Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
''Verschuivingen in de markt voor buitenverlichting''

Bij deze vier spelers koopt de consument het vaakst haar buitenverlichting

De Buitenverlichting Marktmonitor 2022 werpt een helder licht op verschuivingen in de markt voor buitenverlichting. Naast een overzicht van merken en winkelformules waar de consument het meest naar buitenverlichting zoekt toont het rapport ook de huidige marktposities van de belangrijkste spelers in de markt. Daaruit blijkt dat de consument vooral bij een van de bekende bouwmarktformules koopt. Maar de sterkste groeier dit jaar is Action.


Foto ter illustratie © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com 

Top-10 merken en winkelformules
Op basis van het jaarlijkse zoekvolume naar de verschillende merken en winkelformules op het gebied van buitenverlichting komen we tot een jaarlijkse top-10 van merken en winkelformules op het gebied van buitenverlichting die in onderstaand figuur is weergegeven.

De jaarlijkse top-10 bestaat uit vier merken, vier bouwmarktformules, één woonwarenhuis en Action. In de eerste acht maanden van 2022 stijgt Action van de zesde naar de vierde plaats. De meeste andere merken en winkelformules laten een vrij stabiel beeld zien. In de Buitenverlichting Marktmonitor 2022 kunt u lezen welke merken, bouwmarktformules en woonwarenhuis het betreft.

Action heeft momenteel de beste markt-uitgangspositie
Onderstaand figuur geeft de posities weer van de tien belangrijkste merken en winkelformules op het gebied van buitenverlichting aan het eind van augustus 2022. De grootte van het bolletje van een merk of winkelformule geeft de relatieve omvang weer van de desbetreffende aanbieder in het online zoekverkeer.

Hoe meer een merk of winkelformule bovenin het figuur staat afgebeeld, des de sterker de relatieve groei van het zoekvolume was in de eerste acht maanden van 2022 (dus ten opzichte van de andere aanbieders). Hoe meer een merk of winkelformule rechts in het figuur staat, des te positiever de relatieve groeiontwikkeling is van de aanbieder. Rechts van de y-as duidt op een relatief versnellende groei, links van de y-as betekent een relatief afnemende groei. Kortom, hoe groter het bolletje en des te meer rechts bovenin in het figuur, des te gunstiger het voor het merk of de winkelformule is. Het figuur toont in feite de aanbiederstrends van buitenverlichting voor het komende jaar, gebaseerd op de ontwikkelingen van de afgelopen paar jaar.

Bron: Marktdata.nl 

Publicatiedatum: