Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
A House op Happiness brengt Sustainable Luxury uit

“De collectie is met recht chique te noemen”

Gordijnmerk A House of Happiness brengt dit seizoen Sustainable Luxury. Deze collectie combineert de huidige trend van luxe stoffen met de behoefte aan verduurzaming in de textielbranche. De chique stoffen en zware kwaliteiten zijn trending in de internationale hotels en vinden nu hun weg naar de Nederlandse huizen.

“De collectie is met recht chique te noemen”, legt Fenna Haaksma (head product development) uit. “In de stijl van de luxe stoffen zien we veel velvet, veel glim en veel dramatische kleuren terug. In de nieuwe collectie voert daarom ook zilver, goud, charcoal en apatiet blauw de boventoon.”

Vooral de stoffen Metropole en Metallic vallen op. Metropole is een stevig transparante, brandvertragende stof met duidelijke glans. De Metallic, zoals de naam al zegt, is een overgordijn met metaal-look. "Krachtig en essentieel voor de luxury-uitstraling", vult Fenna aan. De Metropole en Metallic hebben beide een uitgebreid assortiment kleuren, die op elkaar aansluiten. Zodoende heeft de consument altijd een luxueuze combinatie. Twee andere opvallende stoffen zijn de velvet Pearl, een velours met parelmotief, en de Diamond, een delicate ausbrenner met diamand-motief.

Duurzaam geprint - Be responsible
“De meest glanzende stof in de collectie is de Gold Leaf. Op glanzend doek is met duurzame inkt een chique bloemenmotief geprint, hiermee zijn drie combinaties ontstaan: charcoal-antraciet, blauwzilver en goud", geeft Janneke Eizema (Marketing verantwoordelijk) aan. “Alle bedrukte stoffen zijn bedrukt met onze eigen duurzame textielprinter, waarmee we 80% water besparen en printen met milieuvriendelijke verfstoffen.  Daarnaast hebben we in de nieuwe collectie gebruik gemaakt van gerecyclede garens. Hierdoor hebben we wederom onze collectie verder kunnen verduurzamen!”

“Op het eerste gezicht lijkt er een  tegenstelling te zitten in de collectienaam ‘Sustainable Luxury’”, vertelt Janneke verder. “Waarbij bij luxe vaak gedacht wordt aan overvloed en verspilling en bij duurzaamheid aan zorgvuldigheid en spaarzaamheid.  Wij willen met onze collectie echter laten zien dat dit ook hand in hand kan gaan. Dat een luxe uitstraling niet ten koste hoeft te gaan van de toekomstige generatie”.

De nieuwe Hotelplooi – be fashionable
A House of Happiness introduceert bij deze nieuwe collectie ook een innovatieve en chique confectie-methode. Dit is een ontwikkeling uit het eigen atelier. De hotelplooi heeft aan de voorkant een strakke en vlakke afwerking, passend bij de luxe uitstraling van de stoffen. De confectiemethode heeft namelijk een onzichtbare plooi, verwerkt aan de achterkant van de stof. Zoals vertrouwd bij A House of Happiness, wordt de nieuwe collectie compleet gemaakt door de bijpassende, chique kussens.

Meer informatie:
A House of Happiness
info@vriesco.com 
www.ahouseofhappiness.com 

Publicatiedatum: