Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Smulders noteert sterkste procentuele groei

Hema heeft als winkelformule het grootste aandeel in het online zoekvolume naar hoeslakens van een bepaald merk of bepaalde winkel. De sterkste procentuele stijger in de afgelopen paar jaar is Smulders, die zowel in de periode 2017-2019 als in het jaar 2020 de sterkste procentuele groei noteerde in het zoekvolume naar hoeslakens.


Smulders Textiel noteert sterkste procentuele groei.

Uit de database van zoekopdrachten die gerelateerd zijn aan bedden en beddengoed blijkt dat in de afgelopen vier jaar er maandelijks ruim 113.000 zoekopdrachten in Nederland zijn uitgevoerd naar hoeslakens. En het zoekvolume naar hoeslakens is de afgelopen paar jaar sterk toegenomen. Betrof het gemiddeld aantal maandelijkse zoekopdrachten in 2017 nog 76.000 zoekopdrachten, in het jaar 2020 werd er maandelijks gemiddeld 171.000 keer gezocht naar een hoeslaken.

Merken en winkelformules
Welke merken en winkelformules zagen het zoekvolume de afgelopen paar jaar het sterkst toenemen? De Beddenbranche Trendmonitor 2021 toont de procentuele mutatie van het zoekvolume in het jaar 2019 ten opzichte van het jaar 2017 van de verschillende merken en winkelformules, ten opzichte van de gemiddelde groei van de gehele markt. Daarbij zag Smulders het zoekvolume met maar liefst 1.290 procent meer toenemen dan het marktgemiddelde. Ook Optidee zag het zoekvolume flink boven het marktgemiddelde toenemen. De grootste verliezers qua ontwikkeling van het zoekvolume in de onderliggende periode zijn Wehkamp, Damai en Pip.

Ook in het jaar 2020 staat Smulders bovenaan de ranglijst van stijgers. Daarnaast laten Jysk, Walra en Beter Bed een flinke stijging zien het jaar 2020. De grootste verliezers qua ontwikkeling van het zoekvolume in het corona-jaar zijn Blokker en Aerosleep.

De marktaandelen van de meest gezochte merken en winkelformules op het gebied van hoeslakens in het zoekvolume over de afgelopen vier jaar ziet er als volgt uit.


Aandeel in het zoekvolume afgelopen vier jaar.

33 procent van het zoekvolume naar merken en winkelformules op het gebied van hoeslakens komt voor rekening van Hema. Op de tweede plaats staat Ikea met 17,8 procent van het zoekvolume, gevolgd door Zeeman met 9,6 procent.


Aandeel in het zoekvolume per jaar.

Bovenstaand figuur toont de aandelen in het zoekvolume van de verschillende merken en winkelformules op het gebied van hoeslakens per jaar. Over de afgelopen paar jaar zien we een licht dalend aandeel in het zoekvolume van Hema en Ikea.

Meer informatie:
Van Es Marketing Services
Willem de Clercqstraat 53
7604 AR Almelo
tel 0546 45 66 62
mob 06-24207401
info@marktdata.nl       
www.marktdata.nl       

Publicatiedatum: