Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Handdoeken behouden langer hun stevigheid

Nieuw linnen badtextiel van Clarysse blinkt uit in sterke natuurlijke vezel

Het in 1953 door Jules Clarysse opgerichte bedrijf Clarysse lanceert nieuw linnen badtextiel, waarvan de sterke natuurlijke vezel ervoor zorgt dat handdoeken langer hun stevigheid behouden.

De duurzaamheid ligt daarenboven ook in het feit dat linnen tijdens het productieproces bijna niets vraagt van de planeet. Vlas heeft naast regenwater namelijk geen extra water nodig om te groeien. De Linnen Life-collectie draagt het Oeko-Tex-label. Hiernaast drogen de Linnen Life-handdoeken dubbel zo snel als gewoon badtextiel. Dit door de natuurlijke oorsprong van het linnen.


Verschillende collecties
Clarysse is Europees actief in de productie van bad-, bed- en keukentextiel. Jaarlijks worden verschillende eigen collecties ontworpen en geproduceerd. Een in-huis designafdeling volgt nauwgezet de interieurtrends. Deze collecties vinden hun weg bij klassieke retailers in 60 Europese landen en online partners.



Duurzaamheid
Een belangrijke waarde is duurzaamheid, dit reflecteert zich in een Fairtrade- en Cradle-2-Cradle-aanbod en een postconsumer handdoek gemaakt uit gerecycleerde jeans, de Towel2. Bovendien is linnen hypo-allergeen. De linnen handdoek is ook geschikt voor een zachte peeling en bevordert de bloedcirculatie.



Private labeling & personalisatie
Ook private labeling behoren tot de mogelijkheden. Klanten bepalen op deze manier onder andere het design, de kleuren of de verpakking. Daarnaast is een van de grootste troeven de ontwikkeling van totaalconcepten, die kunnen ingezet in spaaracties, promo-acties al dan niet onder het Clarysse-label of onder een licentie-label. Bij het inzetten van een licentie-label bij een grote campagne – bijvoorbeeld in supermarktketens of tankstatio - wordt gewerkt met merken als Olivier Strelli, Daniel Hechter, Chantal Thomass.

Gepersonaliseerd bad- of keukentextiel – via inweving, borduring of speciale labeling – worden ook ingezet op de B2B-markt. De detailhandel, bedrijven of verenigingen kunnen via Clarysseweb niet enkel collectie-artikels bestellen maar ook gepersonaliseerde producten, die kunnen worden ingezet als incentive of cadeau.

Meer informatie:
Clarysse
www.clarysse.com
info@julesclarysse.com

Publicatiedatum: