Bart Brugman is importeur en agent van gerenommeerde interieurmerken op het hoogste niveau. In 2004 startte hij zijn eigen bedrijf en in 2011 opende hij een showroom in het ETC Design Center in Culemborg. Tegenwoordig runt hij samen met zijn vrouw Margreet en zoon Ben het bedrijf.
Zoon Ben Brugman in de showroom in het ETC Design Experience te Culemborg.
De kerstdagen staan voor de deur en met Bart Brugman blikken we terug op het afgelopen jaar.
''2019 was een mooi, druk en bewogen jaar. Wij hebben het geluk om mooie merken te mogen distribueren, waaronder Cole & Son en Lelièvre Paris. Cole & Son vertegenwoordigen we al 15 jaar, Lelièvre maar liefst 33 jaar.''
''Het is geweldig om ieder jaar weer groei voor onze merken te kunnen realiseren, waarbij met name Cole & Son de afgelopen jaren enorm populair is geworden. Omdat wij in het topje van de markt opereren is het de kunst om dit merk flink te laten groeien en tegelijkertijd zo exclusief mogelijk te houden. Dat laatste doen wij door strenge eisen te stellen aan een dealerschap en dat werkt perfect.''
Wat zijn voor jullie de hoogtepunten geweest in 2019?
''Dat was de lancering van een eerste eigen stoffencollectie van ons behangmerk Cole & Son. Schitterende gordijn- en meubelstoffen, linnen, velours en jacquards, allemaal met de bekendste en spraakmakende dessins die Cole & Son groot hebben gemaakt. En natuurlijk zijn deze stoffen ook prima te combineren met het mooie behang.
Maar ook de lancering van de prachtige stoffen- en behangcollectie van Jean Paul Gaultier en een heel bijzondere behangcollectie van de Franse kunstenaar Jean Cocteau door Lelièvre.''
De markt blijft zich in een rap tempo ontwikkelen. Naar tevredenheid sluit Bart Brugman 2019 af. ''Zowel privé als zakelijk gaat het goed, omdat mijn vrouw Margreet, zoon Ben en ik samen veel plezier hebben bij het runnen van ons bedrijf.''
Ook op zakelijk gebied ziet de familie Brugman dat de markt zich in een rap tempo blijft ontwikkelen. ''Ook al zijn er minder winkels en meer zelfstandig werkende professionals dan vroeger, we zien ook steeds meer nieuwe frisse en succesvolle winkelconcepten in combinatie met online promotie en verkoop. Wij volgen niet alleen alles op de voet, we zijn zelf ook heel actief aan het veranderende interieur-front.''
Wat gaat Bart Brugman anders doen in 2020?
''Eigenlijk willen we gewoon graag doorgaan waar we al jarenlang succesvol mee zijn. Er zijn dus niet veel dingen die we anders zullen gaan doen in 2020.
We hechten enorm aan een goede communicatie en service in de wetenschap dat onze klanten en wij alleen samen de consument blij kunnen maken. Het is ons doel dat iedereen het fijn vindt om met ons samen te werken en dat onze merken, onze klanten en wij het vertrouwen van de consumenten waarmaken.''
Veel plannen voor het nieuwe jaar
''Er staan hele leuke dingen op de planning in het nieuwe jaar en we zorgen er altijd voor dat we het ook leuk voor onszelf maken. Tweemaal per jaar herdecoreren wij onze druk bezochte showroom in het ETC Design Center met nieuw behang en nieuwe stoffen en we zijn alweer volop bezig om alles mooi te maken voor de ETC Design Experience van 2 t/m 4 februari.''
Daarnaast begroet Bart Brugman twee gloednieuwe behangmerken. ''FEATHR uit Finland en Les Dominotiers uit Parijs. We hebben er super veel zin in om ook hier weer onze tanden in te zetten!''
Meer informatie:
Bart Brugman
[email protected]
www.bartbrugman.com