Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Positionering keukenretailers in kaart gebracht

In de onderzoeken die Qudata sinds 2014 doet naar de keukenmarkt wordt de kopers van keukens een aantal vragen voorgelegd over waar men deze keuken heeft gekocht. Zo wordt er gevraagd waarom men zijn keuken daar heeft gekocht. De ondervraagde keukenkopers werden gevraagd op basis van een achttal ‘aspecten’ aan te geven waarom men juist bij die keten een keuken heeft gekocht: discount; kwaliteit; betrouwbaar; bekend; deskundig; snelle levering; dichtbij; en goede service.



Helaas komen bij een dergelijk onderzoek vooral de ketens duidelijk naar voren. De grootste ketens die in dit artikel zijn geanalyseerd vertegenwoordigen bijna 40 procent van de verkochte keukens (in aantallen, niet in euro’s), de kleinere zelfstandige keukenspecialisten vertegenwoordigen ongeveer 30 procent van de markt (opnieuw in aantallen). De resterende 30 procent van de keukenmarkt komt voor rekening van de kleinere ketens en andere aanbieders.


Genesi keukenassortiment van Steel.

Rapport

Ieder jaar doet Qudata een onderzoek onder consumenten naar de aanschaf van keukens. In deze onderzoeken komt de hele customer journey aan de orde, van eerste oriëntatie tot aanschaf van de keuken. Telkens worden ruim 500 personen die een keuken hebben gekocht in de afgelopen zes maanden hierbij ondervraagd.

Bron: Qudata

Publicatiedatum: