Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Managing Director Johan De Smedt:

'Wever & Ducré blijft internationale trendsetter'

Elk verhaal heeft een startpunt nodig. Voor het label Wever & Ducré was dit in 1985, toen een handvol jonge Belgen besloot een verlichtingsbedrijf te starten. De producent van verlichtingsarmaturen is door de jaren heen uitgegroeid tot een internationale speler, met een assortiment van meer dan 4500 producten, voor zowel in- als outdoor.
Managing Director Johan De Smedt vertelt dat het familiebedrijf ondanks deze turbulente tijden toch nog steeds progressie weet te boeken. "Afgezien van de coronapandemie hebben we een groei gerealiseerd. We zien dat er ontzettend veel geïnvesteerd wordt in woningen, zo ook in verlichting." Deze groei heeft Wever & Ducré volgens De Smedt te danken aan verschillende factoren.


Managing Director Johan De Smedt.

Geografische spreiding
Om te beginnen speelt de vertegenwoordiging van Wever & Ducré in veel verschillende landen in hun voordeel. "De geografische spreiding die we hanteren is de afgelopen jaren extra van pas gekomen. Ondanks de reisrestricties, die buitenlandse bezoeken lastig maken, zijn onze teams dicht bij de klant. Hierdoor houden we nauw contact met hen", legt De Smedt uit.
Zo heeft de Vlaamse onderneming showrooms gevestigd in België, Duitsland, Engeland, Zweden, Hong Kong, Polen, Oostenrijk, Italië en Frankrijk (2). Daarnaast heeft zij ook nog eens kantoren in Noorwegen, de Verenigde Arabische Emiraten, Zwitserland, Finland en Spanje.



Wereldwijde levering
Daarbij komt dat Wever & Ducré niet afhankelijk is van één land. Wanneer winkels in een bepaald land moesten sluiten, waren er nog vele andere landen waar winkels wel open konden blijven. "In totaal leveren wij jaarlijks aan 65 verschillende landen. West-Europa is en blijft vooralsnog de belangrijkste markt voor ons. Daarnaast investeren we ook sterk in voorraad", zegt De Smedt.

Gezellige sfeer
Of het nu gaat om een ​​upgrade van een thuiskantoor, een opfrisbeurt van de woonkamer of een nieuw hotelproject. Gezelligheid, dat is wat centraal staat bij Wever & Ducré. De Smedt licht dit toe. "Met onze vooruitstrevende LED-technieken willen we een sfeer creëren. Dit doen we door het hele spectrum licht aan te bieden. Daaruit wordt de gepaste match met het interieur gekozen en zo een mooie harmonie gecreëerd. Bijvoorbeeld ook door met warme lichtkleuren te werken, die soms te vergelijken zijn met kaarslicht."



XAL
Sinds tien jaar is Wever & Ducré onderdeel van de Oostenrijkse groep XAL, dat wereldwijd actief is binnen de verlichtingssector. Al 30 jaar werkt XAL samen met lichtontwerpers, architecten en planners om op maat gemaakte armaturen te ontwikkelen. "De producten van XAL richten zich op de high-end markt, voornamelijk kantoren, winkels en restaurants, maar evengoed een hippe woning. XAL concentreert zich op een ander marktsegment dan Wever & Ducré, maar in sommige projecten is er een mooie wisselwerking, zoals bijvoorbeeld de koffiehoek van het kantoor", voegt De Smedt hieraan toe.



De naam
Bijna 40 jaar geleden zaten de oprichters van Wever & Ducré om de tafel en probeerden een antwoord te krijgen op een belangrijke vraag: welke naam moeten we aan dit nieuwe bedrijf geven? Dit was een probleem in België, aangezien het verschillende officiële talen heeft, waaronder Vlaams en Frans. De oprichters van het bedrijf wilden niet voor het een of het ander kiezen, dus bleef er maar één optie over: de naam moest in beide werelden passen en authenticiteit, maar ook persoonlijkheid van een familiebedrijf uitstralen.



Tijdens hun levendige discussies over het onderwerp stuitten de jonge ondernemers toen op een document dat een beslissende rol zou spelen in de geschiedenis van het bedrijf: een routekaart die als het ware in vijf punten uitlegde hoe je succesvol kunt zijn in het leven - door hard te werken (WErklust), vertrouwen (VERtrouwen) en enthousiasme (ENthousiasme), gecombineerd met lef (DUrf) en de nodige dosis creativiteit (CREativiteit). Dit is de basis; het is de bedrijfsfilosofie geworden.



De verlichting die dit mogelijk maakt is terug te vinden in de showroom te Kortrijk, dat op loopafstand ligt van het operationele gedeelte van de onderneming. Deze showroom is sinds kort ook online te bezoeken via de online 3D-showroom. Daarnaast zal Wever & Ducré haar producten tentoonstellen tijdens Architect@Work op 21 en 22 oktober in Kortrijk.

Meer informatie:
Wever & Ducré
Spinnerijstraat 99/21
8500 Kortrijk
+32 56 492 800
office@weverducre.com
www.weverducre.com