Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Steven Decaluwe van Deletex:

"Als toeleverancier moet je je specialiseren: hierdoor konden we deze periode overbruggen"

Het Belgische Deletex is in 1995 opgericht door vader en zoon, die met een jarenlange ervaring in de lederwereld naast de industriële klanten ook de aftermarket wilden bewerken. Een basiscollectie leder en kunstleder werd samengesteld en voortaan gestockeerd. Met de lokale markt als werkgebied en de meubelstoffeerder als doelgroep kende Deletex volgens eigenaar Steven Decaluwe een voorspoedige opmars. Dit jaar viert de toeleverancier haar 25 jarig jubileum. 

Na ettelijke uitbreidingen in de daaropvolgende jaren, zoals de realisering van onder meer nieuwe kantoorgebouwen en magazijn, als ook een steeds groter wordend gamma kan de firma nu als een volwaardig toeleverancier bestempeld worden met een gestaag groeiend klantenbestand waarvan nu ook de autostoffeerder deel uitmaakt.

Specialiseren
De afgelopen maanden waren voor veel ondernemers onzeker en spannend. Het coronavirus brak plots uit en de Belgische regering kondigde een complete lockdown aan. Gelukkig heeft Deletex altijd veel producten op voorraad. ''We zijn hierdoor echt gespaard gebleven'', vertelt Steven. ''Net voor Italië op slot ging, hadden we een grote voorraad binnen gekregen uit dit land. Als toeleverancier moet je je op de voorraad specialiseren. De klant in de contractmarkt wil snel zijn materialen hebben, geen maanden hoeven wachten. Dat is ook onze kracht. Hierdoor konden we op tijd blijven uitleveren en deze uitdagende periode overbruggen.'' 

Wel merkte de Belgische ondernemer een verminderde vraag vanuit allerlei kanten. ''Het begint nu gelukkig sinds twee weken weer langzaam aan te trekken. Dat is hoopvol. Het belangrijkste is dat iedereen gezond blijft en de firma blijft bestaan.''

Internationaal niveau
Vandaag de dag onderscheidt Deletex zich op internationaal niveau met een sterk programma dat op voorraad is: van auto- en meubelleder, kunstleder en textiel met bijvoorbeeld Crypton technologie voor de meest uiteenlopende toepassingen. ''Daarnaast kunnen wij deze producten in tal van kleuren, uitvoeringen en specificaties leveren. Dit alles is gekoppeld aan een snelle service. Alles wordt intern gecontroleerd voor het vertrekt naar de klant.'' Deletex maakt het mogelijk elke persoonlijke wens te vervullen door de diversiteit die zij in de producten leggen.''

De leder collectie bevat 32 verschillende onderdelen, verkrijgbaar in 776 kleuren. Daarnaast biedt de toeleverancier 22 collecties kunstleder in 516 kleuren en tot slot het textiel waarvan 14 collecties verkrijgbaar zijn in 313 kleuren. Deze wordt binnenkort uitgebreid met 8 nieuwe varianten.

De toeleverancier van leder en kunstleder heeft niet stil gezeten de afgelopen periode, maar gewerkt aan nieuwe collecties en nieuwe contractstoffen. Deze zullen binnenkort geïntroduceerd worden op de markt. ''We hopen dat de markt steeds meer aantrekt en de grotere projecten ook weer opgepakt worden. We zien de markt momenteel in een goede richting veranderen, dat is positief'' besluit Steven.

Meer informatie:
Deletex
info@deletex.com
www.deletex.com