Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bedrijfsleider Tsjeard Blom van Tekvor Care Benelux:

"We zullen absoluut steun moeten krijgen om het hoofd boven water te kunnen houden"

Tekvor Care Nederland, sinds 2016 actief op de Nederlandse markt, heeft eveneens verregaande maatregelen getroffen om de verspreiding van het COVID-19 virus tot een minimum te beperken. In een brief aan haar klanten schrijft het bedrijf, dat gespecialiseerd is in de verkoop van hoogwaardige zorgbedden: "We realiseren ons eens en te meer uw belang van onze dienstverlening voor de voortgang van uw logistieke proces. Daarom hebben wij ons minutieus voorbereid om de effecten voor onze medewerkers, klanten en toeleveranciers in kaart te brengen. Onze drijfveer is simpel: iedereen gezond houden."

Tekvor Care wordt op de Nederlandse markt vertegenwoordigd door  (van links naar rechts): Tsjeard Blom, Henk Stuut en Eric-Jan Kuen.

Tekvor Care heeft verschillende voorzorgsmaatregelen getroffen. Zo is de frequentie van schoonmaken van de werkomgevingen verhoogd en worden de landelijke Coronavirus preventierichtlijnen strikt gevolgd. "Dit betekent dat we Henk Stuut en Eric-Jan Kuen zoveel mogelijk vanuit huis laten werken. Verder is de bezetting op ons kantoor minimaal. Het is daarom raadzaam om ons  middels mobiele telefoonnummers te contacten."

Alle fysieke afspraken die niet direct noodzakelijk zijn, zijn maandag afgezegd. "Zowel de levering en verwerking van orders als de inkomende goederenstroom blijft vooralsnog gewoon doorgaan. Dat betekent dat wij vooralsnog alle goederen blijven ontvangen en verzenden. Uiteraard zijn ook wij afhankelijk van toelevering van goederen en van onze transporteurs. Door omstandigheden kan het zijn dat bepaalde zendingen onverhoopt verlaat worden geleverd. Wij hebben strikte richtlijnen bepaald voor onze medewerkers aangaande het fysieke contact met transporteurs en klanten, zo zullen we geen handen schudden en zal ondertekening van vrachtbrieven plaats vinden met eigen pennen." 

Denk je dat alle voorgenomen maatregelen voldoende effect zullen hebben om het virus niet verder te verspreiden?
Bedrijfsleider Tsjeard Blom: "Nee, dat denk ik niet. Ik verwacht zeker nog strengere maatregelen, zeker als ik kijk naar de landen om ons heen. We zullen ons op het ergste voor moeten bereiden en dat is wat we zoveel mogelijk proberen te doen."

Verwacht je dat Tekvore Care een terugval in de omzet krijgt?
"Ja, ook dat is een logisch gevolg van de genomen maatregelen, toch proberen we onze voorraden te verhogen zodat we bij eventuele grenssluitingen voorbereid zijn en toch onze klanten kunnen bedienen. Maar we zullen absoluut steun moeten krijgen om het hoofd boven water te kunnen houden." 

Hoe gaat het met jullie moederbedrijf in Duitsland?
"Daar zijn de genomen maatregelen gelijk aan die bij ons, ook daar werkt men zoveel mogelijk thuis en wordt fysiek contact zoveel mogelijk gemeden.
Leveringen gaan wel zo goed en zo kwaad als het kan door. Ik ga vandaag (dinsdag 17 maart, red.) informeren hoe men nu met Franse klanten omgaat. We gaan ervan uit dat Tekvor Care Duitsland in de loop van de komende dagen ook het bedrijf tijdelijk gaat sluiten.

Zoals we gewend zijn van de Duitsers zijn ze strikt in het nemen van maatregelen en die zijn min of meer gelijk aan die van Nederland, Tekvor Care Duitsland heeft echter meer te maken met export, dus daar hebben ze enorm veel last van."

Wat zijn je verwachtingen voor de langere termijn? 
"Dat is moeilijk in te schatten, vooralsnog kunnen we nog leveren en goederen ophalen, maar als er geen goederen meer zijn zal dat lastig worden. Daarnaast zijn we natuurlijk ook afhankelijk van onze klanten, als daar geen verkoop meer plaats vindt zal het ook bij ons terug vallen. Veel leveringen in verzorgingstehuizen zijn uitgesteld om oudere en zwakkere mensen niet bloot te stellen aan mogelijke verspreiding van het virus. Het enige wat we nu kunnen doen is klaarstaan als men erom vraagt en zorgen dat we klaar zijn op het moment dat alles weer aantrekt." 

Hoe zie jij de toekomst?
"Voorlopig somber, ik heb ook niet de illusie dat dit met een paar weken voorbij gaat. We zullen er alles aan doen om ons bedrijf in stand te houden, dat hebben Henk, Eric-Jan en ik met elkaar afgesproken, wat voor persoonlijke consequentie dat ook heeft. We weten dat we een goed bedrijf met goede producten en een marktaandeel hebben, dus als de virusperikelen voorbij zijn zullen we er weer sterk voor staan. Het is een beetje een kwestie van zo lang mogelijk je adem inhouden", aldus Tsjeard, die iedereen heel veel sterkte en kracht toewenst in deze hele moeilijke periode.

Meer informatie:
Tekvor Care Nederland
Impact 71 D
6921 RZ Duiven
tblom@tekvor-care.com
www.tekvor-care.com

Contactpersonen: Henk Stuut: 06 538 514 12; Eric-Jan Kuen: 06 481 964 98; Tsjeard Blom: 06 199 998 95