Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Keukenbranche Trendmonitor 2021 biedt harde informatie over behoeften van de consument'

De Keukenbranche Trendmonitor 2021 biedt professionals inzicht in de online oriëntatie en interesse van de Nederlandse consument met betrekking tot keukens en keukenonderdelen, zoals werkbladen, keukenkranen en inbouwapparatuur. Dat meldt Marktdata.nl.

Middels een analyse van Google big data over de afgelopen vier jaar (2017 t/m 2020) is de online consideration-fase van de customer journey in beeld gebracht (interesse en afweging). Waar zoekt men naar op het gebied van keukens? Welke trends zijn er in het zoekvolume en wanneer zoekt men? Naar welke keukenonderdelen en kenmerken wordt er gezocht? In de analyse is tevens het zoekvolume naar merken en winkelformules binnen de keukenbranche in kaart gebracht, onderverdeeld in totaal, werkbladen, kookplaten en fornuizen, ovens en magnetrons, afzuigkappen, vaatwassers, koelkasten en vriezers en kranen.

De ontwikkelingen en trends worden zowel over de periode 2017-2019 inzichtelijk gemaakt als ook specifiek in het jaar 2020, sinds het uitbreken van de corona pandemie. Hierdoor biedt het onderzoeksrapport een helder inzicht in de gevolgen van de corona crisis voor de keukenbranche.

Omdat de consument internet meer en meer gebruikt in de oriëntatiefase, bieden statistieken over zoekvolumes inzicht in actuele ontwikkelingen van consumentenbehoeften. Het meten en monitoren van het online zoekverkeer levert objectieve informatie over waar de consument in is geïnteresseerd, naar zoekt en welke behoefte men heeft. Het zoekvolume kan niet zonder meer naar exacte verkoopcijfers worden vertaald maar levert wel concrete informatie over de (veranderende) consumentenbehoefte.

STEEL Benelux BV, dat een showroom heeft in het Dekker Trend Centre (DTC) in Zevenhuizen, staat erom bekend dat het niet-alledaagse producten in het midden-hoog segment levert die vooral herkenbaar zijn aan details zoals design, afwerkingsniveau, functionaliteit en prestaties.

In de Keukenbranche Trendmonitor 2021 wordt ingezoomd op specifieke productgroepen, zoals werkbladen, kookplaten en vaatwassers. Hierbij worden diverse analyses getoond over merken en winkelformules.

Het lijkt misschien verwarrend dat merken en winkelformules met elkaar worden vergeleken en in één overzicht worden opgenomen, maar dit is een bewuste keuze. Hierdoor wordt namelijk ook direct inzichtelijk welke rol merken en winkelformules ten opzichte van elkaar spelen bij de oriëntatie op een specifiek product.

Het onderzoeksrapport biedt harde informatie over de ontwikkeling van voorkeuren en behoeften van de consument. Geen glazen bol, we praten geen belangengroepen na die op beurzen of via andere media hun nieuwe trends proberen te pushen. Het rapport geeft duiding aan de trends en ontwikkelingen in het zoekvolume over de afgelopen vier jaar en specifiek over de ontwikkelingen tijdens de corona pandemie. De analyses zijn uitgevoerd op bijna 100 miljoen Nederlandstalige zoekopdrachten in Nederland en meer dan 15.500 verschillende zoektermen. Met deze data-volumes zijn zeer betrouwbare trends en ontwikkelingen te duiden.

Meer informatie:
Van Es Marketing Services
Willem de Clercqstraat 53
7604 AR Almelo
tel 0546 45 66 62
mob 06-24207401
info@marktdata.nl    
www.marktdata.nl 

Publicatiedatum: