Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Kortrijkse bedrijf Copahome gaat nieuwe wegen op:

"We willen een succesvolle Europese speler worden binnen de markt van de raamdecoratie"

"Everything will change in 2020. Bij uitstek bij raamdecoratie Copahome! We stellen u graag onze nieuwe bedrijfsstrategie voor, een rebranding met nadruk op huisstijl, nieuw logo…" Dat meldt Copahome in een persbericht.

De roots van het Kortrijkse bedrijf Copahome, intussen 110 werknemers, gaan terug tot 1948, bij het ontstaan van het toenmalige Cimar, een onafhankelijk, Belgisch familiebedrijf dat al 37 jaar oogstrelend maatwerk in raamdecoratie produceert. Je kon er toen al terecht voor gordijnen, jaloezieën en shutters die elke woning afwerkten én voor heel wat comfort zorgden.

In 1984 werd al een rebranding gedaan van Cimar naar COPA,  om in 2006 het Copahome.com tijdperk op te starten. De .com jaren zijn ondertussen al enige tijd achter de rug waardoor er gekozen werd voor een nieuw dynamisch logo.

De rebranding 2020 staat symbool voor een vernieuwde dynamiek in Copahome. Het merk wil terug als Premium merk in de markt staan met een duidelijke visie rond beelden en fotografie en een focus op beleving.

"We zaten kortgeleden met een klant uit Nederland aan tafel", aldus Sales & Marketing manager Edward Vervisch. Hij vroeg: 'Waar willen jullie over vijf jaar staan?'. Dat heeft ons aan het denken gezet en geresulteerd in een manifest waarin onze missie en visie zijn verwoord."

"Creatie en innovatie zijn onze passie", vult CEO Patrick Vervisch aan. "Wij willen de eindklant inspireren. We ontwikkelen en produceren hoogwaardige raamdecoratie op maat, met ambachtelijk vakmanschap. We willen een echte partner zijn voor al onze stakeholders met focus op het samenwerkingscomfort voor onze klant."

"Binnen 3 tot 5 jaar wil Copahome met verschillende brands en private labels als producent actief zijn in verschillende distributiekanalen in meerdere Europese landen. We willen dus een succesvolle Europese speler worden binnen de markt van de raamdecoratie."

Nieuwe slogan: Decorate Your Sunlight
"In elk gebouw of woning valt licht binnen door de ramen. De manier waarop het licht binnenvalt, is overal verschillend. De producten van Copahome zorgen voor een unieke lichtinval en bijhorende belijning in een ruimte, wat een meerwaarde creëert voor het interieur. Zo ontstaat een bepaalde sfeer, die bijdraagt tot het comfort en welbehagen van de bewoners en de aanwezigen. De nieuwe slogan 'Decorate your sunlight' verwoordt dit concept."

Het bijhorende logo symboliseert de belijning die het zonlicht creëert in een ruimte. Afhankelijk van het type raamdecoratie valt licht verticaal of horizontaal binnen. Het dynamische logo belichaamt dit idee. Copahome kiest bewust voor een rond logo. Enerzijds heeft het een zacht karakter, dat in lijn ligt met de producten van Copahome. Bovendien kan er gevarieerd worden met verschillende groottes. Hierdoor biedt het logo veel mogelijkheden om op verschillende communicatiedragers te plaatsen en onze boodschap goed over te brengen.

Op 18 februari vond het lanceringsevent van Copahome plaats:

Meer informatie:
Copahome
Meensesteenweg 137
8500 Kortrijk
+32 (0)56 35 32 33
www.copahome.com
info@copahome.com

Publicatiedatum: