Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Online aankopen Home & Living dalen 14 procent

De online consumentenbestedingen en online aankopen in Nederland zijn in het derde kwartaal van 2021 gegroeid. De toename wordt met name aangejaagd door de verkoop van diensten. Dit blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor, een onderzoek door GfK in opdracht van Thuiswinkel.org en Retail Insiders in samenwerking met PostNL, Betaalvereniging Nederland en Currence. 


Foto ter illustratie: Anastasiia Stiahailo | Dreamstime

Wat opvalt is dat producten uit de categorie Home & Living juist een daling in online aankopen laat zien. Zo kwam het aantal 14 procent lager uit ten opzichte van Q3 2020. Dat is bijzonder, aangezien deze categorie juist een sterke stijging liet zien in online bestedingen in het eerste half jaar van 2021.

De online verkoop van producten lijkt te normaliseren met slechts 6 procent groei. De online consumentenbestedingen groeide met 21 procent naar 6,9 miljard euro en het aantal online aankopen steeg met 12 procent naar 85,5 miljoen.

Bron: Twinkle

Publicatiedatum: