Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Zes corona-updates in de woon- en interieurbranche:

Genereus gebaar Brinker Carpets | 40% minder huisartikelen verkocht | Géén algeheel verbod op uitverkoop | Showroom Belliny re-open | Paasweekend: huis, tuin en interieur: -60%

Zes corona-updates in de woon- en interieurbranche:
1. Thuiswinkel.org tegen algeheel verbod op uitverkoop
2.
Showroom Belliny weer geopend
3. 'Zeer genereus gebaar Brinker Carpets'
4. Paasweekend: huis-, tuin- en interieurproducten: -60%
5. 40% minder huis- en tuinartikelen verkocht
6. Leden De Keukendesigners kregen winstuitkering al in maart


1. Thuiswinkel.org tegen algeheel verbod op uitverkoop

Eerder deze week werd bekend dat het kabinet aanstuurt op een algeheel verbod op uitverkopen tot 1 juli 2020, om zo kleine ondernemers te helpen. Thuiswinkel.org is tegen een algeheel verbod, omdat dit zijn doel voorbijschiet. Volgens de belangenvereniging moeten webwinkeliers zelf de keuze hebben om wel of geen uitverkoop te houden. Lees hier het complet artikel.


2. Re-Open Belliny

Claire Declemy informeert haar relaties omtrent het bezoeken van haar showroom (Belliny Fabrics, Designs of the Time en Label van den Berg) in het ETC Design Center. "Het ETC biedt de mogelijkheid om op afspraak te komen. Waarbij zij de bezoekersaantallen monitoren. In deze bijzondere periode vragen wij klanten om hun bezoek vooraf in te plannen rechtstreeks bij ons of dit aan te melden via het ETC Design Center.
Wij zijn hiertoe verplicht door de overheid en vragen klanten vriendelijk om met deze geldende richtlijnen rekening te houden. Door deze voorregistratie of aanmelding bij mij kunnen wij reguleren hoeveel personen er gelijktijdig aanwezig kunnen zijn. Tevens hanteren wij in onze showroom de volgende regel: wij kunnen maximaal drie klanten tegelijk bedienen i.v.m. de verplichte 1,5m afstand. Mijn showroom is 100m2 dus maximaal 4 personen (3 klanten en mijzelf): 1 persoon per 25m2. Zodoende kan men op een veilige manier en in alle rust inspiratie vergaren of producten bekijken, live zien en voelen. Tussen 10 en 16 uur is men van harte welkom en zal ik aanwezig zijn", geeft ze aan.

3. 'Zeer genereus gebaar Brinker Carpets'

Donderdag (16 april) publiceerde Wonen360 onder andere het artikel over MHK, dat bijzondere tijden om bijzondere maatregelen vragen. Tevens werd er aandacht geschonken aan Van Donzel, die een online veiling is gestart. "Dit heeft Brinker Carpets ook begrepen en doet dan ook een zeer genereus gebaar richting de retailer / E-tailers", geeft Nick Bisseling aan. Hij is creative manager binnen het bedrijf en verantwoordelijk voor de marketing en collectie. "In een week tijd is een B2B website in de lucht gegooid waar onze actuele voorraad staat, na inlog kan onze klant de originele inkoopprijs zien en de 'samensterk prijzen'. We bieden namelijk 50% korting op ons assortiment. Middels deze korting en het aanbod van digitale content zoals foto’s en product omschrijvingen hopen we dat de ondernemers hun voordeel doen via de eigen websites", aldus Nick. Hier kunnen (potentiële) klanten zich direct aanmelden.
"Brinker Carpets is de grootste aanbieder van vloerkleden op de Nederlandse markt en door de unieke voorraad positie kunnen wij Retail Nederland blijven voorzien van producten. De overige vloerkleed aanbieders produceren op order en dus loopt daar de levering vast", weet Nick. Hier is de webshop te vinden.

4. Paasweekend: huis-, tuin- en interieurproducten: -60%
Het paasweekend, dat doorgaans een tijd is voor uitstapjes, uiteten en samenkomen met familie, viel dit jaar midden in de lockdownperiode. Dat is goed terug te zien in de cijfers, meldt ANB/Amro. Dit jaar werd er tijdens het paasweekend 22% minder geconsumeerd dan vorig jaar. De grootste daling deed zich voor in de categorieën gezondheid (-80%), overige spullen (-90%) en huis, tuin en interieur (-60%). 

5. Afgelopen zondagen: -40% huis- en tuinartikelen verkocht

Duurzame of semi-duurzame goederen, met een levensduur van minimaal 1 jaar, omvatten naar schatting zo’n 20% van alle consumptieve bestedingen. Consumenten hebben deze bestedingen duidelijk vervroegd. Dat meldt ABN/Amro.
"Vooral de toename van de aankoop van huis-, tuin- en interieurartikelen is opvallend. Onder deze categorie vallen bouwmarkten, woonwinkels en tuincentra. In de week na 12 maart namen de uitgaven in deze categorie met gemiddeld 25% toe. Daarna volgde een sterke afname: de afgelopen drie zondagen werd gemiddeld 40% minder huis- en tuinartikelen verkocht dan op reguliere zondagen. Door de intelligente lockdown is het aantal activiteiten buitenshuis gereduceerd en is er meer tijd om te klussen. Het is niet ondenkbaar dat in de week na de aankondiging van de intelligente lockdown mensen bang waren voor een volledige lockdown en daarom deze aankopen alvast deden. Ook de verkoop (voornamelijk online) van elektronica steeg sterk (50%) in de week na de aankondiging van de lockdown. Daarna liepen de bestedingen aan elektronica langzaam terug. Deze aankopen hadden voor een deel te maken met het verplicht thuiswerken en waren dus anders niet gedaan. Maar de aanschaf van andere soorten elektronica, zoals televisies en keukenapparaten, is waarschijnlijk wel vervroegd."
Bron: Insights ABN/Amro.nl


6. Leden De Keukendesigners kregen winstuitkering al in maart
De Keukendesigners heeft al in maart 2020, net na de uitbraak van de coronacrisis, de totale operationele winst over 2019 (wat het beste jaar ooit was) aan zijn leden uitgekeerd. Dat laat Mark Lesberts weten. "Door de huidige structuur van onze club is het mogelijk om snel te kunnen schakelen. Waar via de overheid de (eventuele) steun nog wel eens op zich laat wachten. 
Deze winstuitkering staat los van de bonussen. Deze winstuitkering komt de liquiditeitspositie van onze leden ten goede. De jaarlijkse bonussen dus ook over 2019 worden altijd al in januari/februari van het daaropvolgende jaar uitgekeerd. Dus ook dit jaar zijn de bonussen over 2019 al in januari/februari uitgekeerd aan de leden. Ook krijgen de leden al jaarlijks een voorschot op hun bonus over het lopende jaar. Dit zal dus ook voor 2020 gelden", aldus Lesberts van De Keuken Designers.



Bekijk hier de corona-updates van donderdag 16 april.


T I P S  of  T O P S?
Mail Leo Elenbaas (leo@wonen360.nl) of bel +31 (0)166 698 233.