Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Corona-updates in de woon- en interieurbranche

Coronavirus treft Luxaflex-producent | Light + Building verplaatst | Delux Scandinavia levert mondkapjes tegen kostprijs | IMC maakt line-up van exclusieve seminars bekend | 'Versoepeling regels ook goed voor winkels'

Vandaag de volgende corona-updates in de woon- en interieurbranche:

1. Start Black Label loopt anders dan verwacht
2. Light + Building verplaatst
3. Delux Scandinavia levert mondkapjes tegen kostprijs 
4. IMC heeft line-up van exclusieve seminars bekend gemaakt
5. 'Versoepeling regels ook goed voor winkels'
6. Coronavirus treft Luxaflex-producent 

1. Start Black Label loopt anders dan verwacht
Het eerste jaar van meubelgroothandel Black Label loopt niet zoals verwacht. Eind 2019 was het jonge bedrijf klaar om de Europese meubelmarkt te bestormen, met hun volledig Europese organisatie en operatie. Jammer genoeg heeft de coronacrisis voor nu roet in het eten gegooid. Agent René Thuijs geeft aan: "Zolang de winkels dicht blijven, liggen wij ook stil. Op deze manier komt er niks binnen."

Dit weerhoudt het designteam, dat ruim 150 jaar ervaring in de meubelbranche heeft, er niet van om bezig te blijven. "We blijven werken aan nieuwe ontwerpen, zodat we in september toch gewoon nieuwe producten kunnen presenteren." Hiernaast wordt de showroom in Nieuwegein momenteel opgeknapt en klaargemaakt voor nieuwe bezoekers.



2. Light + Building verplaatst naar 2022
Gezien de wereldwijde situatie veroorzaakt door de corona pandemie en de daarmee samenhangende verbodsbepalingen op evenementen en reizen, heeft Messe Frankfurt, samen met haar partners - ZVEI en ZVEH - en met de Trade Fair Advisory Council, besloten tot uitstel van de elfde editie van Light + Building. Besloten is om deze te houden van 13 tot 18 maart 2022.

3. Delux Scandinavia levert mondkapjes tegen kostprijs
“Het coronavirus raakt ons allemaal”, meldt salesmanager Lucien Verbaarschot van Delux Scandinavia op LinkedIn. “Om mee te werken aan genoeg mondkapjes voor Europa produceert en levert Delux Scandinavia mondkapjes tegen kostprijs. We produceren 3-laags kapjes van 60% Tencel en 40% katoen en 4-laags polyester kapjes, wasbaar op 90 graden.”
Voor meer informatie kan er contact worden opgenomen met: lucien.verbaarschot@delux.fi  

4. IMC heeft line-up van exclusieve seminars bekend gemaakt
International Market Centers (IMC) heeft een exclusieve line-up van seminars en evenementen en mogelijkheden voor het ontdekken van nieuwe producten aangekondigd voor haar "IMC High Point Virtual Market", een digitaal evenement van drie weken die loopt van 11 tot en met 29 mei op de High Point Market-website van IMC. Gepresenteerd als webinars, bevatten de onderwerpen de trendvoorspelling en ontwerpinspiratie die kenmerken zijn van IMC's High Point Market-programmering plus tijdige informatie voor het plannen van herstel na de covid-19-crisis. Het online evenement zal ook productontdekking bevatten - inclusief het debuut van een nieuwe Catalog Connexion sourcing tool aangedreven door IMC_di, IMC's divisie digitale innovaties.

Lees hier meer over de High Point Virtual Market.

5. 'Versoepeling regels ook goed voor winkels'
Voor winkels is het goed nieuws dat er weer horecaterrassen open mogen zijn in juni en dat ook het culturele leven weer opstart. Paul te Grotenhuis van INretail: "Iedereen heeft elkaar nodig voor een goed draaiende economie. In dat kader klinkt ‘vermijd drukte’ vele malen beter dan alleen maar ‘blijf thuis’."Het protocol verantwoord winkelen dat door de brancheorganisatie is opgesteld zorgt voor veilige koopmogelijkheden en een versie voor winkelgebieden is bijna klaar. Consumenten, ondernemers en gemeenten zijn in de 1,5 meter economie samen verantwoordelijk voor het juiste winkelgedrag en veilige winkelstraten. Ondernemers in de retail hebben hun winkelteams hierop getraind.

6. Coronavirus treft Luxaflex-producent 
Juist nu iedereen thuis zit zou het voor de hand liggen dat de consument nieuwe raambekleding aanschaft. Maar het tegendeel is waar.


FOTO: HUNTER DOUGLAS GROUP 

Luxaflex producent en multimiljardair Ralph Sonnenberg (eigenaar Hunter Douglas) merkt het ook aan zijn portemonnee dat mensen minder raambekleding bestellen. Eind maart toen in veel landen de lock-down definitief was ging de verkoop achteruit. Dit meldt een persbericht waarin staat dat de omzet daalde met 2,5% in het eerste kwartaal naar €802 miljoen. Hunter Douglas wist er nog een leuke winst uit te halen, maar de rest van het jaar ziet er minder rooskleurig uit voor de raambekledingsfabrikant. 

Bekijk hier de corona-updates van woensdag 6 mei 

T I P S  of  T O P S?
Mail onze redactie of bel +31 (0)166 698 233