Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nederlandse beddenfabrikant sluit miljoenendeal met retailgigant

Een Nederlandse beddenfabrikant heeft een miljoenenovereenkomst gesloten met de Amerikaanse retailgigant RH voor de exclusieve verkoop van zijn gepatenteerde slaapsysteem in de Verenigde Staten en Canada. 

Het gaat in deze om de het Nederlandse bedrijf FreshBed. Het beursgenoteerde RH is gespecialiseerd in luxueuze en vernieuwende lifestyleproducten voor woninginrichting en heeft een jaaromzet van bijna 4 miljard dollar. Niet eerder gaf een Amerikaans bedrijf een Europees beddenmerk zo’n prominente plek in het assortiment. FreshBed is nu aanwezig in meer dan 60 showrooms van RH in Amerika en Canada. Het FreshBed dat aangeboden wordt is het topmodel van 33.000 dollar. Het Nederlandse bedrijf heeft inmiddels meer dan 300 slaapsystemen geleverd aan de Amerikaanse retailer.


Barry van Doornewaard startte FreshBed Company in 2011.

Slaapkwaliteit verbeteren
Ondernemer Barry van Doornewaard startte FreshBed Company in 2011 met de gedachte om de slaapkwaliteit te verbeteren. FreshBed is een innovatief slaapsysteem dat tijdens de slaap zorgt voor de gewenste temperatuur en luchtvochtigheid en voor een optimale luchtkwaliteit. Dat gebeurt via een gepersonaliseerd thermo-gereguleerd microklimaat met individuele temperatuurinstelling, active airflow technology en luchtzuivering via een medisch HEPA-filter.

De technologie van FreshBed is gebaseerd op onderzoek van de wetenschapper Roy Raymann. Hij ontdekte dat vooral een juiste en constante huidtemperatuur de diepe slaap vergaand verbetert en de kans op ’s nachts wakker worden minimaliseert. FreshBed kan de diepe slaap met vijftig procent verbeteren.

Gigantische nieuwe markt
De afgelopen jaren verkocht Van Doornewaard ruim duizend FreshBeds, voornamelijk in Nederland, de rest van Europa en het Midden-Oosten, zowel aan particulieren als aan exclusieve hotels en resorts. Met de oversteek naar Noord-Amerika ontstaat een gigantische nieuwe markt.

Van Doornewaard: “RH heeft voor ons gekozen omdat klimaatcontrole echt het verschil maakt tussen goed of slecht slapen. De meeste fabrikanten willen vocht opvangen en wegwerken. Onze insteek is juist het voorkomen van zweten tijdens het slapen.” Met het uitbannen van vocht in het matras verdubbelt bovendien de levensduur van het matras.

Over FreshBed Company
FreshBed Company is eigendom van CEO en founder Barry van Doornewaard, die jarenlange ervaring heeft als ondernemer in exclusieve bedden. Binnen familiebedrijf Bröring is hij de derde generatie die de honderdjarige onderneming heeft voort gezet. De passie van Van Doornewaard voor perfect slapen bracht hem in contact met slaapwetenschapper Roy Raymann, onderzoeker aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. De Nederlandse flagshipstore is gevestigd bij Bröring in Amsterdam Buitenveldert.

Meer informatie:
Freshbed
www.freshbed.nl 

Publicatiedatum: