Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Svend Panjer van Occhio:

''In 2021 introduceren wij Occhio+ en liggen diverse noviteiten op de plank''

"We zien er voor 2021 enorm naar uit om onze klanten en relaties te ontmoeten. Zo hopen we hen weer te kunnen treffen op diverse beurzen en events, die hopelijk dit jaar wel doorgaan, en aldaar onze noviteiten eindelijk live te kunnen tonen. Maar hoop vooral dat we allemaal gezond en sterker uit deze crises gaan komen en lessen hebben geleerd voor de toekomst", zegt Sven Panjer.

2020 was voor veel ondernemers een roerig jaar. Zo tegen het einde van het jaar, dat gedomineerd werd door de perikelen rond Covid-19, blikken we met een aantal personen uit de branche terug op het afgelopen jaar. Ook nemen we alvast een kijkje in 2021. Wat gaat ons het nieuwe jaar brengen? 

Die en andere vragen leggen we voor aan Sven Panjer van het Duitse verlichtingsbedrijf Occhio.

Hoe wij terug blikken op 2020?
''Het jaar begon afhankelijk zeer voorspoedig waarbij de dreiging van corona sneller realiteit werd dan velen van ons verwacht hadden. Bij Occhio hebben we in een vroeg stadium de gehele organisatie voorbereid en heringericht op het “worst case scenario”. 

Deze voorbereidingen bleken zeer goed uit te pakken tijdens de eerste lockdown. Hierdoor konden we onze klanten blijven bedienen. Dit vereiste wel een andere focus en manier van werken waar we tot op de dag van vandaag in zitten.''

Wat zijn hoogtepunten geweest?
''Een groot succes dit jaar was onze “Occhio lightstream”. Hier hebben we aan onze partners tijdens een twee uur durende liveshow op de hoogte gesteld van onze nieuwste ontwikkelingen. Met een door ons vooruit gestuurd gin pakket hebben meer dan 340 partners en ruim 1400 klanten deelgenomen aan dit event waar we naast de nieuwe kleur Phantom tevens onze Mito Sfera introduceerde.''

Misschien ook dieptepunten ervaren?
''Dieptepunt was natuurlijk corona en de vele mensen die ons daardoor ontvallen zijn. Nu mogen wij ons, die werkzaam zijn in de Nederlandse branche, gelukkig prijzen dat hierdoor de consument en mas zijn huis ging verbouwen of verhuizen. Anders was en is dit voor andere branches zoals hospitality- en evenementenindustrie, maar ook voor onze Belgische collega’s waar andere maatregelen genomen zijn welke niet in hun voordeel waren.''

Wat zijn de verwachtingen voor 2021?
''We zien 2021 heel positief tegemoet! Er schijnt weer licht aan de horizon te komen en we zijn alweer druk plannen aan het maken voor komend jaar.'' 

Waar zien jullie naar uit?
''Zo zullen wij in 2021 Occhio + introduceren en hebben we daarnaast nog de nodige noviteiten op de plank liggen die we later dit jaar zullen introduceren.

Echter realiseren we ons ook dat onze markt, zodra we weer terug naar normaal zijn, zal afvlakken. Een ieder ziet er naar uit om weer naar buiten te gaan, reizen, ontmoeten of om weer eens ouderwets naar een restaurant te kunnen gaan."

Meer informatie:
Occhio
svend.panjer@occhio.com 
www.occhio.com