden van Nederland met een flinke sprong omhoog te laten schieten. Ik ben sinds een jaar verantwoordelijk voor heel die regio en heb mijn klanten goed leren kennen. Nu is het belangrijk om de weg die we samen zijn ingeslagen tot uiting te laten komen in een substantiele omzetverhoging.''

Jerry: ''Voor mij blijft het een uitdaging om de markt te veroveren met ons concept en dit productniveau verder uit te breiden en te realiseren in een breed netwerk aan specialisten.'' 

2. Hoe heeft de huidige inflatie impact gehad op Wave? 
''Door de inflatie werd alles duurder. Maar dit gebeurde overal, in de gehele sector en economie. Daarnaast is een Wave afzuigkap een design product dat al in een hoger segment verkocht wordt. Het zal ons raken, maar de vraag is hoeveel.''


 
3. Wat is er sinds corona veranderd?
''Op zich is er door de corona niets wezenlijks veranderd in onze branche. Wel was er uiteraard een hype in de interieurbranche, doordat de consument enorm veel geld besteedde aan het interieur. Ook Wave heeft daar aan deel mogen nemen. De relatie met de interieur- en keukenspecialist was daar zeer belangrijk in.'' 

''Daarnaast zijn we steeds meer tot het besef gekomen dat niet alles, qua werk en privé, vanzelfsprekend is. Privé gaat, voor ons, altijd voor werk, en er bestaat veel meer dan alleen het bedrijf Wave. Tot deze inzichten zijn we beide wel gekomen na de corona periode.'' 

4. Waar kijken jullie met trots op terug?
''''De totale klus die we geklaard hebben met Wave! We hebben, naast mooie verkoopaantallen, tal van events georganiseerd, zoals de bustour met specialisten op interieurgebied langs aansprekende locaties waar men geïnformeerd werd over allerlei materialen. We hebben het de Wave Material Experience on tour genoemd. Een cadeautje van ons aan de branche. Want op vrijwel geen enkele locatie waar we zijn geweest was een afzuigkap van Wave te vinden. Was ook niet belangrijk. Kennis en ontwikkeling vinden wij belangrijk en die mogelijkheid hebben we onze klanten geboden op die dag.
Ook stonden we na enkele jaren weer op de VT wonen&design beurs, waar we de consumenten kennis lieten maken met onze nieuwe modellen en tal van mogelijkheden.''

Jerry: ''Persoonlijk kijk ik met trots terug op de persoonlijke ontwikkelingen die ik intern heb doorgemaakt. Op deze manier heb ik meer inzicht gekregen in wie ik mag en kan zijn!''

Vincent: ''Ik kijk met trots terug op de balans die ik goed heb kunnen verdelen tussen werk en privé en die ik in het volgende jaar ook hoop voort te zetten. Uiteindelijk blijft de thuissituatie altijd belangrijker dan werk!''

Staan er nog dingen op de planning voor volgend jaar?
''In 2023 zullen we deel nemen aan verschillende beurzen, zoals de Eigen Huis en Interieur beurs, VT wonen&design beurs en we verwachten de bus toer meerdere malen in het jaar te organiseren.''

''Daarnaast zullen we wellicht enkele nieuwe producten, kleuren en materialen introduceren in de markt. We hebben alweer een aantal fantastische ideeën. Dus blijf ons volgen! Op onze site, Facebook of Instagram pagina!'', besluiten Jerry Severins en Vincent van den Berg. 

Meer informatie:
Wave Afzuigkappen
vincent@wavedesign.nl 
jerry@wavedesign.nl 
www.wavedesign.nl 
Showroom DTC in Zevenhuizen op afspraak te bezoeken