Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Piet Hein Eek viert twintig jaar crises met de lancering van een bijzondere meubellijn

Meubelmerk Piet Hein Eek lanceert een bijzondere meubellijn ter ere van de huidige coronacrisis. 

"Het begon allemaal toen we in 2000 een CNC-machine (computergestuurde frees) kochten", aldus Piet Hein, eigenaar van het gelijknamige meubelbedrijf. "Hij was nog niet geleverd of er boorden zich twee vliegtuigen in de Twin Towers en het was crisis. De Westerse wereld raakte ondergedompeld in angst voor terrorisme, polarisatie en dit resulteerde zelfs een paar oorlogen in het Midden-Oosten. Vanzelfsprekend was de impact enorm en de hele wereld werd in een economische crisis meegesleurd."


Links: De meubelen in corona roze. Rechts: Piet Hein

"Eigenlijk viel het in Europa en vooral de noordelijke landen erg mee. Maar weinigen verloren hun baan en er was maar heel kort sprake van een stagnatie. Mensen klaagden echter steen en been. Ik bedacht, geïnspireerd door al het geklaag, ik maak met die mooie frees hele goedkope meubels die door de klanten zelf in elkaar gezet worden. De klanten bleken echter niet zo arm als ze zelf dachten en kochten vooral kant en klare tafels en stoelen. De ‘crisis collectie’ was geboren en is sindsdien niet meer weg te denken uit ons assortiment."

"De Kredietcrisis in 2010 was aanleiding om de collectie uit te breiden met producten die nog goedkoper en eenvoudiger geproduceerd konden worden; heel toepasselijk want de bankencrisis had bij ons ook een veel grotere impact dan de voorgaande heeft gehad."


Een greep uit de crisiscollectie, de gehele meubellijn is verkrijgbaar in corona roze.

"En nu vieren we ter gelegenheid van de derde crisis een twintigjarig jubileum! We hebben alle crisis- en aanverwante meubelen die we de afgelopen twee decennia hebben gemaakt boven water getoverd en Corona-roze gespoten. De coronacrisis laat net als voorgaande crises zien hoeveel moeite mensen ermee hebben als het mis gaat en hoe het dal waar je in komt als waarheid en blijvend wordt gezien, de anderhalve meter samenleving."

De meubels worden niet voor niets in roze geproduceerd. "Naar mijn idee is is in de put zitten een uitdrukking die suggereert dat je er weer uitkomt het kan alleen maar beter. Dus roze en geen zwart want dat staat voor soberheid. Net als onze voorgaande crisiscollectie hopen we dat ook deze collectie de crisis gaat overleven." 

"We vieren twintig jaar crisis collectie niet de crisis zelf. Crises komen en gaan we vieren, als je het dus al vieren wil noemen, dat ze gaan. We lopen het risico dat we als naïef of onbedachtzaam worden gezien maar hopen vooral mensen op een ander been te brengen, uit de put te halen en positiever te maken", besluit Piet Hein.

Meer informatie:
Piet Hein Eek
info@pietheineek.nl 
www.pietheineek.nl