Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Rob van Dijk (It’s about RoMi) over toetreding Light & Living Group:

"Mooi dat we de merken naar een next level kunnen tillen, onder een grotere vlag"

Laatst deelde medeoprichter Rob van Dijk openhartig het verhaal achter de verlichtingsmerken It’s about RoMi en het duurzame GOOD&MOJO. Het stuk eindigde met het feit dat de brands onderdeel zijn geworden van de Light & Living Group. Echter is dit geen einde, maar juist een nieuw begin vol kansen en mogelijkheden. "Toen we met Stephan Van Kruisselberge (CEO van Light & Living) in gesprek gingen, was er gelijk een match. Binnen de bedrijven hebben we namelijk de zelfde mentaliteit: eerst denken en dan ook direct doen", stelt Rob, die vindt dat de ondernemingen veel van elkaar kunnen leren.


Rob van Dijk en Michiel van Mierlo, oprichters van It’s about RoMi en GOOD&MOJO.


Verduurzaming & dropshipment 
Ten eerste (uiteraard) op het gebied van duurzaamheid, aangezien dit de kracht is van GOOD&MOJO. Dit merk maakt zelfs enkel gebruik van duurzame materialen. "Ik heb om de paar weken contact met een team dat zich bezig houdt met verduurzaming binnen de groep. Een aantal medewerkers houden zich bezig met het verduurzamen van de merken. Met onze kennis op dit gebied kunnen we ze een handje helpen", legt Rob uit.



Ook door het dropshipmentmodel dat It’s about RoMi hanteert, speelde het bedrijf zich in de kijker. Volgens Rob is dit ook één van de aspecten waar Light & Living van kan leren. "Ruim zeven jaar geleden begonnen we hier al mee. Doordat de retailer geen voorraad heeft, kan zij veel meer tijd investeren in de klantenservice." Mede-eigenaar Michiel van Mierlo kwam destijds met het idee en heeft het vervolgens weten te realiseren. 



Stroomversnelling
Aan de andere kant valt er voor It’s about RoMiveel te leren van Light & Living. "Wij richten ons voornamelijk veel op het online gedeelte, terwijl zij sterk zijn in fysieke winkels. Door dit te combineren krijg je een kruisbestuiving." Echter benadrukt Rob dat ze een exclusieve distribiteur blijven. "Ondanks de overname, maken wij de selectie."

Tevens gaat It’s about RoMi zich samen met de Light&Living Group internationaal uitbreiden. Het verlichtingsmerk zal ongetwijfeld in een stroomversnelling komen. Zo worden er per 1 september tien nieuwe markten aangeboord. "We gaan bijvoorbeeld showrooms openen in Birmingham, Lyon en Zweden. Ook zullen we deelnemen aan beurzen als Formland, Maison&Objet en Ambiente. Het is mooi dat we It’s about RoMi en GOOD&MOJO naar een next level kunnen tillen, onder een grotere vlag", besluit Rob.



Meer informatie:
It’s about RoMi
Herengracht 516
1017 CC Amsterdam
+31 20 3305870 
hello@itsaboutromi.nl
www.itsaboutromi.nl

GOOD&MOJO
hello@goodandmojo.nl
www.goodandmojo.nl

Light & Living Group
's-Gravendijckseweg 8
2201 CZ Noordwijk
+31 (0) 10 668 0131
sales@light-living.com
www.light-living.com