Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nederlandse en Belgische exposanten geportretteerd

Fotoreportage van Meubelbeurs Brussel

Meubelbeurs Brussel is achter de rug. Wat rest zijn herinneringen aan een event dat voor velen de verwachtingen heeft overtroffen. Zeker de eerste dagen was het behoorlijk druk. Vele bezoekers kwamen gericht naar Brussel, waardoor de kwaliteit van het bezoek hoog lag. Vrijwel alle exposanten waren positief en deden goede zaken. Opvallend vaak werd de organisatie van de gemoedelijke meubelbeurs geroemd, zo leerde een rondgang van de redactie van Wonen360 langs (vrijwel) alle Nederlandse en Vlaamse deelnemers.


Bekijk hier de complete fotoreportage.

Meubelbeurs Brussel maakt een transitie door. Van een conventionele vakbeurs gaat het steeds meer naar een platform voor alle hoofdrolspelers binnen de interieurbranche. De vier dagen durende beurs trok in vergelijking met de laatste keer een kwart meer exposanten. Vooral Brussels by Night viel op, waar liefst tien deelnemers meer waren dan de vorige keer. Alles bij elkaar genomen, was de beursvloer voor 91% bezet. Opvallend was dat er veel Nederlandse vakbezoekers naar Brussel waren afgereisd en volgens de deelnemende exposanten iets minder Fransen.



De gedrevenheid van de ondernemers kenmerkt de meubelbranche. Dat bleek ook wel uit het feit dat zo veel exposanten mee wilden dingen naar een Balthazar, zelfs met meer dan één model. Liefst 110 ingezonden producten, waarvan 65 van buitenlandse exposanten kreeg de jury onder ogen. "Dat is echt representatief voor het aanbod op de beurs. Daarom waren er ook zo veel nieuwe namen, naast de firma’s die ieder jaar trouw meedingen. Dat maakte de competitie er alleen maar spannender op", aldus de organisatie.



De redactie van Wonen360 was in elke geval ook heel enthousiast over Meubelbeurs Brussel, zo blijkt uit deze fotoreportage.