Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jasper van der Meij: "We hebben al bijna 50.000 lege muren gevuld"

Werk aan de Muur bereikt 2 miljoen euro commissie voor haar creatieven

Werk aan de Muur is een innovatieve oplossing om het verdienvermogen van de creatieve industrie te verbeteren. Beeldmakers – inmiddels hebben de fotografen gezelschap gekregen van schilders en illustratoren – verkopen hun werk als reproductie via de website aan klanten uit heel Europa. Per verkocht werk verdient de beeldmaker commissie. En de teller van deze commissie is in februari 2020 de grens van twee miljoen euro gepasseerd.

Grenzeloze creativiteit
Iedereen die kunst maakt, kan een eigen ‘shop’ openen bij Werk aan de Muur. Creativiteit wordt vaak tegengehouden door de rompslomp eromheen, zo blijkt ook uit het onderzoek Capturing Value by Creatives, maar bij het Haarlemse platform kunnen de beeldmakers zich volledig focussen op creatie en marketing, doordat Werk aan de Muur verantwoordelijk is voor de support, techniek en productie. Inmiddels hebben meer dan 10.000 creatieven een account aangemaakt en zijn er ruim 200.000 werken beschikbaar. De blijvende groei laat zien dat er veel creatief talent schuilt in Nederland en ver daarbuiten.

Jasper van der Meij, oprichter van Werk aan de Muur: "Maar ook de kopers, de andere kant van het vraag-en-aanbod-spelletje, weten ons steeds beter te vinden. We hebben al bijna 50.000 lege muren gevuld. In 2019 was dit goed voor 23.000 m2. Daarnaast beperken consumenten zich niet meer alleen tot werken in de woonkamer of slaapkamer; we zien steeds vaker toepassingen in keukens, wc’s, badkamers, trappenhuizen en nog veel meer. Ook stylisten en interieur architecten weten ons steeds vaker te vinden. Het op-maat-aspect past perfect bij deze doelgroep."

Kunstwerken voor en door iedereen
Voor het aanbieden van op maat gemaakte producten is bewust gekozen. Er hoeft niet gewerkt te worden met grote voorraden, waardoor er verantwoord geproduceerd kan worden. Doordat consumenten zelf het materiaal en formaat kiezen, is er altijd een kunstwerk dat past bij het budget én interieur. Door de uitgebreide community van beeldmakers is het aanbod ontzettend divers, waardoor het ook past bij iedere smaak. Kortom, kunst voor en door iedereen.

Meer informatie: www.werkaandemuur.nl

Publicatiedatum: