Goede vooruitzichten doorstart Heimtextil

De plannen voor de komende Heimtextil worden opgesteld tegen de achtergrond van een optimistisch perspectief voor 2022. Een veelbelovend aantal aanmeldingen en positieve geluiden uit de sector zijn bemoedigende signalen voor de doorstart over zeven maanden.

De sector staat te popelen om te gaan en verlangt naar een terugkeer op het internationale toneel. Persoonlijke gesprekken, fysieke productpresentaties en waardevolle inspiratie – de roep om een ​​internationale en veelzijdige ontmoetingsplek voor de sector klinkt zeven maanden voor de volgende geplande beurseditie luid en duidelijk. Op dit moment bieden de dalende corona-besmettingscijfers, evenals de bijbehorende stappen om de beperkingen te versoepelen en bedrijven open te stellen, goede reden voor optimisme in binnen- en buitenland. “Eindelijk kunnen we licht aan het einde van de tunnel zien. En hoewel dit geen reden voor euforie is, geeft het ons een solide basis om een ​​positieve benadering te kiezen. We hebben uitstekende contacten met onze internationale klanten die een grote behoefte hebben uitgesproken aan persoonlijke ontmoetingen, een directe uitwisseling van informatie en nieuwe indrukken”, zegt Olaf Schmidt, Vice-president Textiles & Textile Technologies, Messe Frankfurt. Dat blijkt ook uit het geruststellend hoge aantal inschrijvingen dat al binnen is na ruim een ​​jaar pandemie en met nog zeven maanden te gaan voordat de toonaangevende vakbeurs voor huis- en contracttextiel weer haar deuren opent. Zo is ongeveer 80 procent van de exposanten op Heimtextil 2020 geïnteresseerd om deel te nemen aan de komende editie van de beurs.

Trend Space: de inrichtingstrends van morgen
Voor bezoekers die geïnteresseerd zijn in design, zal het hoogtepunt van het evenementenprogramma in 2022 opnieuw de Trend Space inspiratieruimte in hal 4.0 zijn. De komende editie zal laten zien hoe de pandemie ons leven heeft veranderd en dus ook de manier waarop we onze huizen inrichten. Daarbij zal bijzondere aandacht worden besteed aan het megathema 'nieuw werk', dat met nieuwe facetten zal worden bezien. Net als in het verleden is de directeur van de Trend Space Anja Bisgaard Gaede en haar team van SPOTT Trends & Business.

Digitale service als aanvulling op de beurs
Digitale diensten zullen het spectrum van producten aanvullen dat te zien is op Heimtextil 2022 in Frankfurt. In de planning zijn livestreams en online bijdragen uit het lezingenprogramma. Ze behandelen uiteenlopende onderwerpen, zoals 'slapen', de Heimtextil Trends en Interieur.Architectuur.Hospitality, de service voor (interieur)architecten en horeca-experts. Lezingen belichten het thema duurzaamheid en de Future Materials Library. Nextrade, het portaal voor order- en gegevensbeheer, is een andere digitale service die wordt aangeboden door Messe Frankfurt en zorgt voor een 24-uurs zakelijke relatie tussen dealers en leveranciers. Als eerste digitale B2B-marktplaats voor wonen en leven, brengt Nextrade vraag en aanbod uit de hele sector samen en creëert zo een aanzienlijke toegevoegde waarde voor beide partijen: www.nextrade.market 

De beurs vindt plaats van 11 tot en met 14 januari 2022. 

Meer informatie:
Heimtextil
www.heimtextil.messefrankfurt.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Instagram Facebook Rss Twitter LinkedIn

© Wonen360.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven